Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Grand Santa Fe 2013: Evropa dostane dvě sedmimístná Santa Fe
23.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Neočekávané se stalo skutečností, do Evropy míří na téměř pět metrů prodloužený crossover Santa Fe, který dostane přídomek Grand.
Standardní Hyundai Santa Fe dnes můžete změnit z pětisedadlového crossoveru na sedmisedadlový pouhým rozšířením objednávky o příslušnou položku a automobilka vám za možnost občas převážet větší než obvyklý počet pasažérů naúčtuje 35 tisíc. Občas proto, že vůz samozřejmě není nafukovací a při plném obsazení zmenšíte objem zavazadlového prostoru z 585 na pouhých 185 litrů, což je téměř o 50 litrů méně než vám nabídne městská Škoda Citigo. Na 4,7 metru dlouhý a skoro 1,7 metru vysoký vůz docela málo.
Dá se s tím něco dělat? Posledních pár let hodně ambiciózní korejská značka už loni ukázala, že rozhodně dá, a to tím, že na newyorském autosalonu představila rovnou i prodlouženou a celkově zvětšenou verzi Grand. Potíž byla akorát v tom, že vůz se začal prodávat pouze ve Spojených státech a Evropa ostrouhala. Dnes již víme, že ne nadlouho. Hyundai Grand Santa Fe míří také k nám.
Pro pořádek si můžeme zopakovat, že provedení Grand je oproti výchozímu Santa Fe o 225 mm delší, rozvor narostl z 2,7 na 2,8 metru, výška auta se zvětšila o 10 mm a došlo také k rozšíření karoserie 5 mm. Podle automobilky narostl nejen objem kufru na 382/1 158/2 265 litrů, ale z milimetrů navíc profitují také kolena cestujících ve dvou zadních řadách sedadel. Lavici uprostřed je možné navíc vyměnit za dvě samostatná křesla a udělat tak z Grand Santa Fe šestimístní luxusnější křižník.
Auto připravené pro evropskou klientelu bude možné rozpoznat nejen podle pozměněných proporcí, ale také poněkud jiného, původně amerického designu s přepracovanou maskou chladiče a jinak tvarovanými mlhovkami. V USA je prodloužené Santa Fe (bez označení Grand) v prodeji s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,3 litru a výkonu 294 koní, který by zde kvůli pokutám za emise a tím pádem nutného navýšení ceny, mnoho příznivců zřejmě nenašel. Proto nepřekvapuje, že jedinou volbou v EU se stane 2,2 litrový turbodiesel s výkonem 197 koní a šestistupňová automatická převodovka.
Na přesnou specifikaci vozu pře české zákazníky si raději počkáme, mnoho překvapení ale čekat nelze, nabídka vozu bude dozajista velmi blízká té platné pro menší verzi. Ostatně tisková zpráva tvrdí, že Grand bude mít v základní výbavě třeba systém Flex Steer upravující odpor v řízení či panoramatickou střechu. Termín prodeje oznámen ještě nebyl, premiéru má ale vůz už 5. března v Ženevě a předpokládáme, že jeho do cesta do prodeje příliš dlouhá nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Grand má rozvor prodloužený o 100 a celkovou délku o 225 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka