Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou

Překarosovaný Fiat 500 s logem modrého oválu zákazníky nezaujal tak jako první generace. Ta třetí si pro změnu s příchodem do Evropy dává načas.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou

1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Překarosovaný Fiat 500 s logem modrého oválu zákazníky nezaujal tak jako první generace. Ta třetí si pro změnu s příchodem do Evropy dává načas.

První generace Fordu Ka se kromě vlídného přijetí u evropských zákazníků dočkala i takřka kultovního statutu. Nástupce již tak úspěšný nebyl, zejména kvůli svému původu. Nejde totiž o ryzí kreaci modrého oválu, nýbrž překarosovaný Fiat 500. Počítat je tedy nutné s výrobou v Polsku, třídveřovou karoserií a cenou, která zpočátku zaváněla italským seběvědomím. Po sedmi letech na trhu sice výrazně klesla (aktuálně je možné Ka pořídit od 186 990 Kč), nicméně zájmu o vůz už to nepomohlo.

Ve světle výše zmíněného bychom se tedy neměli divit, že produkce Fordu Ka na linkách v továrně Tychy skončí v dubnu letošního roku. V ten moment se však v nabídce automobilky objeví nemalá díra, kterou nebude snadné zalátat. A to přesto, že třetí generace malého hatchbacku je již delší dobu na světě. Její vývoj se však odehrál v Brazílii, což pro evropskou klientelu představuje poměrně plebejské místo původu, jak nám ostatně naznačil již model EcoSport.

Modrý ovál se zjevně z jedné ze zásadních chyb posledních let poučil a nehodlá ji znovu zopakovat. Oficiálně zatím není jisté nic, a je tedy možné, že žádný nový Ford Ka pro Evropu hned tak nebude. Některé zdroje ale hovoří tom, že třetí „káčko” pro Starý kontinent už je připravené a premiéra by se mohla odehrát už na autosalonu v Ženevě.

Pakliže se tak stane, očekávejme po stránce technické stejnou architekturu, jaká podepírá vůz v Brazílii, tedy modifikovanou platformu páté generace Fordu Fiesta. Pod kapotou se však objeví již modernější motory modrého oválu, tedy litrový tříválec EcoBoost a 1,5litrový turbodiesel TDCi. Zatímco ovšem u „producenta“ sazí lze počítat s přeplňováním, benzinová jednotka turbo nedostane. Nabízet tedy bude pouze 80 koní.

Ford prý zvažuje i to, že by pustil do světa také nové provedení modelu SportKa. Také tato verze by sice spoléhala na tříválec, ovšem přeplňovaný, což by výkon mělo zvednout minimálně na 125 koní. V kombinaci s nízkou hmotností bychom se přitom mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky, s ohledem na již dávno zaplacený vývoj platformy B3 by navíc celé toto kombo mohla ověnčit vcelku zajímavá cena. Jak vše dopadne, bude jasnější už po oné Ženevě.


Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 1 - Ford Ka 2014 produkcni verze nove foto 01Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 2 - Ford Ka 2014 produkcni verze nove foto 02Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 3 - Ford Ka 2014 produkcni verze nove foto 03
Třetí generace Fordu Ka je zatím v prodeji pouze v Brazílii...

Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 4 - 2016 ford ka uk spy 01Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 5 - 2016 ford ka uk spy 02
...a to přesto, že prototyp evropského provedení byl ve Velké Británii přistižen už před rokem

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek