Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překarosovaný Fiat 500 s logem modrého oválu zákazníky nezaujal tak jako první generace. Ta třetí si pro změnu s příchodem do Evropy dává načas.
První generace Fordu Ka se kromě vlídného přijetí u evropských zákazníků dočkala i takřka kultovního statutu. Nástupce již tak úspěšný nebyl, zejména kvůli svému původu. Nejde totiž o ryzí kreaci modrého oválu, nýbrž překarosovaný Fiat 500. Počítat je tedy nutné s výrobou v Polsku, třídveřovou karoserií a cenou, která zpočátku zaváněla italským seběvědomím. Po sedmi letech na trhu sice výrazně klesla (aktuálně je možné Ka pořídit od 186 990 Kč), nicméně zájmu o vůz už to nepomohlo.
Ve světle výše zmíněného bychom se tedy neměli divit, že produkce Fordu Ka na linkách v továrně Tychy skončí v dubnu letošního roku. V ten moment se však v nabídce automobilky objeví nemalá díra, kterou nebude snadné zalátat. A to přesto, že třetí generace malého hatchbacku je již delší dobu na světě. Její vývoj se však odehrál v Brazílii, což pro evropskou klientelu představuje poměrně plebejské místo původu, jak nám ostatně naznačil již model EcoSport.
Modrý ovál se zjevně z jedné ze zásadních chyb posledních let poučil a nehodlá ji znovu zopakovat. Oficiálně zatím není jisté nic, a je tedy možné, že žádný nový Ford Ka pro Evropu hned tak nebude. Některé zdroje ale hovoří tom, že třetí „káčko” pro Starý kontinent už je připravené a premiéra by se mohla odehrát už na autosalonu v Ženevě.
Pakliže se tak stane, očekávejme po stránce technické stejnou architekturu, jaká podepírá vůz v Brazílii, tedy modifikovanou platformu páté generace Fordu Fiesta. Pod kapotou se však objeví již modernější motory modrého oválu, tedy litrový tříválec EcoBoost a 1,5litrový turbodiesel TDCi. Zatímco ovšem u „producenta“ sazí lze počítat s přeplňováním, benzinová jednotka turbo nedostane. Nabízet tedy bude pouze 80 koní.
Ford prý zvažuje i to, že by pustil do světa také nové provedení modelu SportKa. Také tato verze by sice spoléhala na tříválec, ovšem přeplňovaný, což by výkon mělo zvednout minimálně na 125 koní. V kombinaci s nízkou hmotností bychom se přitom mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky, s ohledem na již dávno zaplacený vývoj platformy B3 by navíc celé toto kombo mohla ověnčit vcelku zajímavá cena. Jak vše dopadne, bude jasnější už po oné Ženevě.



Třetí generace Fordu Ka je zatím v prodeji pouze v Brazílii...
...a to přesto, že prototyp evropského provedení byl ve Velké Británii přistižen už před rokem
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1