Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Keating The Bolt slibuje výkon až 2 500 koní a nejvyšší rychlost přes 547 km/h
21.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malosériový výrobce chce deklasovat Bugatti Veyron, půl Machu ale nepřekoná, aspoň ne na zemi.
O Bugatti Veyron si můžeme myslet, co chceme, jisté ovšem je, že odstartovalo automobilové závody ve zbrojení. Zejména malé, neznámé či nově vznikající značky vyrábějící supersporty se rozhodly, že po francouzsko-německém skalpu půjdou stůj co stůj. Ať už jde o počet koní pod kapotou, nebo nejvyšší rychlost. Jenže Guinnessova kniha rekordů i nadále zná jen vůz z Molsheimu (také de facto z Wolfsburgu, kde vzniká jeho motor) a také díky tomu Veyron dráždí své rivaly zas a znovu.
Nejnověji má o jeho korunu zájem britská firma Keating Supercars, která představila svou kreaci The Bolt. Ta po stránce dimenzí odpovídá McLarenu P1, přičemž pod kapotou rovněž nabízí osmiválec. Ten však nebyl vyvinut pod vlastní střechou, nýbrž nakoupen u General Motors. Standardní výkon sedmilitrové pohonné jednotky LS7 ovšem u Keatingu navýšili na 649 koní, na přání je pak dokonce možné stádo až 811 koní.
V kombinaci s udávanou hmotností pouhých 990 kilogramů by The Bolt měl zvládat zrychlení z klidu na 96 km/h za pouhé dvě sekundy, toto tvrzení však má jednu zásadní trhlinu. Podle inženýrů samotného Keatingu prý nová kreace váží ve skutečnosti 1 200 kg a je tak zatím sporné, zda vůz udávanému zrychlení dostojí. Stejně tak je otázkou, zda za této situace lze věřit dalším firemním tvrzením.
Keating totiž slibuje, že The Bolt by měl v říjnu na solných pláních v Bonneville dosáhnout rychlosti 547 km/h, což podle britské značky odpovídá 0,5 Machu. A svým způsobem má i pravdu, jenže v té chvíli by se vůz musel nacházet zhruba 11 000 metrů nad zemí a okolní teplota by musela činit -50 stupňů Celsia. Na zemi totiž půl Machu odpovídá tempu 611 km/h.
A pak je tu samozřejmě otázka výkonu. O podobné rychlosti si totiž může nechat zdát i provedení naladěné na výkon 811 koní. Stačí totiž jen vzpomenout na předchozí model TKR, který k tempu 418,5 km/h (to na Bugatti stále nestačí) potřeboval závodní motor firmy Nelson Racing Engines produkující 1 774 koní.
Je proto předem jasné, že ke splnění cíle bude The Bolt vyžadovat mnohem větší sílu. Firma hovoří o 2 500 koních, v takovém případě však lze na cenu 750 000 GBP (22,5 milionu korun) zapomenout. Za ni je totiž možné pořídit zmiňované provedení s výkonem 811 koní. Po rekordu bažící provedení by tak jistě vyšlo na dvojnásobek.
Nereálně pak zní i snaha firmy snížit pořizovací cenu na úroveň Porsche 911 Turbo S. Částka okolo 4,5 milionu korun je totiž podmíněna rozšířením výroby základního modelu s výkonem 649 koní. Ani to se moc reálné nezdá, neboť firma o třech zaměstnancích postavila od svého založení v roce 2006 jen patnáct vozů. A to se přitom jednalo o tři modelové řady (SKR, TKR a ZKR).
Uvidíme tedy časem, nakolik úspěšný Keating The Bolt bude. Jisté je, že minimálně vzhledem, který se nechal inspirovat Jaguarem XJ220, by zaujmout mohl. Stejně jako zbytkem technických parametrů, jež zahrnují třeba šestistupňový manuál, hliníkový prostorový rám, karbon-kevlarovou karoserii či posilovač řízení, klimatizaci a dokonce ABS, pokud si ho zákazník bude přát. Avíza všemožných supervlastností se ale zatím zdají být poněkud na vodě...
Keating The Bolt se pyšní odvážnými technickými parametry. Ty se ale zřejmě realitou nestanou - a pokud ano, pak rozhodně ne na sériovém produkčním exempláři, ale pouze na jeho extrémně modifikované verzi určené pro solné pláně v Bonneville
Zdroje: Keating Supercars, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 45 minutami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 2 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 3 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 5 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva