Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi nadějné SUV končí po 5 letech bez nástupce. Kupce nezaujalo, EU dráždilo
14.1.2021 | Petr Prokopec
Jak vidno, ani SUV nemusí být zárukou úspěchu na trhu. Toto mělo být tolik kýženým impulsem po prodeje Hondy v Evropě, nakonec ale po pouhých pěti letech HR-V skončilo. Formálně kvůli emisím, reálně spíš kvůli nezájmu.
První generace Hondy HR-V se stala tak trochu kultem. Stojí za tím hlavně třídveřové provedení, které jinak celkem nezáživným SUV přidalo hravost, nakonec sama automobilka mu svého času říkala „Joy Machine”. Po stránce dynamické od tohoto vozu nešlo čekat zázraky, neboť atmosférická jedna-šestka produkovala maximálně 125 koní, to ale zákazníkům nevadilo ani tehdy, ani nyní, kdy za Hondou HR-V míří do autobazarů. A to možná ve výsledku častěji než pro druhou generaci do autorizovaných showroomů. Z nástupce se totiž kult nestal ani omylem.
Již při prvním pohledu na generaci druhou se tomu ovšem nelze divit. Původní HR-V vyčnívá z davu dodnes (pochopitelně nikoliv díky výšce, ta činí 1 590 mm, tedy méně než u současného provedení), zatímco nástupce je i přes tvary kupé spíše nemastným neslaným SUV, kterým originál být nechtěl. Možná i proto Japonci s jeho příchodem na starý kontinent nespěchali a SUV začali v Evropě prodávat až v září 2015, tedy takřka dva roky po domácím debutu. HR-V však dlouho na trhu nepobylo, neboť jeho výroba už byla ukončena bez toho, aniž by byla představena další generace.
Aktuálně hovoříme o evropském provedení, nicméně ani v rámci celého světa na tom SUV není zrovna valně. Montážní linky v argentinské Campaně se totiž zastavily již loni, z těch japonských pak má sjet poslední exemplář letos v únoru. Při pohledu na prodeje se tomuto kroku nelze divit, zejména v Evropě jsou prodeje žalostné. Vrcholem byl rok 2016, kdy Honda prodala 33 064 kusů. Na kontě tedy měla pouhou třetinu registrací konkurenčního Nissanu Juke. Od té doby to s vozem šlo jen z kopce a loňských 12 087 prodaných aut je na dostupné SUV opravdu velká mizérie, pandemie nepandemie. Není tedy divu, že Honda vzdala snahy o to, aby pohonné jednotky auta dále plnily stále přísnějšími emisními limity EU, a tak je plnit přestaly. V závěru roku tedy došlo k ukončení produkce, pročež se nyní už jen rozprodávají skladové zásoby.
Lze už jen dodat, že u nás byla Honda HR-V v poslední době k dispozici pouze s 1,5litrovým atmosférickým nebo přeplňovaným motorem. První jednotka přitom produkovala 130 a druhá 182 koní, o jejichž přenos se mohla postarat manuální či automatická převodovka. Zatímco ovšem třeba v Japonsku bylo možné sáhnout i po pohonu všech kol, u nás jste dostali pouze předokolku, jenž se nejrychleji dostala na stovku za 7,8 sekundy a maximálně dosáhla 215 km/h.
Honda přitom na českém trhu prodala od roku 2015 pouze 2 069 exemplářů, ve výsledku tak HR-V za celou dobu nezvládlo překonat ani loňského lídra mezi malými SUV, a to Peugeot 2008, který si za jeden jediný kalendářní rok připsal 2 123 registrací. Zatímco tedy na originál budou lidé vzpomínat ještě velmi dlouho, v případě druhé generace lze počítat s tím, že jakmile sejde z očí, sejde také z mysli, bohužel. O tom, že dorazí nějaká třetí, se hovoří, dosud se tak ale nestalo a je pochopitelně otázkou, jak takové auto bude případně vypadat - nezřídka se v posledních letech stává, že je se stejným označením odhalen docela jiný vůz.
Druhá generace Hondy HR-V je k mání už jen na skladech dealerů, montážní linky pro Evropu se zastavily v závěru loňského roku částečně kvůli nezájmu, částečně kvůli novým emisním předpisům EU. Foto: Honda
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva