Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Světu se po letech konečně představila Lada s novým motorem a převodovkou
15.7.2019 | Petr Prokopec
Lada dlouhodobě nabízí dva prakticky stejné motory, které dokola inovuje. Model X-Ray Cross se nyní konečně dočkal novinky, k ní přidal i moderní automat, Vestu čeká totéž.
Moderní Lady Vesta a X-Ray lze aktuálně objednávat s 1,6litrovým nebo 1,8litrovým motorem, přičemž první produkuje 106 a druhý 122 koní. Jsou to letité agregáty a jejich přenos pouze na přední kola pak má na starosti pětistupňový manuál či pětistupňový automat, druhá zmíněná převodovka však bývá velmi často kritizována kvůli váhavému charakteru, který z předjíždění dělá mnohdy nebezpečnou záležitost. O to větší událostí je skutečnost, že Rusové přivádí do hry zcela nový motor i zcela nový automat, přičemž s výtkami by se tentokráte již mohlo šetřit.
Než se ovšem dostaneme k novinkám, je třeba zmínit, že Lada X-Ray byla v letech 2016-2017 k mání ještě se třetí pohonnou jednotkou. Jakkoliv se ovšem jednalo o 1,6litrový benzinový čtyřválec, ten s výše zmíněným agregátem VAZ-21129 z produkce AvtoVAZu neměl nic společného. Místo toho se jednalo o motor H4M/HR16DE z produkce aliance Renault-Nissan. Jednotka přitom byla naladěna na 110 koní a 150 Nm točivého momentu.
S tímto ústrojím a pětistupňovým manuálem X-Ray zvládal stovku za 11,1 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 181 km/h. Snadno tak překonával ruskou jedna-šestku, zvláště pak 6,8litrovou průměrnou spotřebou. Nicméně i tak byl nakonec puštěn k vodě, aby se nyní mohl vítězoslavně vrátit. Nejde však o původní agregát, nýbrž o zcela novou verzi H4Mk, která již produkuje nepatrně vyšší výkon i točivý moment (114 k, 152 Nm).
Pohonná jednotka se navíc pod kapotu ruského crossoveru nevrací sama, společnost jí dělá také zcela nová převodovka, a sice automat CVT od společnosti Jatco. Lada X-Ray přitom v této verzi zvládne sprint na stovku za 12,8 sekundy a maximálně dosáhne 162 km/h. V rámci nabídky tedy půjde o vůbec nejpomalejší provedení, prioritou ale v tomto případě jistě byl komfort a nejspíše i spotřeba, byť ta prozatím nebyla zveřejněna.
Tyto hodnoty jsou navíc spojeny s provedením Cross, které se oproti základní Ladě X-Ray dočkalo zvýšení světlé výšky ze 195 na 215 milimetrů. Ta přitom dosud byla k mání jen s onou jedna-osmou, jejíž 122 koní zaručovalo sprint na stovku za 10,9 sekundy. Ve srovnání se základem si tedy zvýšení podvozku vyžádalo čtyři desetiny sekundy navíc, zatímco nejvyšší rychlost poklesla ze 182 na 180 kilometrů v hodině.
Dá se tedy předpokládat, že jízdní dynamika nového ústrojí bude o chlup lepší také u základní Lady X-Ray, jakmile se pod její kapotou objeví. Kdy se tak ovšem stane, zatím není jisté. V případě provedení Cross ovšem bylo zahájení prodeje naplánováno na letošní léto, Vesta by se pak motoru H4Mk a automatu CVT měla dočkat na podzim. Na ceny si ovšem budeme muset počkat.


Lada X-Ray Cross se dočkala nového motoru a převodovky CVT...







...do prodeje s tímto ústrojím zamíří ještě v létě. Na podzim by se pak téže kombinace měla dočkat také Vesta
Zdroj: RG.ru
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
včera
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
včera
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
