Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic

Nový Civic Type-R má být nejrychlejší předokolkou v Zeleném pekle. Jejích 280 koní z přeplňovaného čtyřválce bude spolupracovat s manuálem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic

3.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Civic Type-R má být nejrychlejší předokolkou v Zeleném pekle. Jejích 280 koní z přeplňovaného čtyřválce bude spolupracovat s manuálem.

Honda Civic Type-R měla vždy zástupy příznivců. Devátá generace však zatím svou ostrou verzi neměla, i když se objevovala upoutávková videa a také zprávy o výkonu i s videi jízd testovacích prototypů. Japonci si dali za cíl postavit nejrychlejší předokolku na Severní smyčce Nürburgringu, tedy takovou, která by překonala čas 8:08 Renaultu Mégane RS Trophy. Nově sice mají nového vyzyvatele, tomu ale vývoj mohli podřídit jen stěží.

Právě koncept tohoto vozu spatříme na ženevském stánku Hondy, a proto automobilka pustila do světa jeho prvních pár snímků. Studie nového Civicu Type-R vypadá přesně jako skica, kterou automobilka světu ukázala před necelým měsícem, včetně zadních světel integrovaných do křídla, snad funkčního difuzoru pod zadním nárazníkem a čtyř koncovek výfuku. Bodykit není až tolik vzdálený tomu na závodním stroji, který Honda připravuje pro sérii WTCC.

Produkční verze patrně nebude mít tak velké otvory za zadními koly, a možná ani za těmi předními. Příliš reálně nevidíme ani krásné křídlo se světly, i když by jistě bylo jedním z velkých taháků. Co bude pod kapotou, už však částečně víme, takže tady nic nového - bude to vpředu napříč uložený řadový čtyřválec o objemu dvou litrů. Na přední kola bude přes šestistupňový manuál posílat údajně více než 280 koní.

Informace stran podvozku se stále drží toho, že zadní kola budou zavěšena pomocí jednoduché torzní příčky. Mají však dostat adaptivní tlumiče, které by měly částečně kompenzovat neduhy tohoto způsobu řešení zadní nápravy. Více informací bychom se měli dozvědět zítra.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014


Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 1 - honda civic 9g type-r concept 01Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 2 - honda civic 9g type-r concept 02Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 3 - honda civic 9g type-r concept 03Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 4 - honda civic 9g type-r concept 04Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 5 - honda civic 9g type-r concept 05Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 6 - honda civic 9g type-r concept 06Honda Civic Type-R 2014: koncept nového CTR je tu, chce být závoďákem silnic - 7 - honda civic 9g type-r concept 07
Koncept Civiku Type-R vypadá stejně divoce jako dříve zveřejněná skica. Porazí na Nordschleife božský Mégane?

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.