Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Geely Emgrand Cross: čínské Volvo V40 XC lže o spotřebě stejně jako Evropané
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Geely chce jezdit za 2 l/100 km, pod kapotou přitom nabízí litrový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 10 kWh.
Doposud se pomalu mohlo zdát, že čínský autosalon v Pekingu je především záležitostí evropských automobilek. Třeba Peugeot tam představil dakarský speciál 2008 DKR či koncept Exalt, na stánku Citroënu jste mohli nalézt DS 6WR nebo C-XR, zatímco stánek Volkswagenu hostil Golf R 400 či New Midsize Coupé a u takového BMW nechyběla studie budoucnosti Vision Future Luxury. Že by tedy čínské automobilky domácí motor show vypustily? To ani náhodou, jen jsme se jim nevěnovali v první řadě. I jejich novinky si však pozornost zaslouží, konkrétně třeba značka Geely.
Ta v Pekingu představila koncept Emgrand Cross Plug-In Hybrid, který má slušně našlápnuto k sériové výrobě. Ta sice oficiálně nebyla potvrzena, podle všeho by k ní ovšem mělo dojít v druhé půli roku 2015. Čínská novinka přitom má stát na platformě FE, která počítá s délkou 4 434 mm a rozvorem 2 680 mm. Svými mírami tak vůz připomíná Volvo V40, což bychom mohli říci také o vzhledu. V tomto případě je však náhoda i vykrádání cizích nápadů vyloučeno - za stylizací obou karoserií stojí Peter Horbury.
Zásadní odklon ovšem najdeme pod kapotou, kde novinka Geely počítá s kombinací litrového čtyřválce o výkonu 88 koní a elektromotoru produkujícího 40 kW. Toto kombo by přitom mělo zajistit zrychlení z klidu na stovku za 10 sekund a nejvyšší rychlost 190 km/h, zatímco v případě emisí CO2 máme počítat s pouhými 46 gramy na kilometr, tedy ekvivalentem dvoulitrové spotřeby.
Momentálně nelze naplno říci, že by se Číňané nakazili evropskou „pravdomluvností“, při pohledu na dojezd to tak ale vypadá. Značka totiž uvádí, že 50 km zvládnete na elektřinu, zatímco při zapojení obou pohonných jednotek vzdálenost naroste na 650 km. Čistě na benzin by tedy vůz musel urazit 600 km a dvanáctilitrovou palivovou nádrží asi vybaven nebude - reálná spotřeba tedy bude zase o hodně vyšší.
Tím nám ale dostupné informace končí, zmínit tak můžeme už jen kapacitu baterií, která činí 10 kWh. A také výhled do budoucna, který počítá s příchodem většího množství hybridních modelů. Geely chce totiž upevnit své vazby s dceřiným Volvem. Je tak dost možné, že ve výsledku nakonec tyto alternativní novinky zamíří i na evropský kontinent.













Nové koncepční Geely Emgrand Cross PHEV nevypadá vůbec špatně, spotřebu ale zřejmě měří podle evropských metod
Zdroj: Auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
