Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic

Dacia Duster je zvlášť vzhledem ke své ceně schopným autem do terénu, že by ji nezastavilo nic, se ale říci nedá. Pokud ovšem verzi pick-up místo kol s pneumatikami dáte pásy, je to jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic

3.2.2021 | Petr Miler

Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic

/

Foto: Garage 4x4 Balleydier

Dacia Duster je zvlášť vzhledem ke své ceně schopným autem do terénu, že by ji nezastavilo nic, se ale říci nedá. Pokud ovšem verzi pick-up místo kol s pneumatikami dáte pásy, je to jiná.

Pásy jsou většinou vybaveny tanky, sněžné skútry či rolby. Občas na nich potkáte i auta, většinou ale nejde o vážně míněné modely či modifikace. Auto, které vám ukážeme dnes, ale vážně míněnou modifikací je. Pochlubila se jí francouzská firma Garage 4x4 Balleydier, která si vzala do parády nejdražší a nejpraktičtější Dacii, tedy Duster ve verzi pick-up. A nadělila ji právě pásy.

Francouzi říkají, že teď už ji v terénu nezastaví vůbec nic a není těžké tomu věřit. Pravda, jediný motor pick-upu, diesel 1,5 dCi se 115 koňmi, bude mít s pásy dost práce, každý z nich váží 111 kilogramů. Neřešitelný úkol to pro něj nebude a nakonec - maximální rychlost takto upraveného vozu je beztak omezena na 60 km/h.

Možná si říkáte, k čemu může být takové auto dobré, Francouzi ale říkají, že jej může využít leckdo od stavařů až po služby rychlé pomoci všeho druhu, které nezasahují na místech, kam by vedly byť jen lesní cesty. Terénní schopnosti vozu mimo silnici jsou prý fenomenální, auto nemá problém s jakýmkoli povrchem od sněhu přes bláto až po písek. Autu navíc nepřibyly jen pásy, i další části měly být upraveny tak, aby dodatečnou zátěž zvládaly.

Z výše zmíněného lze vytušit, že tohle auto nebude levný špás. Konkrétní sumu neznáme, jen taková sada použitých pásů ACF ale vyjde na přibližně 380 tisíc Kč a s dalšími modifikacemi se můžeme snadno dostat k půl milionu korun. Přidejte si víc jak 580 tisíc korun, na které vyjde základní Duster Pick-up a máte před sebou vůz za více než milion.

Na Dacii extrémní je to drahota, ale na auto s pásy? Mezi novými vozy byste těžko hledali levnější, zvláště má-li jít o mimořádně praktickou verzi pick-up. Jak velké obchodní úspěchy budou Francouzi s tímto nápadem slavit, netušíme, ale přejeme jim hodně zdaru.


Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic - 1 - Dacia Duster pick-up pasy Balleydier 01Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic - 2 - Dacia Duster pick-up pasy Balleydier 02aFrancouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic - 3 - Dacia Duster pick-up pasy Balleydier 03Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic - 4 - Dacia Duster pick-up pasy Balleydier 04Francouzi předělali Dacii Duster na drsný speciál do nepohody, nezastaví ji prý nic - 5 - Dacia Duster pick-up pasy Balleydier 05
Dacii Duster Pick-up pásy sluší a prý zní dělají nezastavitelný vůz. Ovšem, také dosti drahý vůz, na Dacii nesporně. Foto: Garage 4x4 Balleydier

Zdroj: Garage 4x4 Balleydier

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše