Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou
6.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory stejné ceně je indické SUV našlapané výbavou od podlahy až po strop. Kdy bychom se jej mohli dočkat na českém trhu je zatím otázkou.
Nejprve se na evropský trh draly automobilky americké a japonské. Poté přišla řada na ty korejské, v posledních letech se pak o slovo snaží hlásit firmy čínské. Na ty indické ale Starý kontinent zdá se ještě není připraven, tedy alespoň ne v jejich původní podobě. Tata Nano se přes mnohá avíza a plány do Evropy nakonec nepodívala a nepodívá a pokud pomineme indickou přítomnost skrze koncern Jaguar Land Rover, pak budete v okolí několika tisíc kilometrů na všechny strany po indických autech pátrat marně. Až na jednu výjimku.
Tou je sedmimístná Mahindra XUV 500, o které jste u nás mohli slyšet už vícekrát, spatřit ji na vlastní oči ale není snadné. Prodává se totiž zatím jen v Itálli a není jisté, kdy se tento stav změní. Pro indickou automobilku Mahindra to ovšem neznamená, že by měla sedět s rukama založenýma v klíně, právě naopak - své SUV se do nového roku rozhodla vylepšit vybavila a mimo jiné jej vybavila systémem start/stop a bohatší standardní výbavou.
V základu tak kromě samočinného vypínání a zapínání motoru dostanete ESP, šest airbagů, palubní počítač, automatickou klimatizaci, parkovací senzory, navigaci s šestipalcovým displejem, tempomat nebo tři řady sedadel. Vybírat přitom můžete mezi pohonem předních kol a systémem 4x4, přičemž pokaždé bude výkon 142 koní produkovaných 2,2litrovým turbodieselem přenášet šestistupňová manuální převodovka.
Podle norem by přitom jediná dostupná pohonná jednotka měla spotřebovat jen 6,5 l na 100 km, což oproti předchozímu provedení znamená pokles o více než litr paliva. Dosaženo toho jistě nemohlo být jen start/stopem, to ani tento „magický software” před očima evropských testů normované spotřeby nesvede, ale dalšími, poněkud techničtějšími změnami. Co přesně obnášejí, automobilka nezveřejnila, ale vsadili bychom si na upravenou převodovku a dále pozměněné řízení motoru.
Ceny v Itálii startují na sumě 22 932 Eur (cca 573 300 Kč) za model s pohonem předních kol, verze 4x4 je k dispozici za 24 983 Eur (624 600 Kč). V obou případech přitom můžete počítat se standardní pětiletou zárukou. Jestli by pro vás podobná nabídka byla atraktivní i v českých podmínkách, to už řekněte sami. v případě pozitivních reakcí třeba Mahindra vaše volání vyslyší...
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 1 - Mahindra XUV 500 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 2 - Mahindra XUV 500 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 3 - Mahindra XUV 500 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 4 - Mahindra XUV 500 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 5 - Mahindra XUV 500 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 6 - Mahindra XUV 500 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 7 - Mahindra XUV 500 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 8 - Mahindra XUV 500 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 9 - Mahindra XUV 500 2013 nove foto 2](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 10 - Mahindra XUV 500 2013 nove foto 1](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 11 - Mahindra XUV 500 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 12 - Mahindra XUV 500 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 13 - Mahindra XUV 500 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 14 - Mahindra XUV 500 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 15 - Mahindra XUV 500 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 16 - Mahindra XUV 500 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 17 - Mahindra XUV 500 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 18 - Mahindra XUV 500 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 19 - Mahindra XUV 500 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 20 - Mahindra XUV 500 2013 nove foto 3](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 21 - Mahindra XUV 500 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mahindra XUV 500 2013: lehký facelift pro Evropu si pohrál hlavně s výbavou - 22 - Mahindra XUV 500 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Po stránce kosmetické se Mahindra XUV 500 vůbec nezměnila. Nově však nabízí systém start/stop a bohatší standardní výbavu
Zdroje: Mahindra, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024Tesly Model Y jako by najednou nikdo nechtěl, německý novinář natočil neskutečné množství neprodaných aut na bývalém vojenském letišti
11.6.2024
Nejnovější články
Prakticky nejetá Škoda Octavia s top motorem, 4x4, výbavou a po 1. majiteli může být vaše za cenu obyčejné Fabie
před 7 hodinamiÚleva i pro české řidiče, nová pravidla zavedená italskou vládou znamenají konec většiny stacionárních radarů
před 8 hodinamiBMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
před 10 hodinamiEvropské aktivity Fordu se dál hroutí. Padáka dostalo dalších 1 600 lidí, za poslední dobu je jich už přes 6 tisíc
před 11 hodinamiŘidič si spletl volič převodovky auta s ovládáním hlasitosti a naboural, ukázal tím na větší problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva