Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Letošní noční můra automobilek neskončí, říká šéf Continentalu, má trvat celý rok
10.3.2021 | Petr Prokopec
Automobilky prožívá v řadě ohledů velmi krušné časy, spása ale rozhodně není na dosah. Šéf jednoho z největších výrobců automobilových komponentů ovšem říká, že firmy si za problémy mohou samy.
Je tomu už pěkných pár týdnů, co automobilovým průmyslem zmítá nikoli koronavirus sám o sobě, ale jeho nepřímé dopady. Téměř všechny velké automobily postupně doplácí na svou loňskou liknavost při zajišťování komponentů nezbytných pro budoucí výrobu a kvůli nedostatku čipů sloužících palubní elektroniky teď zavírají jednu továrnu za druhou. Výjimky existují, i prsty jedné ruky by ale na ně mohly být moc - chtělo to osvícená rozhodnutí, jako v případě Hyundai, aby na potíže nedošlo.
Pro výrobce je to hotová noční můra, která trvá už měsíce, podle výkonného ředitele Continentalu Nikolaie Setzera ale nemá šanci v dohledné době skončit.
„Rok 2021 byl nepříjemně ovlivněn nedostatkem polovodičů. Nejistotu pak jen navyšuje pokračující koronavirová pandemie. I letošek bude tedy nesmírně náročný,“ uvedl Setzer. Přitom upřesnil, že s nedostatkem stěžejních komponentů bude spojeno celé letošní první čtvrtletí a ani následný návrat k normálu nebude okamžitý. Věci se podle Setzera budou lepšit jen velmi pomalu, a tak lze s problémy počítat nejen ve druhém čtvrtletí, ale i ve zbytku roku.
Pro výrobce aut to rozhodně není dobrá zpráva, zvláště v souvislosti s tím, od koho přichází. Setzer je totiž sice ve funkci krátce, Continental ale patří mezi největší světové dodavatele automobilek. Ty přitom zdaleka nezásobuje pouze pneumatikami, ale rovněž různými díly, jenž jsou potřeba na podvozky, pohonné jednotky či interiéry. A aby toho nebylo málo, jedna z jeho divizí se věnuje rovněž asistenčním systémům - tedy odvětví, kde jsou ony čipy stěžejní.
Podstatný je rovněž seznam zákazníků Continentalu, mezi něž patří již zmiňovaný VW Group, stejně jako BMW, Mercedes, Ford, Volvo, General Motors, Honda, Renault, PSA či Toyota. To je slušná plejáda značek a finanční ředitel Continentalu Wolfgang Schaefer říká, že „jeho” firma není na vině. Naopak to prý byl Continental, kdo jako první své zákazníky na vznikající problém upozornila varovala.
Schaefer dodává, že od roku 2017 automobilky objednávají více čipů, než nakonec odkoupí, kompenzace dodavatelům jsou ale minimální či žádné. Ti se pak právě tomu částečně přeorientovali na jiná průmyslová odvětví. Za nedostatek stěžejního komponentu si tedy výrobci aut prý mohou sami, tušíme ale, že Volkswagen by s tímto tvrzením tak úplně nesouhlasil.


Nově jmenovaný šéf Continentalu Nikolai Setzer říká, že jejich nočí můra s nedostatkem čipů v hlavní roli hned tak neskončí. Foto: Continental



Problémy kvůli ní má třeba i Škoda, která není schopna vyrábět dostatek Octavií. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto News
Bleskovky
 Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
 včera
 Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
 23.10.2025
 Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
 20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
 před 2 hodinami
 Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
 před 3 hodinami
 Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo? Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
 před 5 hodinami
 K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
 před 6 hodinami
 Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
 před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter