Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levná luxusní auta vietnamského nudlového miliardáře míří do Evropy
3.2.2021 | Petr Prokopec
Komu jsou bližší starší BMW než nejnovější vozy mnichovské značky, tomu vietnamské novinky nemusely být cizí. Ve své podstatě jde o inovované, licencované bavoráky. A nebudou k mání jen ve Vietnamu.
Až do nedávna Vietnam neměl žádnou vlastní automobilku. Konglomerát VinGroup spadající pod prvního tamního miliardáře Pham Nhat Vuonga, který pohádkově zbohatl na instantních nudlích známých i u nás, v roce 2018 představil novou značku VinFast. A byť od té chvíle neuběhly ještě ani tři roky, věci nabraly rychlý spád.
Automobilka totiž nezačala z ničeho, používá legálně licencovanou, starší techniku BMW. Pod názvem Lux A2.0 představila sedan postavený na bázi řady 5 generace F10 z let 2010 až 2017, zatímco za označením Lux SA2.0 najdeme X5 F15 produkované v období 2013 až 2018. A loni v září se k nim přidal i vrcholný osmiválcový model President, který vychází též z X5 F15 a mělo by zvládnout jet až 300 km/h.
Pokud byste si ale mysleli, že tyto zůstanou vyhrazeny jen své domovině, mýlili byste se. Stejně jako originály se chystají do světa, jak ostatně naznačila též loňská koupě obřího testovacího centra v Austrálii. VinFast nyní potvrdil, že se svými vozy míří i na zahraniční trhy.
Automobilka ale uvádí, že absolvovala veškeré nezbytné registrační procesy potřebné pro prodej jejích vozů téměř kdekoli na světě. VinFast se podle všeho chystá v prvé řadě na ruský trh, čemuž nahrává i skutečnost, že Vietnam má uzavřenou dohodu s Euroasijskou ekonomickou unií. Pod tu spadá také Rusko, vietnamská automobilka zde tak má otevřené dveře dokořán.
Patřičné registrace ale proběhly i ve Spojených státech či napříč Evropskou unií. VinFast je tak registrovaný i u nás a je třeba říci, že s homologací to nebude mít složité - pár let stará BMW tu nebude problém prodávat, pouze motory budou muset splnit nové emisní požadavky. Ani to ale VinFast netrápí, nepoužívá originální, ale upravené pohonné jednotky vesměs bezproblémových typů (typicky 2,0 turbo).
Nutno dodat, že k úspěchu má značka slušně nakročeno, neboť své prvotiny prodává docela levně - minimálně vzhledem k tomu, čím jsou a co nabídnou. Sedan Lux A2.0 (kdo toto jméno vymyslel?) začíná na 1 017 175 000 vietnamských donzích, což je asi 950 tisíc Kč. Za vybavené, modernizované BMW 5 s 225 koňmi? To není špatné stejné jako 1 415 765 000 dongů za SA 2.0 - to je 1,3 milionu Kč za 225koňové SUV, ex-BMW X5.
Mimo to automobilka prodává i onen osmiválcový President, s tím ale v Evropě nepočítejme, stejně jako hatchback Fadil, pro změnu bývalý Opel Karl Rocks. A aby toho nebylo málo, VinFast nabízí i elektrické skútry. Vypadá to, že se nám tu rýsuje něco velkého, ostatně o obchodním talentu Pham Nhat Vuonga nemá smysl pochybovat.















VinFast prodává rychlé osmiválcové SUV President, s tím ale v EU spíše nepočítejme. Foto: VinFast
Sedan Lux A2.0 za 900 tisíc... Foto: VinFast
...a SUV Lux SA2.0 ale mimo Vietnam zamíří nepochybně. Foto: VinFast
Zdroj: VinFast
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva