Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překarosovaný Fiat 500 s logem modrého oválu zákazníky nezaujal tak jako první generace. Ta třetí si pro změnu s příchodem do Evropy dává načas.
První generace Fordu Ka se kromě vlídného přijetí u evropských zákazníků dočkala i takřka kultovního statutu. Nástupce již tak úspěšný nebyl, zejména kvůli svému původu. Nejde totiž o ryzí kreaci modrého oválu, nýbrž překarosovaný Fiat 500. Počítat je tedy nutné s výrobou v Polsku, třídveřovou karoserií a cenou, která zpočátku zaváněla italským seběvědomím. Po sedmi letech na trhu sice výrazně klesla (aktuálně je možné Ka pořídit od 186 990 Kč), nicméně zájmu o vůz už to nepomohlo.
Ve světle výše zmíněného bychom se tedy neměli divit, že produkce Fordu Ka na linkách v továrně Tychy skončí v dubnu letošního roku. V ten moment se však v nabídce automobilky objeví nemalá díra, kterou nebude snadné zalátat. A to přesto, že třetí generace malého hatchbacku je již delší dobu na světě. Její vývoj se však odehrál v Brazílii, což pro evropskou klientelu představuje poměrně plebejské místo původu, jak nám ostatně naznačil již model EcoSport.
Modrý ovál se zjevně z jedné ze zásadních chyb posledních let poučil a nehodlá ji znovu zopakovat. Oficiálně zatím není jisté nic, a je tedy možné, že žádný nový Ford Ka pro Evropu hned tak nebude. Některé zdroje ale hovoří tom, že třetí „káčko” pro Starý kontinent už je připravené a premiéra by se mohla odehrát už na autosalonu v Ženevě.
Pakliže se tak stane, očekávejme po stránce technické stejnou architekturu, jaká podepírá vůz v Brazílii, tedy modifikovanou platformu páté generace Fordu Fiesta. Pod kapotou se však objeví již modernější motory modrého oválu, tedy litrový tříválec EcoBoost a 1,5litrový turbodiesel TDCi. Zatímco ovšem u „producenta“ sazí lze počítat s přeplňováním, benzinová jednotka turbo nedostane. Nabízet tedy bude pouze 80 koní.
Ford prý zvažuje i to, že by pustil do světa také nové provedení modelu SportKa. Také tato verze by sice spoléhala na tříválec, ovšem přeplňovaný, což by výkon mělo zvednout minimálně na 125 koní. V kombinaci s nízkou hmotností bychom se přitom mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky, s ohledem na již dávno zaplacený vývoj platformy B3 by navíc celé toto kombo mohla ověnčit vcelku zajímavá cena. Jak vše dopadne, bude jasnější už po oné Ženevě.



Třetí generace Fordu Ka je zatím v prodeji pouze v Brazílii...
...a to přesto, že prototyp evropského provedení byl ve Velké Británii přistižen už před rokem
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před hodinouSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera