Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq

Obchodnímu úspěchu některých aut z Číny se skutečně nelze divit. Toto je velké, 4,5 metru dlouhé SUV s výkonem nejméně 177 koní a za ceny od 372 tisíc Kč oslovuje Číňany i Rusy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq

28.1.2021 | Petr Prokopec

Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq

/

Foto: Geely

Obchodnímu úspěchu některých aut z Číny se skutečně nelze divit. Toto je velké, 4,5 metru dlouhé SUV s výkonem nejméně 177 koní a za ceny od 372 tisíc Kč oslovuje Číňany i Rusy.

Číňané nejsou zrovna mistry jmenné konzistence, neboť vůz, o kterém bude řeč dnes, je prodáván pod řadou různých označení a dokonce i pod několika značkami. Doma v Číně jej ale znají jako Boyue a v Rusku jako Atlas, přičemž k těmto jménům po nedávném faceliftu přibyl ještě přídomek Pro. Nechme ale stranou různá jména, ve všech případech jde o mimořádně populární model - je to nejprodávanější čínské auto v Rusku, desáté nejprodávanější auto Číny a třetí nejžádanějším tamní SUV za rok 2020. A při tom, co nabízí - a za kolik - se vlastně ani není čemu divit.

Ačkoli se to z fotek nemusí zdát, není to zrovna malý vůz. S rozvorem 2 670 milimetrů, délkou 4 544 mm, výškou 1 713 mm a šířkou 1 831 mm je to auto zapadající do prostoru mezi Škody Karpoq a Kodiaq, přičemž některými aspekty má blíže k tomu druhému jmenovanému, například základním motorem. K tomu ale až za chvíli, nejprve dodejme, že zavazadelník pobere podle údajů výrobce až 662 litrů nákladu, což též není málo.

V případě vzhledu dostal Atlas s faceliftem nové nárazníky, upravena byla také kapota motoru a jiná jsou i světla. To platí také v případě zádě, kam navíc dorazilo i rozšířené víko zavazadelníku, které navíc nyní nekončí nad nárazníkem, ale zasahuje až do něj. Přepracování se dále dočkal zadní spoiler, opomenout nesmíme ani zvětšenou přední masku chladiče.

To je v rámci exteriéru vše, v případě interiéru lze pak zmínit přepracovanou palubní desku s novou generací multimédií a zvětšenou dotykovou obrazovkou. Nové jsou také voliče převodovky, které nyní daleko více odkazují na již zmíněné Volvo. Doplňky v podobě kůže Nappa ale zůstávají.

A nakonec i nabídka motorů dostala s faceliftem slušnou vzpruhu. Atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l produkující 152 koní byl nahrazen přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou z produkce dceřiného Volva. Tento motor dává k dobru 177 koní a 255 Nm točivého momentu a je v případě předokolky spárován s šestistupňovým automatem, zatímco čtyřkolka dostala sedmistupňový. Vedle něj je navíc k dispozici motor 1,8 turbo výlučně se sedmistupňovou dvouspojkou, která nabízí 184 koní a 285 Nm.

Suma sumárum se Geely Atlas Pro dočkalo citelného přepracování, které jeho atraktivitu jistě ještě zvýší. V Evropě je v tuto chvíli k mání v Rusku ve verzi před faceliftem od 1 314 900 rublů, tedy asi 372 tisíc Kč). To je opravdu nízká suma na to, že u nás srovnatelný Kodiaq po dorovnání výbavy vyjde na více jak dvojnásobek. Inovované provedení by mělo dorazit na trh co nevidět a nepředpokládáme, že by se jeho ceny zásadně změnily.


Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 1 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 01Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 2 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 02Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 3 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 03Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 4 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 04Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 5 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 05Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 6 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 06Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 7 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 07Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 8 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 08Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 9 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 09Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 10 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 10Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 11 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 11Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 12 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 12Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 13 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 13Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 14 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 14Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 15 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 15Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 16 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 16Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 17 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 17Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 18 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 18Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 19 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 19Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než dvakrát dražší Škoda Kodiaq - 20 - Geely Atlas Pro 2020 prvni sada 20
Geely Atlas Pro dostalo v rámci faceliftu nový motor, pozměněna byla i karoserie a interiér. Již tak těžký soupeř Škody Kodiaq nyní působí ještě lepším dojmem, navíc stojí dál nesrovnatelně míň. Foto: Geely

Zdroj: Geely

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše