Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál

Je to monstrum svého druhu, které hned několika modelům naděluje až 808 koní výkonu. Nezájem ho rozhodně netrápí, naopak je třeba výrobu typů jím osazených zvyšovat, oddanost elektřině je ale u některých značek neúprosná, ať už lidé chtějí cokoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál

23.11.2021 | Petr Prokopec

Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál

/

Foto: Dodge

Je to monstrum svého druhu, které hned několika modelům naděluje až 808 koní výkonu. Nezájem ho rozhodně netrápí, naopak je třeba výrobu typů jím osazených zvyšovat, oddanost elektřině je ale u některých značek neúprosná, ať už lidé chtějí cokoli.

Jak se zdá, éra aut, o jejichž pohon se starají objemné jednotky a kvůli nimž nemusíte půlku rodiny rozprodat na orgány, je definitivně u konce. Koneckonců se jen stačí rozhlédnout kolem sebe. Nový Mercedes-Benz třídy C již nepoužívá nic většího než dvoulitrové čtyřválce, což je na takový vůz pomalu výsměch. A podobně lze vlastně reagovat na BMW řady 5, neboť jeho vrcholné verze sice dostaly do vínku 4,4litrový osmiválec, ovšem základ nabídky si musí vystačit se čtyřválcovou jedna-šestkou. Větší motor - i když zase ne o tolik - přitom může nafasovat i Škoda Octavia.

Pokud ovšem máte pocit, že objemné motory mizí v propadlišti dějin pouze v Evropě, pak vás šéf americké značky Dodge snadno vyvede z omylu. Tim Kuniskis totiž na autosalonu v Los Angeles oznámil, že slavná pohonná jednotka Hellcat končí a definitivně se za ní zavře voda na konci roku 2023, ačkoli zájem o ní neutuchá. Osmiválec naladěný na 717 koní a 881 Nm točivého momentu totiž automobilce má působit problémy s emisními standardy a ta kvůli nim musí platit pokuty. Sice nikoliv ve všech případech, ovšem Dodge zjevně již nehodlá ponechat nic náhodě.

„S těmito auty lze nadále splnit emisní limity. Ovšem budete platit nemalé pokuty,“ uvedl Kuniskis. A rovnou dodal, že „na koupi motoru Hellcat máte dva roky. Poté se stane historií.“ Stejně tak se ostatně do roku 2024 stanou minulostí veškeré modely, které Dodge v současné době nabízí. S tímto datem je totiž spojen příchod nové éry, kdy hlavní roli již nebudou hrát velké objemy, nýbrž elektrifikace. Jasněji má být v prvním čtvrtletí příštího roku, kdy Dodge představí elektrický muscle car budoucnosti.

Kuniskis tvrdí, že vůz bude funkční a souběžně s jeho odhalením dojde také na zveřejnění parametrů i prezentaci nových technologií, které koncern Stellantis postupně patentuje. Právě proto šéf automobilky Dodge čeká, než bude na všem ochranná známka. Americký výrobce chce totiž „k elektrifikaci přistoupit odlišným způsobem než všichni ostatní“. Co je tím ale míněno konkrétně, Kuniskis neupřesnil. Dodal však, že příští rok dorazí ještě dvě další novinky, z nichž jedna bude plug-in hybrid.

Abychom ovšem neskončili jen s kapesníkem v ruce a vodnatýma očima, můžeme zmínit i pár dobrých zpráv. Než Hellcat zmizí, automobilka jej chce nabídnout pod kapotou speciálních edic modelů Charger a Challenger. S jednou takovou zvanou Jailbreak přitom vyrukovala již před pár dny. Oba vozy dostaly do vínku výkon zvýšený na 808 koní, stejně jako si je zákazníci mohou objednat v dosud nenabízených barvách, se specifickým čalouněním a další mírou individualizace.

Kromě toho pak Dodge hodlá motor stáhnout pouze z produkčních modelů, vyrábět by jej měl i nadále. Prodávat jej ale bude jako náhradní díl, kterým půjde osadit existující auta. Něco takového jen nahrává vizím, že lidé budou auta, která opravdu chtějí, udržovat nadále při životě stůj co stůj. Elektřina prostě není pro každého, všem je ale nyní nucena.


Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 1 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 01Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 2 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 02Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 3 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 03Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 4 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 04Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 5 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 05Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 6 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 06Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 7 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 07Jeden z největších a nejvýkonnějších motorů silničních aut končí, i když ho lidé chtějí dál - 8 - Dodge Charger Challenger Jailbreak 2021 prvni sada 08
Dodge hodlá poslat do důchodu motor Hellcat, tedy 6,2litrový osmiválec. Nikoliv však úplně, jen jím na konci roku 2023 přestane osazovat produkční modely jako Charger a Challenger. Zákazníkům by jej ale měl nabídnout jako originální příslušenství. Foto: Dodge

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.