Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee 2013: facelift ve jménu LED a osmi automatických kvaltů
14.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mezi detroitskými premiérami se objevuje také facelift Jeepu Grand Cherokee. Kromě pozměněného vhledu přináší hlavně osmistupňový automat.
Současný Jeep Grand Cherokee s interním označením WK2 byl poprvé představen na newyorském autosalonu v roce 2009 a do prodeje se dostal v létě roku následujícího. Patrně byste o něm už i proto asi neřekli, že potřebuje omlazovací kúru, koncern Fiat-Chrysler to nicméně viděl opačně. Na detroitském autosalonu představil jeho modernizovanou verzi a do parády si vzal také nejvýkonnější provedení SRT8.
Sami vidíte, že s rozpoznáním aktuálního faceliftu nebude mít větší potíže ani člověk, který se v jednotlivých generacích Jeepu Grand Cherokee příliš neorientuje. Vůz dostal nová světla (v lepší výbavách jde o bi-xenony) nápadně připomínající svým tvarem ty z Chrysleru 300, ačkoli vzájemným srovnáním poznáte, že nejde o identickou techniku. Kromě nich designéři radikálně ubrali na chromovaní masky chladiče a vyměnili také přední nárazník. Ještě poněkud jinak vypadá příď SRT8, kterou charakterizuje začerněné okolí světel a masky a pásy LED naroubované po stranách původního nárazníku.
Podobným způsobem byly modifikovány rovněž zadní partie auta. Koncová světla dostala LED a po rozsvícení můžou na dálku kdekoho zmást tím, že svým ztvárněním tak trochu připomínají „lampy“ kombíků a SUV Audi.
Menší změny má za sebou také interiér, zahrnující například nový tříramenný volant se standardně dodávaným pádlovým řazením, sedmipalcový programovatelný dotykový displej, multimediální rozhraní UConnect používaný v Chryslerech a vyměněn byl také volič automatické převodovky. V seznamu příplatkové výbavy se objevuje více barev koženého čalounění či další typy kořenového dřeva (podle Jeepu pravého).
Patrně nejdůležitější technickou změnou „velkého náčelníka“ je výměna převodovky. Bez ohledu na to, jestli dáte přednost třílitrovému dieselu V6 s původním výkonem 241 koní a točivým momentem zvýšeným z 550 na 570 newtonmetrů, zážehovému Pentastaru 3,6 V6 s 286 koňmi nebo osmiválci 5,7 HEMI se systémem deaktivace válců, pokaždé dostanete nový osmistupňový automat místo pěti nebo šestistupňového. Jeep říká, že tato přestavba snižuje třeba u modelu V8 průměrnou spotřebu o pět procent, při současném vylepšení dynamiky.
Osmistupňová převodovka se samozřejmě dostala také pod kapotu Grand Cherokee STR8 s vidlicovým osmiválcem o objemu 6,4 litru, výkonu 477 koní a točivém momentu 630 newtonmetrů. Chrysler čas zlepšení akcelerace na stovku neuvádí a stejně si nechává pro sebe i zlepšení papírové spotřeby. Upozorňuje pouze na „dramatické zlepšení pružného zrychlení“, opět ale bez konkrétních čísel.
Termín nástupu Jeepu Grand Cherokee, vedeného ve Spojených státech jako modelový rok 2014, oznámen zatím nebyl, Chrysler však nemá důvod otálet. Dá se předpokládat, že termín nástupu do showroomů bude stanoven někdy v první polovině letošního roku.









































SRT8, včetně zbylých motorizací, dostal novou osmistupňovou automatickou převodovku





































































































Novinkou na americkém trhu je třílitrový diesel s výkonem 241 koní, dosud byl k mání jen mimo USA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
