Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Provo: koncept korejského Nissanu Juke je venku, chce provokovat
2.3.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
(doplněno) Nový „svérázný městský koncept“ se představí již za pár dní v Ženevě. Vůz by měl předznamenávat budoucí kompaktní crossover.
Doplněno 4.3. V souvislosti s víkendovým únikem oficiálních fotech vydala korejská Kia také novou sadu snímků a zároveň i tiskovou zprávu ke svému konceptu Provo. Ten by na základě dobrých ženevských reakcí měl posloužit jako základ pro budoucí crossover, který ovšem s největší pravděpodobností nepůjde po krku Nissanu Juke. Pod odvážným zjevem se totiž skrývá platforma z modelu Rio, díky níž je koncept Provo na Juke snad ať příliš malý, a to i přes změnu dimenzí, které byly nataženy na délku 3,88 m, šířku 1,77 m, výšku 1,35 m a rozvor 2,35 m. Budoucí novinka by tak i přes jisté úpravy týkající se přerodu konceptu na sériovou verzi měla být menší než Kia Venga či Soul.
V souvislosti s odvážnými tvary nepřekvapí ani pohonné ústrojí. Kia totiž pod kapotu malého kupé napěchovala 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 204 koní i elektromotor dodávající dalších 45 koní. Ty lze přitom pomocí stisku tlačítka využít na elektrickou jízdu, informace o dojezdu či bateriích ovšem aktuálně nejsou k mání. Víme pouze tolik, že do výroby by se tento hybridní systém v této formě dostat neměl. Opak se ale má týkat nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky, kterou si Kia vyvinula sama.
Dalším prvkem, na který budeme muset také zapomenout, je čelní maska. Respektive její „tygří nos“, ve kterém čelní světlomety formuje 850 malinkatých diod. Ty je možné přepínat do tvaru denního světla, dálkového či dokonce do závodních paprsků. Možné je rovněž obstarání vizuálního doprovodu pro nějakou diskotéku, pokud by byl zájem. S ohledem na komplexnost a nákladnost se ovšem dá počítat s tím, že do produkce dorazí o trochu méně složitá forma.
Tím dostupné informace o korejské novince víceméně končí. Zmínit totiž již můžeme pouze unikátní přední sedadla, která přístup k těm zadním umožňují po posunutí ke středu vozu, nikoliv konvenčně dopředu. S ohledem na rozměry vozu je ale jasné, že tím pádem dozadu nacpete snad jen kojence. Ovšem bez dětské autosedačky.
Na ženevském autosalonu momentálně probíhají poslední přípravy před úterním zahájením. Rušno ovšem není pouze na výstavišti Palexpo, ale také na internetu, kde se začínají odhalovat dosud neviděné nebo jen částečně představené koncepty. Druhý případ se týká i chystaného crossoveru značky Kia, který předznamenává dvoudveřové „kupé” Provo. To jsme si na prvních oficiálních nákresech mohli prohlédnout již na konci ledna, teprve nyní však došlo k představení karoserie ze všech stran a také k prvnímu nahlédnutí do interiéru.
Dá se pochopitelně předpokládat, že během cesty z autosalonu do výroby koncept o pár designových prvků přijde a nějaké nové přidá. Značka ovšem prohlašuje, že konkurence pro Nissan Juke má být co nejprovokativnější, s čímž očividně souvisí i název konceptu. Novinka by tak mohla být nejodvážněji stylizovaným korejským vozem všech dob.
Od produkce nás ale momentálně určitě dělí několik měsíců, na finální podobu si proto budeme muset chvilku počkat. Stejně jako na upřesnění technických parametrů. Agresivně stylizovaný přední nárazník, mohutný zadní difuzor a dvojice koncovek výfuku by ovšem mohly naznačovat, že mimo hru nemusí být ani verze GT vybavená motorem 1,6 Turbo o výkonu 204 koní.
Více nám o budoucím crossoveru, jehož délka jen těsně přesáhne čtyři metry, Kia prozradí v Ženevě. Na nějaké konkrétnější data ale zřejmě přijde čas až v září ve Frankfurtu nebo v listopadu v Los Angeles.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


































Koncept Kia Provo se snaží být co nejprovokativnější. Předznamenávat má nový crossover, který bude s délkou tesně přes čtyři metry konkurencí pro Nissan Juke
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Při doplňování nemrznoucí směsi je třeba vyhnout se časté chybě, může zničit motor
17.10.2020 (1) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka