Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg chystá svůj první sedan, bude také nejrychlejší na světě?
8.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zvláštní, ale už pěkných pár let leze proslulým výrobcům aut do zelí švédská firmička, která loni vyrobila 11 aut. A chce jim do něj lézt ještě více.
Když se tři hádají, čtvrtý se směje, chce se nám zvolat. Zatímco svět sleduje maškarádu okolo možného srovnání LaFerrari, P1 a 918 v Top Gearu, Koenigsegg v Ženevě vystavuje model Regera, který s 1 500 koňmi výkonu zvládá akceleraci z 0 na 400 km/h za 20 sekund. Nikde pochopitelně není psáno, že excelentní papírové parametry budou fungovat také v praxi a Koenigsegg Regera celou „Svatou trojici” italsko-německo-britských hypersportů překoná. Jenže Christian von Koenigsegg a lidé kolem něj nejsou není žádná začínající parta naivních nadšenců - jejich auta už nejednou dokázala, že extrémně rychlá jsou také ve skutečnosti, však se podívejte třeba na srovnání Veyronu Vitesse a Agery R nebo Porsche 918 a téhož Koenigseggu. A Agera R je dnes v nabídce Koenigseggu něco jako Fabia 1,2 TSI v nabídce Škody - není to žádný základ, jsou tu i citelně rychlejší modely.
Christian von Koenigsegg prostě umí udělat fungující rychlé auto a pokud Regera nezklame, půjde jeho kredit ještě výše. Sám o tom nepochybuje a ačkoli letošek bude pro jeho firmu zlomový, neboť bude poprvé vyrábět souběžně více než jeden model (produkci tak zvýší z 11 na 22 aut ročně), věří, že zvládne i více. Jednak chce letos pokořit rekord Nordschleife s One:1, to znovu potvrdil, ale jen tím trávit čas nehodlá.
Chtěl by postavit čtyřdvéřové hyperauto, dost možná nejrychlejší sedan světa. „Ano, takové auto si dokážu představit. Možná do pěti let, pravděpodobně o něco dříve,” konstatuje odhodlaně von Koenigsegg pro Top Gear na ženevském autosalonu. Majitel, šéf a hlavní mozek celé firmy vcelku pochopitelně nedodal žádné další detaily, můžeme si ale představit, co by skrýval. Dozajista objemný, přeplňovaný motor vlastní konstrukce, kterému by v případě úspěchu Regery mohla asistovat i elektřina. Nečekejme ale jen technickou vyspělost a extrémní výkony, automobilka pracuje i s luxusem, výjimečnými materiály a vcelku pozoruhodný designem. To všechno by se sedan snažil skloubit ještě více než všechna dosavadní kupé.
Sedan ale není jediná věc, o které ve Švédsku přemýšleli či přemýšlejí. Christian von Koenigsegg také říká, že zavrhl myšlenku menšího sportovního modelu vyráběného ve větším počtu. „Pro mě v posledních pár letech tento sektor - 911, McLaren, Ferrari 458 a další - je sršní hnízdo od kterého se chci držet dál. Každý se snaží zabít toho druhého,” říká švédský automobilový guru s tím, že je rád, že je od této řeži dál ve svém malém modrém oceánu aut kopajících v docela jiné lize.
Co naopak chce dostat do produkce, a nejen pod svou značkou, je bezvačkový motor. Ne až tak novátorská myšlenka by při své materializaci umožnila naprosto libovolné časování ventilů a to by skýtalo spoustu výhod. Říká, že ovládat ventily vačkou je jak hrát na piáno násadou od koštěte a po 14 letech práce je prý velmi blízko dotažení této myšlenky do konce. „Jsme blízko uskutečnění a nejen v Koenigseggu. Spolupracujeme s několika velkými výrobci aut a chystáme se na implementaci,” řekl.
Ve Švédsku se tedy chystají zajímavé věci a i když výjimečné schopnosti Koenigseggu nejsou novým objevem, zdají se být stále viditelnější i hmatatelnější. Na severu Itálie mají z této firmy dost možná už teď těžkou hlavu a může být ještě hůře - Koenigsegg dnes při své velikosti není zdaleka tolik svázán regulacemi jako větší souputníci a může si dovolit jít do mnohem větších extrémů. Schopnosti novinek „starých značek” by se tak v zrcadle s trilobitem na pozadí mohly jednou snadno vyjevit jak nedostačující. Ostatně zmiňovaná Regera to dost možná činí už nyní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koenigsegg Regera ohromil Ženevu. Další chystané novinky značky mají podobný potenciál...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 2 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nejnovější články
- Moderní Alfy Romeo možná konečně vydrží. Tato zvládla zápřah, o kterém se italským autům obvykle jen zdá
před hodinou - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 2 hodinami - Musk se Superchargery hraje vabank. Ruší novou výstavbu, vedle zaměstnanců děsí i konkurenční automobilky
před 3 hodinami - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 5 hodinami - Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.06. 09:42 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch