Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit

Snaží se zaujmout ve třídě, kterou ostatní výrobci pozvolna opouštějí, navíc přidává neobvykle luxusní pojetí a velmi ambiciózní cenu. Přesto překvapivě úspěšný - VW Viloran se prodává lépe než luxusní sedan Phideon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit

31.1.2021 | Petr Prokopec

Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit

/

Foto: Volkswagen

Snaží se zaujmout ve třídě, kterou ostatní výrobci pozvolna opouštějí, navíc přidává neobvykle luxusní pojetí a velmi ambiciózní cenu. Přesto překvapivě úspěšný - VW Viloran se prodává lépe než luxusní sedan Phideon.

Už na sklonku roku 2019 přišel Volkswagen s novým modelem, který bychom už od německé automobilky nečekali. Pod názvem Viloran totiž nebyl uveden nový hatchback, sedan či SUV, nýbrž MPV. Tedy karosářský styl, který je aktuálně v rozvinutých zemích druhem na vymření. Také proto vůz cílí primárně na Čínu, kde zákazníci podobná auta úplně nepustili ze zřetele, třebaže i tam ztrácí půdu pod nohama na úkor SUV.

Vzhledem k jeho luxusnímu zaměření a vysoké ceně ale mnozí přesto předpokládali, že Němci nemají šanci s tímto autem na trhu výrazně zabodovat. Ale mýlili se. I když byla po většinu loňského roku situace v automobilovém světě velmi komplikovaná, Viloran lze optikou prodejních čísel právě za toto období označit za hit.

Vůz vstoupil na trhu v dubnu, kdy bylo těžké lidem cokoli prodat, přesto už tehdy oslovil 917 lidí. A od té doby už bylo jen lépe - prodeje se postupně vyšplhaly až ke 3 815 kusům za měsíc a vysoko se držely až do konce roku. Vůz tak má za první rok působení na trhu, fakticky něco přes 8 měsíců, na kontě přes 21 506 získaných kupců, což je více jak dvakrát tolik, co čerstvě faceliftovaný VW Phideon za celý rok. Přesto i ten Volkswagen považuje za úspěšný, v obou případech jde na Čínu o drahá auta.

Abychom byli konkrétní Viloran ve slabší verzi 330 TSI začíná s vývabou Business Edition na 286 600 yuanech (cca 957 tisíc Kč), silnější 380 TSI i s vyšší výbavou Premium Edition pak na 369 800 CNY (asi 1,23 milionu Kč). Absolutní vrchol, tedy provedení Ultimate Editon s cenou atakuje hranici 400 tisíc yuanů, což v přepočtu znamená více než 1,34 milionu Kč.

Za tyto peníze lidé dostanou jakéhosi konzervativnějšího bratra SUV Teramont, s nímž Viloran sdílí celý interiér - došlo jen na změnu ovládacího panelu klimatizace. Obě auta stojí i na stejné platformě MQB a jsou vyráběny ve spolupráci se značkou SAIC. MPV nicméně vůči SUV ještě o trochu narostlo, aby nabídlo mnohem větší praktičnost. Délka z 5,04 m narostla na 5,35 m, rozvor z 2,98 na 3,18 m. Šířka 1,98 metru a výška 1,78 metru zůstaly stejné. Částečné shody pak ostatně lze nalézt také v motorovém prostoru.

Zatímco Teramont je k dispozici nejen s přeplňovaným dvoulitrem, ale také s 2,5litrovým šestiválcem, Viloran se prodává osazen jen první zmíněnou jednotkou. Ta produkuje 186 (330 TSI) nebo 220 koní (380 TSI), o jejichž přenos se pokaždé postará automatická převodovka. U silnějšího modelu je pak možné sáhnout po volitelném pohonu všech kol 4Motion. Tuto verzi je zároveň možné objednat i jako šestimístnou, kdy prostřední řada nabídne luxusní křesla s masážním strojkem. Bez ohledu na provedení pak vůz disponuje 10,25palcovým digitálním přístrojovým panelem, který doplňuje 9,2palcová obrazovka multimédií. Zavazadelník zvládne pobrat 436 litrů i při použití všech sedadel, po jejich složení lze dovnitř nacpat značnou část Velké čínské zdi.

Zajímavé auto, u kterého stále máme dojem, že by dokázalo bodovat i v Evropě vlastně ze stejných důvodů jako v Číně - třídu MPV skoro všichni opustili, část zákazníků by ji zůstala věrná, opravdu zajímavé auto do ní spadající ale na trhu chybí. Jestli VW najde odvahu tu něco takového nabídnout, ví v tuto chvíli asi jen bůh, úspěch v Číně by ale takové myšlenky mohl podpořit


Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 1 - VW Viloran 2020 prodeje 02Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 2 - VW Viloran 2020 prodeje 03Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 3 - VW Viloran 2020 prodeje 05Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 4 - VW Viloran 2020 prodeje 06Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 5 - VW Viloran 2020 prodeje 07Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 6 - VW Viloran 2020 prodeje 08Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 7 - VW Viloran 2020 prodeje 09Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 8 - VW Viloran 2020 prodeje 10Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 9 - VW Viloran 2020 prodeje 11Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 10 - VW Viloran 2020 prodeje 12Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 11 - VW Viloran 2020 prodeje 13Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 12 - VW Viloran 2020 prodeje 14Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 13 - VW Viloran 2020 prodeje 15Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 14 - VW Viloran 2020 prodeje 16Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 15 - VW Viloran 2020 prodeje 17Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 16 - VW Viloran 2020 prodeje 18Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 17 - VW Viloran 2020 prodeje 19Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 18 - VW Viloran 2020 prodeje 20Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 19 - VW Viloran 2020 prodeje 21Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 20 - VW Viloran 2020 prodeje 22Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 21 - VW Viloran 2020 prodeje 23Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 22 - VW Viloran 2020 prodeje 24Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 23 - VW Viloran 2020 prodeje 25Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 24 - VW Viloran 2020 prodeje 26Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 25 - VW Viloran 2020 prodeje 28Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 26 - VW Viloran 2020 prodeje 29Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 27 - VW Viloran 2020 prodeje 30Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 28 - VW Viloran 2020 prodeje 31Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 29 - VW Viloran 2020 prodeje 32Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 30 - VW Viloran 2020 prodeje 33Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 31 - VW Viloran 2020 prodeje 34Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 32 - VW Viloran 2020 prodeje 35Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 33 - VW Viloran 2020 prodeje 36Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 34 - VW Viloran 2020 prodeje 37Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit - 35 - VW Viloran 2020 prodeje 38
VW Viloran se prodává se dvěma verzemi dvoulitrového čtyřválce a několika výbavovými stupni, zákazníci pak mohou vybírat mezi šesti- a sedmimístným provedením. Navzdory svým vysokým cenám se letos prodává zásadně lépe než luxusní sedan Phideon s podobným ceníkem. Foto: Volkswagen

Zdroje: JATO Dynamics, Volkswagen

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše