Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně
28.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.
Události nabraly u Kie rychlých spád. Před čtrnácti dny nám automobilka nabídla pouze první ilustrace a dnes už tu máme první skutečné snímky. Čeho? No přece její vlajkové lodi K9, která krom opulentního vzhledu a rozměrů nabídne také pořádné motory a pohon zadních kol. Ale nepředbíhejme.
I přesto, že se Korejci s odhalováním této novinky příliš nemazlili, fotky nemaskovaného auta se dostaly do éteru ještě před oficiálním odhalením. Teprve včera jsme vám nabídli snímky a videa nemaskované K9, které na korejských silnicích pořídili tamní řidiči. Předpokládáme však, že šlo ze strany výrobce o podobný tah, který v podobnou dobu předvedl Land Rover s Evoquem Cabrio, a tak nemá čeho litovat.
Dnešní formální odhalení tedy nepřináší nic vyloženě převratného, lepší snímky ale dosvědčují, že říkat K9 „korejská řada 7” nebylo z naší strany přehnané. Vůz se skutečnému BMW 7 vážně dosti podobá a to nejen svým základním tvarem, ale i mnoha detaily. Nechceme říkat, že Peter Schreyer od někoho opisoval, úplně stejné není na obou autech nic, zjevně ale dostal za úkol vytvořit „něco jako sedmičku”. A tak to vytvořil.
Hlavní světla, části předního nárazníku a především pak záď se svými světly, chromovanou linkou a hranatými výfuky, to všechno je dosti bavorské. Snad jen výdech na předním blatníku připomene více Maserati Quattroporte, ale co se v dnešním přeplněném automobilovém světě něčemu nepodobá...
Do interiéru nás automobilka nahlédnout nenechala, včerejší špionážní fotky ale odhalily i ten. Zde už si vůz jde svou vlastní cestou (i když třeba ten volič automatu...) a výsledný dojem už necháme ryze na vás.
Z technických detailů zatím nevíme nic, dá se ale předpokládat, že budou do značné míry totožné s koncernovým sourozencem Hyundai Genesis. Ten nabízí též pohon zadních kol, nejlepší automatické převodovky a motory 3,8 V6, 4,6 V8 a 5,0 V8, samozřejmě benzinové. Že motor 3,8 nebude chybět ani v K9 dosvědčují i přiložené snímky, pakliže chce K9 představovat opravdu to nej, nemůže vynechat ani nějaký ten osmiválec. Jestli se bude moci pochlubit i vrcholným 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), to je zatím otázka. Řekli bychom ale, že ano.
Podle automobilky má být totiž K9 stvořena bez kompromisů v designu, technice i výkonech a vynechat nejsilnější koncernový motor by kompromisem bylo. Podle stejného prohlášení má K9 definovat nové standardy ve své třídě (to je ovšem trochu přehnané) a být další demonstrací síly značky Kia, která překvapí svět.
Čím vším bude chtít K9 zaujmout, to nám Kia sdělí až později. V Ženevě ji zřejmě neuvidíme, na některém z pozdějších asijských autosalonů se ale ukáže zcela určitě. Podle předchozích informací by si pak měla najít cestu i do Evropy, jen zatím nevíme, s jakým jménem. „Káčková” označení jsou totiž zatím vlastní jen korejskému trhu (K5 = Optima, K7 = Cadenza) a je docela dobře možné, že K9 si bude v Evropě říkat třeba... Opirus. To všechno se ještě dozvíme.






Kia K9 určitě není ošklivá...

Do interiéru zatím můžeme nahlédnout jen neoficiálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
