Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné

Dvoudveřový hatchback je prozatím designován pouze pro domácí trh, kde má nabídnout dojezd 100 km, nejvyšší rychlost 81 km/h a bohatou výbavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné

20.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvoudveřový hatchback je prozatím designován pouze pro domácí trh, kde má nabídnout dojezd 100 km, nejvyšší rychlost 81 km/h a bohatou výbavu.

O indickém automobilovém průmyslu jsme si doposud mohli myslet cokoli, minimálně značku Mahindra je však třeba brát vážně. A to nejen kvůli zakoupení SsangYongu. Nově totiž Indové představili svůj první vlastní elektromobil e2o, který by mohl být sympatický už díky svému vzhledu připomínajícímu autíčka Hot Wheels. Zaujmou ale i realistické technické parametry a především příznivá cena. Pokud by se totiž čtyřmístný hatchback dostal na evropské trhy, vycházel by na nějakých 9 200 USD (cca 175 000 Kč), tedy o poznání méně, než kolik byste zaplatili za podobně vyhlížející Peugoet iOn nebo Citroën C-Zero. A to se navíc jedná o cenu bez jakýchkoliv eurodotací, s nimi by třeba taková Francie mohla elektromobily značky Mahindra pomalu rozdávat zadarmo.

Při nahlédnutí do specifikací indické novinky je přitom jasné, že ačkoliv značka momentálně export nezvažuje, zadní vrátka si nechává otevřená. Po stránce bezpečnostní by totiž model e2o měl odpovídat všem evropským normám. S délkou 3 280 mm, šířkou 1 514 a výškou 1 560 mm by zároveň neměl být problém zaparkovat i v centru Paříže. Z daných parametrů je ovšem také jasné, že na divoké průjezdy zatáčkami není elektromobil stavěný.

S ohledem na nejvyšší rychlost 81 km/h je také zřejmé, že Indové již od počátku myslí pouze na pohyb ve městě. Přičemž automatickou převodovku vybavili hned dvěma stupni pohybu vpřed . a sice standardním a „boostovacím”, kdy elektromotor nabídne řidiči pod plynovým pedálem všech 26 koní a 53 Nm točivého momentu. Podle prvních reakcí zahraničních kolegů tato finesa skutečně funguje, čemuž se s ohledem na hmotnost 830 kg nelze divit.

Za tak nízkým číslem přitom stojí rozhodnutí použít lithium-iontové baterie, které mají prý snížit provozní náklady. Jejich výměna by totiž dle jízdního stylu měla být nutná až někdy po pěti letech. K úplnému dobití baterií je třeba pět hodin na klasické zásuvce o 220 voltech, v brzké době by ale měl být v nabídce kabel pro rychlodobíjení. Mahindra ovšem již neuvádí, o kolik minut či hodin zkrátí vaše čekaní. Stejně tak nemáme k dispozici ani kapacitu baterií - s ohledem na hmotnost a udávaný dojezd by ale mohlo jít o nějakých 10 kW, i když doba nabíjení naznačuje vyšší hodnotu. Je ale otázkou, co přesně je „běžná zásuvka” v Indii...

V rámci výbavy pak dvoudveřový hatchback s rozvorem 1 958 mm nabízí klimatizaci (je třeba, neboť zadní okénka nejdou otevřít, přední jsou pak na elektřinu), bezklíčové otevírání a startování, úchyty Isofix, dvoubarevně čalouněný interiér, zadní LEDky nebo palubní počítač. Speciální aplikací pak můžete elektromobil e2o propojit se svým mobilním telefonem, přičemž kromě sledování stavu baterií a jízdního stylu je možné dálkově ovládat i teplotu v kabině.

Vyjma základu je v nabídce ještě výbava T2, která přihazuje zpětnou parkovací kameru a audio systém JBL se čtyřmi reproduktory. Takto vybavená Mahindra by přitom na Starém kontinentu neměla stát více než 220 000 Kč, což by pro evropské automobilky byla hozená rukavice. Je ale otázkou, jestli k takovému kroku někdy dojde...


Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 1 - Mahindra e2o 01Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 2 - Mahindra e2o 02Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 3 - Mahindra e2o 03Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 4 - Mahindra e2o 04Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 5 - Mahindra e2o 05Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 6 - Mahindra e2o 06Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 7 - Mahindra e2o 07Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 8 - Mahindra e2o 08Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 9 - Mahindra e2o 09Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 10 - Mahindra e2o 10Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 11 - Mahindra e2o 11Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 12 - Mahindra e2o 12Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 13 - Mahindra e2o 13Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 14 - Mahindra e2o 14Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 15 - Mahindra e2o 15Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 16 - Mahindra e2o 16Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 17 - Mahindra e2o 17Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 18 - Mahindra e2o 18Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 19 - Mahindra e2o 19Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 20 - Mahindra e2o 20Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 21 - Mahindra e2o 21Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 22 - Mahindra e2o 22Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 23 - Mahindra e2o 23Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 24 - Mahindra e2o 24Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 25 - Mahindra e2o 25Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné - 26 - Mahindra e2o 26
Nový elektromobil Mahindra Reva e2o vychází z konceptu Reva NXR. V průběhu jeho vývoje však indický gigant společnost Maini Revy pohltil a produkční verzi již představil pod vlastními křídly

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.