Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat

Land Rover se vytasil s novinkami pro dva ze svých tradičních modelů. V novém modelovém roce nabídnou vylepšený diesel SDV6 a automat s osmi stupni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat

7.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Land Rover se vytasil s novinkami pro dva ze svých tradičních modelů. V novém modelovém roce nabídnou vylepšený diesel SDV6 a automat s osmi stupni.

Mezi vozy se slovem „Rover” v názvu na sebe v poslední době strhává veškerou pozornost zbrusu nový model Evoque. Automobilka je jistě ráda, že se zajímavé kompaktní SUV na trhu shledalo s pozitivním přijetím, hůře by ale nesla, kdyby se zapomnělo, že stále nabízí i klasické modely Discovery 4 a Range Rover Sport. Právě pro ně si proto připravila několik podstatných inovací pro nový modelový rok, a tak se na ně pojďme podívat.

Pokud byste se divili, proč dvěma do značné míry odlišným vozům věnujeme jediný článek, pak vězte, že novinky pro ně jsou do značné míry totožné a snáze si je tak shrneme na jednom místě. Oba modely totiž v prvé řadě dostaly vylepšený motor 3,0 SDV6, který nově dává výkon až 188 kW (256 koní) oproti dosavadním 180 kW (245 koní), maximum točivého momentu zůstalo na hodnotě 600 Nm. Automobilka se nezmiňuje, jakými konkrétními změnami agregát prošel, vzhledem k jen drobnému nárůstu výkonu ale můžeme tuto otázku pominout.

Jistě významnější změnou je doplnění standardní nabídky tohoto motoru o novou osmistupňovou automatickou převodovku ZF 8HP70, která se již loni objevila pod kapotou Range Roveru vybaveného osmiválcovým dieselem TDV8 nebo čerstvě v Jaguaru XF 2,2 D. Land Rover nezmiňuje, jak moc tyto změny ovlivnily dynamiku obou modelů, uvádí ale, jak se dotkly normované spotřeby paliva, což bylo i zřejmě hlavním motivem k oběma změnám.

V případě Discovery 4 kombinovaná spotřeba nafty poklesla z 9,3 na 8,8 litru na 100 km, odpovídající emise CO2 pak z 244 na 230 g/km. U Range Roveru Sport pak došlo k poklesu spotřeby z 9,2 opět na 8,8 litru nafty na 100 km, což odpovídá změně emisí CO2 z 243 na 230 g/km.

Oba modely dále dostaly do standardní výbavy otočný volič jízdního režimu Drive Select a možnost manuální volby převodových stupňů automatu pomocí tradičních „pádel” pod volantem.

Další novinky už jsou specifické pro každý model zvlášť, žádný velký zástup inovací ale nečekejte. Nabídka Discovery 4 byla dále obohacena o jeden nový design 19" litých kol a již známá 20" kola v černé barvě. Novinkou je i výbavový paket „Vission Assist” s adaptivními xenonovými světly, dodatečným nasvětlováním zatáček, automatickým zapínáním hlavních i přepínáním dálkových světel a konečně nasvětlováním prostoru v okolí vozu a parkovací kamerou. Pro všechny modely byl také vylepšen navigační systém a ozvučení interiéru.

U Range Roveru Sport došlo pro modelový rok 2012 k rozšíření nabídky barev karoserie a obložení interiéru, páté dveře jsou nyní v základu výlučně jednodílné. I v případě tohoto modelu se můžete spolehnout na lepší audio a navigační systém, který je nyní za příplatek k mání i se 7" obrazovkou Dual View umožňující promítat jiný obraz řidiči a jiný spolujezdci.

Dále byl lehce upraven základní dieselový šestiválec s 211 koňmi, který díky jinému vstřikovacímu systému vykazuje o více než půl litru nižší kombinovanou spotřebu paliva a tedy i nižší emise CO2, které poklesly z 243 g/km na 224 g/km.

Toť pro další modelový rok obou modelů vše. Takto vyladěné by k objednání měly být již v následujících týdnech s dodáním během letošního podzimu. Změny cen neočekáváme.


Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 1 - Land Rover Discovery 4 2012 01Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 2 - Land Rover Discovery 4 2012 02Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 3 - Land Rover Discovery 4 2012 03Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 4 - Land Rover Discovery 4 2012 04Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 5 - Land Rover Discovery 4 2012 05Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 6 - Land Rover Discovery 4 2012 06
Land Rover Discovery 4 2012

Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 7 - Range Rover Sport 2012 01Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 8 - Range Rover Sport 2012 02Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 9 - Range Rover Sport 2012 03Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport 2012: lepší diesel a osmistupňový automat - 10 - Range Rover Sport 2012 04
Range Rover Sport 2012

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.