Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál
23.11.2021 | Petr Prokopec
Je to monstrum svého druhu, které hned několika modelům naděluje až 808 koní výkonu. Nezájem ho rozhodně netrápí, naopak je třeba výrobu typů jím osazených zvyšovat, oddanost elektřině je ale u některých značek neúprosná, ať už lidé chtějí cokoli.
Jak se zdá, éra aut, o jejichž pohon se starají objemné jednotky a kvůli nimž nemusíte půlku rodiny rozprodat na orgány, je definitivně u konce. Koneckonců se jen stačí rozhlédnout kolem sebe. Nový Mercedes-Benz třídy C již nepoužívá nic většího než dvoulitrové čtyřválce, což je na takový vůz pomalu výsměch. A podobně lze vlastně reagovat na BMW řady 5, neboť jeho vrcholné verze sice dostaly do vínku 4,4litrový osmiválec, ovšem základ nabídky si musí vystačit se čtyřválcovou jedna-šestkou. Větší motor - i když zase ne o tolik - přitom může nafasovat i Škoda Octavia.
Pokud ovšem máte pocit, že objemné motory mizí v propadlišti dějin pouze v Evropě, pak vás šéf americké značky Dodge snadno vyvede z omylu. Tim Kuniskis totiž na autosalonu v Los Angeles oznámil, že slavná pohonná jednotka Hellcat končí a definitivně se za ní zavře voda na konci roku 2023, ačkoli zájem o ní neutuchá. Osmiválec naladěný na 717 koní a 881 Nm točivého momentu totiž automobilce má působit problémy s emisními standardy a ta kvůli nim musí platit pokuty. Sice nikoliv ve všech případech, ovšem Dodge zjevně již nehodlá ponechat nic náhodě.
„S těmito auty lze nadále splnit emisní limity. Ovšem budete platit nemalé pokuty,“ uvedl Kuniskis. A rovnou dodal, že „na koupi motoru Hellcat máte dva roky. Poté se stane historií.“ Stejně tak se ostatně do roku 2024 stanou minulostí veškeré modely, které Dodge v současné době nabízí. S tímto datem je totiž spojen příchod nové éry, kdy hlavní roli již nebudou hrát velké objemy, nýbrž elektrifikace. Jasněji má být v prvním čtvrtletí příštího roku, kdy Dodge představí elektrický muscle car budoucnosti.
Kuniskis tvrdí, že vůz bude funkční a souběžně s jeho odhalením dojde také na zveřejnění parametrů i prezentaci nových technologií, které koncern Stellantis postupně patentuje. Právě proto šéf automobilky Dodge čeká, než bude na všem ochranná známka. Americký výrobce chce totiž „k elektrifikaci přistoupit odlišným způsobem než všichni ostatní“. Co je tím ale míněno konkrétně, Kuniskis neupřesnil. Dodal však, že příští rok dorazí ještě dvě další novinky, z nichž jedna bude plug-in hybrid.
Abychom ovšem neskončili jen s kapesníkem v ruce a vodnatýma očima, můžeme zmínit i pár dobrých zpráv. Než Hellcat zmizí, automobilka jej chce nabídnout pod kapotou speciálních edic modelů Charger a Challenger. S jednou takovou zvanou Jailbreak přitom vyrukovala již před pár dny. Oba vozy dostaly do vínku výkon zvýšený na 808 koní, stejně jako si je zákazníci mohou objednat v dosud nenabízených barvách, se specifickým čalouněním a další mírou individualizace.
Kromě toho pak Dodge hodlá motor stáhnout pouze z produkčních modelů, vyrábět by jej měl i nadále. Prodávat jej ale bude jako náhradní díl, kterým půjde osadit existující auta. Něco takového jen nahrává vizím, že lidé budou auta, která opravdu chtějí, udržovat nadále při životě stůj co stůj. Elektřina prostě není pro každého, všem je ale nyní nucena.
Dodge hodlá poslat do důchodu motor Hellcat, tedy 6,2litrový osmiválec. Nikoliv však úplně, jen jím na konci roku 2023 přestane osazovat produkční modely jako Charger a Challenger. Zákazníkům by jej ale měl nabídnout jako originální příslušenství. Foto: Dodge
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 46 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva