Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015: sériová verze oficiálně poodhalena, pojede až 270 km/h
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový CTR touží po rekordu Riingu. I proto dostane přes 280 k, adaptivní tlumiče, Bremba a agresivní bodykit.
Japonská automobilka v poslední době na Starém kontinentu strádala, za což mohla především její okleštěná a někdy i zastarávající nabídka. Nyní zde ovšem máme nová resp. inovovaná SUV HR-V a CR-V, kterým bude krýt záda také faceliftovaný Civic. A aby toho nebylo málo, pak v Ženevě budeme moci na vlastní oči spatřit hned dvě třešničky na dortu. Druhou generaci Hondy NSX sice již známe z Detroitu, na výstavišti Palexpo by ale značka mohla upřesnit kupříkladu výkon či jízdní dynamiku.
Kromě hybridního supersportu se na ženevském autosalonu ale očekává také premiéra Hondy Civic Type-R. Ta rovněž není až takovou neznámou, i v jejím případě jsme ale vždy mohli zmínit jen útržky informací. Nyní zde ovšem máme oficiální avízo věcí budoucích, a to nejen obrazové, které můžete spatřit v přiložené galerii. Velmi zajímavé jsou i útržky specifikací, zejména pak nejvyšší rychlost. Ta by měla vrcholit hodnotou 270 km/h, tedy daleko za limity dosavadních špičkových mainstreamových hot hatchů. A vlastně i mnoha prémiových výkonných sedanů, kupé, kombíků i sporťáků, pokud nebudeme počítat možné posunutí omezovače.
Navzdory tomuto faktu však stále není jasné, jaký výkon bude produkovat nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, neboť v dané kolonce nadále svítí nápis „přes 280 koní“. Pohled na otáčkoměr pak naznačuje, že červené pole začíná v sedmi tisících a končí v osmi, což rozhodně není nezajímavé. Na druhou stranu, pokud by šlo o atmosférický motor, pak by Type-R zcela určitě nabídl v tomto směru ještě lepší hodnoty.
Dá se ale předpokládat, že bez turbodmychadla by Honda nedosáhla nejen tak vysokého výkonu, ale zároveň by rovněž „přešvihla“ limity spotřeby resp. emisí CO2 vyžadované Evropskou unií. Tento stav věcí však již nezměníme, pročež se můžeme přesunout kupříkladu k tlačítku +R, po jehož stisknutí se má zlepšit odezva plynového pedálu, zvýšit hlasitost výfuku a ztěžknout by mělo také řízení. Právě v tomto nastavení byste přitom měli zvládnout stovku za nějakých šest sekund.
Další informace hovoří o standardním šestistupňovém manuálu, který zřejmě bude jedinou volbou mezi převodovkami. Počítat můžeme rovněž s adaptivními tlumiči či předními čtyřpístkovými brzdami Brembo s 350milimetrovými kotouči. Ty se skrývají za 19palcovými litými koly, která jsou určena pouze tomuto modelu. Za příplatek by ovšem Honda mohla nabídnout kované kousky a semi-slicky.
S touto konfigurací by se pro změnu Civic Type-R mohl vydat na Severní smyčku Nürburgringu, odkud si značka chce odvézt rekord, který momentálně patří Renaultu Mégane Trophy-R. Mechanice přitom má v daném úkolu napomoci také agresivní bodykit, který spoléhá na nízko položený čelní nárazník, mohutné zadní křídlo a difuzor. Tím příval dnešních informací končí, více bychom se ale mohli dozvědět ještě před zahájením autosalonu.
´Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.



Honda pustila do světa nové snímky ostrého hatchbacku Civic Type-R...
...na jejichž základě vznikla velmi realistická, i když stále neoficiální ilustrace
Zdroje: Honda, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 7 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 8 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 10 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 11 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva