Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné
20.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřový hatchback je prozatím designován pouze pro domácí trh, kde má nabídnout dojezd 100 km, nejvyšší rychlost 81 km/h a bohatou výbavu.
O indickém automobilovém průmyslu jsme si doposud mohli myslet cokoli, minimálně značku Mahindra je však třeba brát vážně. A to nejen kvůli zakoupení SsangYongu. Nově totiž Indové představili svůj první vlastní elektromobil e2o, který by mohl být sympatický už díky svému vzhledu připomínajícímu autíčka Hot Wheels. Zaujmou ale i realistické technické parametry a především příznivá cena. Pokud by se totiž čtyřmístný hatchback dostal na evropské trhy, vycházel by na nějakých 9 200 USD (cca 175 000 Kč), tedy o poznání méně, než kolik byste zaplatili za podobně vyhlížející Peugoet iOn nebo Citroën C-Zero. A to se navíc jedná o cenu bez jakýchkoliv eurodotací, s nimi by třeba taková Francie mohla elektromobily značky Mahindra pomalu rozdávat zadarmo.
Při nahlédnutí do specifikací indické novinky je přitom jasné, že ačkoliv značka momentálně export nezvažuje, zadní vrátka si nechává otevřená. Po stránce bezpečnostní by totiž model e2o měl odpovídat všem evropským normám. S délkou 3 280 mm, šířkou 1 514 a výškou 1 560 mm by zároveň neměl být problém zaparkovat i v centru Paříže. Z daných parametrů je ovšem také jasné, že na divoké průjezdy zatáčkami není elektromobil stavěný.
S ohledem na nejvyšší rychlost 81 km/h je také zřejmé, že Indové již od počátku myslí pouze na pohyb ve městě. Přičemž automatickou převodovku vybavili hned dvěma stupni pohybu vpřed . a sice standardním a „boostovacím”, kdy elektromotor nabídne řidiči pod plynovým pedálem všech 26 koní a 53 Nm točivého momentu. Podle prvních reakcí zahraničních kolegů tato finesa skutečně funguje, čemuž se s ohledem na hmotnost 830 kg nelze divit.
Za tak nízkým číslem přitom stojí rozhodnutí použít lithium-iontové baterie, které mají prý snížit provozní náklady. Jejich výměna by totiž dle jízdního stylu měla být nutná až někdy po pěti letech. K úplnému dobití baterií je třeba pět hodin na klasické zásuvce o 220 voltech, v brzké době by ale měl být v nabídce kabel pro rychlodobíjení. Mahindra ovšem již neuvádí, o kolik minut či hodin zkrátí vaše čekaní. Stejně tak nemáme k dispozici ani kapacitu baterií - s ohledem na hmotnost a udávaný dojezd by ale mohlo jít o nějakých 10 kW, i když doba nabíjení naznačuje vyšší hodnotu. Je ale otázkou, co přesně je „běžná zásuvka” v Indii...
V rámci výbavy pak dvoudveřový hatchback s rozvorem 1 958 mm nabízí klimatizaci (je třeba, neboť zadní okénka nejdou otevřít, přední jsou pak na elektřinu), bezklíčové otevírání a startování, úchyty Isofix, dvoubarevně čalouněný interiér, zadní LEDky nebo palubní počítač. Speciální aplikací pak můžete elektromobil e2o propojit se svým mobilním telefonem, přičemž kromě sledování stavu baterií a jízdního stylu je možné dálkově ovládat i teplotu v kabině.
Vyjma základu je v nabídce ještě výbava T2, která přihazuje zpětnou parkovací kameru a audio systém JBL se čtyřmi reproduktory. Takto vybavená Mahindra by přitom na Starém kontinentu neměla stát více než 220 000 Kč, což by pro evropské automobilky byla hozená rukavice. Je ale otázkou, jestli k takovému kroku někdy dojde...
Nový elektromobil Mahindra Reva e2o vychází z konceptu Reva NXR. V průběhu jeho vývoje však indický gigant společnost Maini Revy pohltil a produkční verzi již představil pod vlastními křídly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva