Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi nadějné SUV končí po 5 letech bez nástupce. Kupce nezaujalo, EU dráždilo
včera | Petr Prokopec
Jak vidno, ani SUV nemusí být zárukou úspěchu na trhu. Toto mělo být tolik kýženým impulsem po prodeje Hondy v Evropě, nakonec ale po pouhých pěti letech HR-V skončilo. Formálně kvůli emisím, reálně spíš kvůli nezájmu.
První generace Hondy HR-V se stala tak trochu kultem. Stojí za tím hlavně třídveřové provedení, které jinak celkem nezáživným SUV přidalo hravost, nakonec sama automobilka mu svého času říkala „Joy Machine”. Po stránce dynamické od tohoto vozu nešlo čekat zázraky, neboť atmosférická jedna-šestka produkovala maximálně 125 koní, to ale zákazníkům nevadilo ani tehdy, ani nyní, kdy za Hondou HR-V míří do autobazarů. A to možná ve výsledku častěji než pro druhou generaci do autorizovaných showroomů. Z nástupce se totiž kult nestal ani omylem.
Již při prvním pohledu na generaci druhou se tomu ovšem nelze divit. Původní HR-V vyčnívá z davu dodnes (pochopitelně nikoliv díky výšce, ta činí 1 590 mm, tedy méně než u současného provedení), zatímco nástupce je i přes tvary kupé spíše nemastným neslaným SUV, kterým originál být nechtěl. Možná i proto Japonci s jeho příchodem na starý kontinent nespěchali a SUV začali v Evropě prodávat až v září 2015, tedy takřka dva roky po domácím debutu. HR-V však dlouho na trhu nepobylo, neboť jeho výroba už byla ukončena.
Aktuálně hovoříme o evropském provedení, nicméně ani v rámci celého světa na tom SUV není zrovna valně. Montážní linky v argentinské Campaně se totiž zastavily již loni, z těch japonských pak má sjet poslední exemplář letos v únoru. HR-V tak nejspíše bude k mání již jen v Americe, kde Honda naopak výrobu ještě navyšuje. Důvodem je však ta skutečnost, že z tamní nabídky vypadl model Jazz, se kterým HR-V sdílí platformu a jenž má symbolicky nahradit.
Při pohledu na americké prodeje se tomuto kroku nelze divit, ty evropské jsou ovšem spíše žalostné. Vrcholem byl rok 2016, kdy Honda prodala 33 064 kusů. Na kontě tedy měla pouhou třetinu registrací konkurenčního Nissanu Juke. Od té doby to s vozem šlo jen z kopce a loňských 12 087 prodaných aut je na dostupné SUV opravdu velká mizérie, pandemie nepandemie. Není tedy divu, že Honda vzdala snahy o to, aby pohonné jednotky auta dále plnily stále přísnějšími emisními limity EU, a tak je plnit přestaly. V závěru roku tedy došlo k ukončení produkce, pročež se nyní už jen rozprodávají skladové zásoby.
Lze už jen dodat, že u nás byla Honda HR-V v poslední době k dispozici pouze s 1,5litrovým atmosférickým nebo přeplňovaným motorem. První jednotka přitom produkovala 130 a druhá 182 koní, o jejichž přenos se mohla postarat manuální či automatická převodovka. Zatímco ovšem třeba v Japonsku bylo možné sáhnout i po pohonu všech kol, u nás jste dostali pouze předokolku, jenž se nejrychleji dostala na stovku za 7,8 sekundy a maximálně dosáhla 215 km/h.
Honda přitom na českém trhu prodala od roku 2015 pouze 2 069 exemplářů, ve výsledku tak HR-V za celou dobu nezvládlo překonat ani loňského lídra mezi malými SUV, a to Peugeot 2008, který si za jeden jediný kalendářní rok připsal 2 123 registrací. Zatímco tedy na originál budou lidé vzpomínat ještě velmi dlouho, v případě druhé generace lze počítat s tím, že jakmile sejde z očí, sejde také z mysli, bohužel.






Druhá generace Hondy HR-V je k mání už jen na skladech dealerů, montážní linky pro Evropu se zastavily v závěru loňského roku částečně kvůli nezájmu, částečně kvůli novým emisním předpisům EU. Foto: Honda
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 2 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 4 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 5 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 7 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 8 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 9 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 10 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
před 11 hodinami - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes - Pokus Japonců uspět v revíru Škody Octavia byl takový propadák, že po 3 letech skončil
včera
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Chlubítko univerzální 17:41 - M.Z.
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.