Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden nabídne v Austrálii „naši” Astru, Cascadu a Insignii, i v ostrých verzích
2.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V rámci orientace na mladší zákazníky začne Holden nabízet Astru, Cascadu a Insignii už příští rok. Ostré verze namísto obvyklého HSV ponesou označení VXR.
Holden, australskou odnož GM, čekají v blízké době výrazné změny - jednou z největších bude ukončení výroby vlastních vozů ke konci roku 2016. Pak zůstane jen značka, která bude nabízet vozy produkce GM s logem Holdenu, přesto ale dle nového šéfa Gerryho Dorizase chce znovu ovládnout australský trh.
S tímto cílem plánuje orientovat svou nabídku na mladší zákazníky a k tomu mají pomoci tři Opely, resp. Vauxhally, které se v první půli roku 2015 začnou v Austrálii nabízet - Astra, Cascada a Insignia. Cascada připluje s přeplňovanou šestnáctistovkou a manuálním či automatickým šestikvaltem.
Insignia se objeví pouze ve vrcholné verzi VXR s 2,8litrovým přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol. Astra bude k mání jen ve své třídveřové variantě GTC a se stejným pohonným ústrojím jako Cascada, nebo v ostré verzi VXR s přeplňovaným dvoulitrem a šestistupňovou manuální převodovkou.
Třebaže Holden má vlastní sportovní divizi s názvem Holden Special Vehicles, tedy HSV, ostré Opely přijdou do Austrálie s označením VXR, tedy tím, které používá britský Vauxhall a které u nás známe jako OPC. Pro HSV to tak bude znamenat výzvu, jak tyto modely dále vylepšit. Tim Johnson, ředitel divize, řekl, že Astra VXR je už tak velmi dobrým vozem, ale že "příležitost jej dále vylepšit je stále otevřená". Naznačil dále, že by mohli začít pracovat na ještě ostřejší Astře VXR.
Holden přiznává, že tři pro Austrálii nové modely budou zejména zpočátku držet jen malý podíl na trhu, ale aspoň jejich dovozem naznačuje směr, kterým se chce ubírat. Pokud bude chtít přežít i po ukončení výroby, bude potřebovat dovážet atraktivní auta. Například Astra VXR, resp. OPC, jím jistě je.





Opely po dovozu do Austrálie dostanou jen jiná loga, ostré verze se však budou jmenovat VXR, nikoliv HSV podle sportovní divize Holdenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami