Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fotbalistům Bayernu vzali možnost vybrat si Audi dle chuti, povinně dostali jediný typ
23.9.2020 | Petr Miler
Stalo se každoročním koloritem sledovat, jaká superauta si vybrali špičkově placení fotbalisté jednoho z nejlepších světových klubů. Tyto časy jsou pryč, teď si vybírají jen barvu.
Loni se začaly éterem šířit informace o tom, že fotbalisté Bayernu Mnichov přijdou o svá Audi zdarma. Nemělo se tak stát pro nic za nic, pozici titulárního sponzora klubu chtělo převzít konkurenční BMW a s tím přidat i své vozy. Nakonec se to nestalo, s odstupem času toho ale fotbalové hvězdy německého velkoklubu mohou spíše litovat, neboť ve způsobu přidělování vozů nastala zásadní změna.
Dosud měli hráči volnou ruku v rámci určité skupiny aut odpovídajících jejich vlastní marketingové hodnotě. Tradiční součást sponzorských aktivit značky čtyř kruhů tak pravidelně poutala pozornost už kvůli zvědavcům toužícím vědět, jaké superauto ten který hráč uzmul. Časy modelů jako RS6 Avant nebo R8 jsou ale u konce, stejně jako samotná možnost výběru auta.
Pro letošní rok bylo rozhodnuto, že všichni hráči dostanou model e-tron, tedy elektrické SUV, aby zlepšili bilanci klubu v případě množství emitovaného oxidu uhličitého. Člověk neví, jestli se smát nebo brečet, ale takové je skutečné odůvodnění FC Bayern. Samozřejmě, nic proti ekologickému smýšlení, ale pokud přímo Audi loni skončilo spolupráci s Barcelonou, protože hráči nebyli ochotni dostatečně intenzivně používat Audi zdarma - a to si mohli vybrat cokoli - co se asi stane, když všichni dostali model e-tron?
Celá situace působí ještě rozpačitěji, uvědomíme-li si, že fotbalisté Realu Madrid si stále mohou vybírat a model e-tron zvolil jediný z nich. Hvězdy, které nejčastěji berou okolo 7 milionů korun týdně, si mohou dovolit koupit prakticky jakékoli auto planety za pár výplat, a tak není divu, že jim i Audi R8 nebo RS6 přijdou příliš obyčejná. Kdo z nich bude dobrovolně jezdit e-tronem? A bude někoho opravdu zajímat, jakou barvu vozu si vybral ten který hráč? Dosud nezpochybnitelný marketingový efekt takové spolupráce se nutně začne vytrácet.
Divíme se, že Němcům tento nevyhnutelný dopadl unikl, nové meze spolupráce na každý pád neleží jen zde. Audi Bayernu dodává auta i pro zbylý personál, tady e-trony povinné nejsou. I vozy ostatních zaměstnanců klubu se ale musí držet v rámci současného evropského emisního limitu 95 g CO2 na km, což zvládnou zřejmě jen hybridy nebo nejúspornější diesely. Nezbývá než se podivit a konstatovat, že o nových Audi pro FC Bayern píšeme zřejmě pro nějaký čas naposledy, beztak skoro všichni zvolili podobně tmavé barvy.














Audi e-tron je jistě zajímavý vůz, jako povinná volba rozmazlených fotbalistů, u nichž lidé obvykle sledují hlavně to, jak velkým „nesmyslům” dali přednost, je ale poněkud absurdní. Zvláště když jim ani ony „nesmysly” často nejsou dost nóbl. Foto: Audi
Zdroje: Audi, FC Bayern
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 11 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva