Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je to paradox, ale nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h si kupují stále bohatší lidé
17.1.2021 | Petr Miler
Pokud nějaké auto platí za nejlevnější v tom či onom ohledu, mělo by přitahovat spíše ty, kteří na dražší vozy stejného ražení nemají peníze, ano? Zní to logicky, u Corvette C8 to ale neplatí.
Říká se mu americký zázrak, Ferrari pro chudší nebo nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h. Všechno je to více nebo méně pravdivé, nová Corvette prošla dramatickou proměnou, je z ní sporťák s motorem uprostřed po vzoru mnohem dražší italských exotů, už v základu je slušně vybavená, přitom v základu stojí pod 60 tisíc dolarů. To je asi 1,3 milionu Kč, navíc to není jen tak, že když ptáčka lapají... I údržba tohoto vozu stojí velmi přijatelné peníze.
Taková nabídka by tedy logicky měla přitáhnout možná ne zrovna chudé, protože sporťáky se sedmimístnou cenovkou si nikdo chudý dovolit nemůže, ať stojí, kolik chtějí. Ale určitě hůře situované lidi, než jací by jinak takové auto koupili. Jenže ono to neplatí, navzdory výše popsanému stavu se děje pravý opak.
Při příležitosti už 68. narozenin tohoto modelu, neboť představen byl poprvé přesně 17. ledna 1953, o tom promluvil sám výrobce, koncern GM, který se ústy svého severoamerického viceprezidenta Steva Hilla vyjádřil i k profilu zákazníků, kteří Corvette C8 kupují. A je skutečně pozoruhodné, že průměrný roční příjem domácnosti, do které si C8 pořizují, je o 78 tisíc dolarů, tedy skoro 1,7 milionu Kč (!) vyšší než u generace C7. Ta přitom ve srovnatelné specifikaci nestála podstatně odlišné peníze, třebaže o něco levnější byla.
Teorie, že C8 osloví tradiční kupce Corvette a k nim přidá i hůře situované zájemce o jinak koncipovaný sporťák, tedy vyletěla komínem. I v takovém případě by zřejmě průměrný příjem zájemců povyskočil výš, ale nepodstatně. Fakt, že se posunul takto dramaticky, naznačuje, že vůz kupují úplně jiní lidé a vysvětluje také fakt, proč o základní provedení za onoho 1,3 milionu Kč v přepočtu stojí jen velmi omezené množství lidí.
Nakonec i to ale dává smysl, neboť takto koncipovaná Corvette zkrátka oslovila kupce sporťáků znělejších značek, jako je Porsche nebo právě Ferrari. Je otázkou, zda si jej kupují k a nebo místo svých dosavadních hraček, tak či onak ale může GM děkovat bohu, že tomu tak je. Ostatně i díky zájmu o C8 mezi novou klientelou jde o jedno z mála aut, které v roce 2020 navzdory pandemii prodejně rostla. S vyššími prodeji, vyšší cenou a častější volbou drahých specifikací to pro automobilku bude slušný stroj na peníze - ostatně jde dlouhodobě o nejziskovější model koncernu General Motors a nová generace tradice očividně bořit nehodlá.
Nová Corvette je opravdu trefa do černého. Prodává se výborně a oslovuje novou, podstatně bohatší klientelu, který kupuje převážně vyšší specifikace. Foto: Chevrolet
Zdroj: GM Authority
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva