Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů
9.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda už dříve uvolnila skicu konečné podoby nového Civicu WTCC, první skutečné fotky hotového auta ale zachycují trochu jinou realitu.
Bývaly časy, kdy byla Honda synonymem pro dostupná auta se sportovním espritem. Nemuseli jste si hned koupit CRX s vybroušenou šestnáctistovkou, abyste tento pocit měli, stačil obyčejný Civic s některým z lepších motorů a nutně jste museli cítit, že sedláte vůz od firmy, která kdysi spojila své jméno i s Ayrtonem Sennou. Jenže tyhle časy jsou pryč, dávno pryč. Automobilka veškeré odkazy na svou někdejší sportovní slávu pečlivě zašlapala do země a dnes si můžete pořídit komfortní Civic, superúsporný Civic nebo superprostorný Civic. A nebo podobně laděné vozy jiných tříd, po sportu je prostě veta.
Nezajímavé modely to nejsou ani tak, že Honda přišla o svou někdejší klientelu a hon za tou novou se jí vždy úplně nedaří, rychle zjistila i ona sama. Proto se také snaží svou sportovní minulost vzkřísit a na trh znovu vrhne i nový Civic Type-R, který má být nejrychlejším kompaktem na Severní smyčce německého Nürburgringu. To samo o sobě je dobrou zprávou, Japonci se ale chtějí vrátit i na sportovní kolbiště a ovládnout světový šampionát cestovních aut neboli WTCC.
Myslí to smrtelně vážně a už loni vypustili do světa první obrázek Civicu WTCC, který má mít právě s Type-R leccos společného. Specifikace motoru a spol. budou dány limity v pravidlech, o vzhledu to ale bude platit jen částečně. Nové regule sice definují třeba řešení podběhů, velikost kol nebo některé aerodynamické prvky, v mnohých dalších ale mají konstruktéři volnější ruku. Zmíněná ilustrace nového WTCC se sice mohla zdát dostatečně konkrétní, první skutečné obrázky vozu z testování v severošpanělském Aragonu ale ukazují, že konečná podoba bude ještě jiná.
Auto je tedy stále maskované, už umístění průduchů ale zmíněné naznačuje. Prohlédnout si navíc můžeme příď i záď a zejména na druhém obrázku si vychutnat podobu monstrózního přítlačného křídla, které by možnosti vozu v rychlých zatáčkách mělo posunout do - pro řidiče běžných aut - nevídaných sfér. Mnoho konkrétních dat už Honda nedoplnila, pořád ale trvá na tom, že v rámci WTCC sezóny 2014 chce vyhrát úplně všechno, tedy titul pro jezdce i konstruktéry.
Připomeňme, že verze WTCC bude poháněna motorem 1,6 turbo s výkonem omezeným na nejvýše 285 kW (388 koní), o kterém si silniční Type-R může nechat jen zdát, navzdory většímu zdvihovému objemu. Jeho výkon míří na přední kola přes samosvorný diferenciál a sekvenční převodovku a pohrávat si s ním budou pod hlavičkou týmu Castrol Honda World Touring Car Team piloti Gabriele Tarquini and Tiago Monteiro. Další závodní Civicy se pak objeví v soukromých stájích, jejich šance na úspěch ale budou, předpokládáme, o něco menší.
Uvidíme tedy v průběhu roku, jak si závodní Civic povede a zda vyšlape cestičku k úspěchu na trhu i silničnímu Type-R. Ještě předtím by nám ale Honda měla ukázat hotové auto a kompletní specifikace, snad již brzy...




První skutečné snímky Civicu WTCC zachycují závoďák ještě v maskování
Jak vidno z původní oficiální ilustrace, finální podoba vozu bude nakonec o trochu jiná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 2 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva