Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík?
21.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Malé sedany v Evropě moc nefrčí, a proto je řada automobilek ani u nás nenabízí. V Americe je ale situace jiná a právě tam míří nová Kia Rio sedan.
Nedá se říci, že se v našich končinách malé sedany netěšily oblibě. Vždyť aktuálně nejprodávanějším autem u nás je Renault Thalia, trvalé popularity si užívá Chevrolet Cruze a vzpomenout můžeme i dřívějších úspěchů Dacie Logan. Stačí zajímavý poměr výkonu a ceny a zájem zákazníků se dostaví. Jenže Česká republika je součástí Evropy a v ní se, až na pár výjimek, kompaktním a subkompaktním sedanům příliš nedaří. Pro Českou republiku se z velkých výrobců kvůli pár tisícům prodaných aut za rok přetrhne málokdo, a tak u nás na většinu menších limuzín můžeme zapomenout.
Je to bohužel případ i čerstvě představené Kiy Rio sedan, která zažívá svůj veřejný debut na autosalonu v New Yorku. Vůz pochopitelně vychází z nového Ria hatchback, které bylo představeno začátkem roku a naživo se poprvé ukázalo na ženevském autosalonu.
Sedan s hatchbackem sdílí celou přední část s podlouhlými mandlovými světly, ale již celé prosklení vozu je ale řešeno specificky a změn pochopitelně přibývá směrem k zádi. Ta se, jak je u malých sedanů obvyklé, vyznačuje relativně krátkým a vysokým „kufrem”, jenž protínají dva podlouhlé světlomety zasahující hluboko do zadních blatníků.
Ve srovnání s odcházejícím sedanem na bázi Ria je nová generace širší a delší, její výška se naopak zmenšila. Vůz je tak 4 366 mm dlouhý, 1 720 mm široký a 1 455 mm vysoký, automobilka přesto slibuje, že je lehčí a přitom nabídne vyšší tuhost karoserie znamenající vyšší pasivní bezpečnost i lepší chování na silnici. Přesnější čísla popisující tyto změny ale zatím zveřejněna nebyla.
Pod kapotou amerického provedení sedanu se objeví motor 1,6 GDI s výkonem až 135 koní. Jde samozřejmě o atmosféricky plněný „benzin”, spojený bude s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Dynamika vozu známa není, spotřeba ale ano - podle amerických norem se pochlubí apetitem 7,8 litru benzinu na 100 km jízdy městem a 5,8 litru pro 100 km v dálničním režimu. Chybět vozu nebude ani nechvalně proslulý systém start and stop.
Další detaily a snímky můžeme očekávat již během následujících dnů, kdy si Rio sedan bude užívat přízně světel reflektorů na autosalonu New Yorku. S prodejem vozu v Evropě se zatím nepočítá, ale jak se praví: nikdy neříkej nikdy...










Kia Rio sedan pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
včera„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
14.6.2025Tohle nemůže fungovat, dejte tomu pořádný motor. Po letech první nový Peugeot GTi je marný pokus popřít fyzikální realitu
14.6.2025Realita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
14.6.2025Lamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
14.6.2025Další den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
14.6.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 07.14. 23:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.14. 16:19 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.14. 08:53 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.13. 23:34 - řidičBOB
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.13. 14:34 - Carrert93
- S větrem ve vlasech.... 07.13. 13:52 - pavproch
- Ložisko spojky 07.13. 08:32 - 970ka
- Lexus (a jeho evropska anabaze) 07.12. 18:30 - pavproch