Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 6 Wagon 2013: nové kombi detailně, má délku i rozvor kratší než sedan
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tomu říkáme šok. Praktičtější verze nové Mazdy 6 je kratší než sedan, dokonce má i méně prostoru mezi nápravami. Pročpak to?
Tak nějak jsme si mysleli, že novou Mazdu 6 Wagon známe skoro důvěrně. Po představení sedanu na autosalonu v Moskvě, prvních fotografiích kombíku a informacích o novinkách v oblasti bezpečnosti se zdálo, že mnoho nejasností nezbývá. Pařížská motor show nám ale dokázala, že japonská značka dokáže vysypat z rukávu ještě pár detailů, které nás udiví. Zvláště pokud přijde řeč na rozměry. Poněkud nečekaně je totiž kombi s délkou 4 800 milimetrů o 65 mm kratší než sedan.
Není to přitom jen otázka převisů karoserie, u Mazdy totiž zmenšili také rozvor náprav. A to o ještě podstatnějších 80 mm (2 830 mm versus 2 750 mm). Oproti tomu výška kombíku narostla o 30 mm na 1 480 mm, šířka 1 840 mm je tak pro obě karosářské verze jediným shodným údajem. Což by ve výsledku mohlo znamenat, že kombi bude trochu „klaustrofobičtější” (rozumějte klaustrofobii způsobující) v oblasti kolen zadních cestujících, místa pro hlavy ale nabídne o poznání více.
S ohledem na změnu dimenzí, které japonská automobilka nikterak nevysvětlila (důvodem ale zřejmě bude snaha o co nejdynamičtější vzhled), se pak vůbec nedivíme relativně malému nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Při zadních sedadlech na svém místě totiž nabídne pouze 522 l, tedy o nějakých třiatřicet litrů více než sedan. Při sklopení zadních opěradel se tento prostor sice navýší na 1 664 l, ani tak ovšem nejde o rekord ve své kategorii. Zvláště, když si uvědomíme, že v sedanu můžete převážet o 9 cm delší předměty.
Spotřeba je ovšem faktorem, kde by Mazda 6 měla vyniknout. Zvláště s dieselovým motorem pod kapotou sedanu. V průměru by totiž 2,2litrový čtyřválec o výkonu 150 koní měl s šestistupňovým manuálem vyžadovat jen 3,9 l/100 km, tedy stejně jako Toyota Prius pyšnící se hybridním ústrojím. Kombík by tuto hodnotu měl navýšit jen o dvě desetinky, v případě verze naladěné na 175 koní pak spotřeba činí 4,6 l/100 km (sedan je na tom o desetinku litru lépe).
Dopřát si samozřejmě budete moci také automatickou převodovku, která ve všech případech (tedy u obou karosářských verzí i obou stupňů naladění motoru) zvýší žíznivost na 4,8 l/100 km, respektive na 4,9 l u Mazdy 6 Wagon. Akcelerace 0-100 km/h přitom v nejlepším případě zabere 7,9 s (nejdéle pak 10 s), zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 221 km/h. Tedy u kombíku, sedan je na tom o jednu desetinku sekundy a 2 km/h lépe.
Hmotnost obou takto vybavených modelů pak osciluje mezi 1 405 a 1 430 kg, což rozhodně není hrozivý nárůst oproti nejlehčímu sedanu vybavenému novým benzinovým dvoulitrem. Ten totiž na váze ukáže jen 1 300 kg. Kombík je o 10 kg těžší, což znamená, že s 5,6 l/100 km je také o 0,1 l žíznivější. To platí také pro 2,5litrový čtyřválec SkyActive-G, který v kombinaci s šestistupňovým automatem vyrovnává čas turbodieselu potřebný na zrychlení i nejvyšší rychlost.
Prodej by měl odstartovat již letos v listopadu, přičemž známy jsou ceny pro holandský trh, kde by kombi vybavené motorem SkyActiv-G 2,0 mělo stát 31 990 Eur (v přepočtu 799 000 Kč). Pokud ale chcete ušetřit na pořizovací částce i následném provozu, můžete s objednávkou počkat až do ledna, kdy bude k mání základní turbodiesel o výkonu 150 koní. Ten by měl v Holandsku vyjít na 28 990 Eur (v přepočtu 725 000 Kč). Ceny ale berte s velkou rezervou, zmiňujeme je jen proto, že zprvu žádné jiné známé nejsou. S ohledem na jiný daňový systém jsou totiž auta v Nizozemí o dost dražší.






V červené vypadá nová Mazda 6 Wagon na stánku značky v Paříži opravdu dynamicky


































































Nová Mazda 6 Wagon je překvapivě kratší než sedan. Objem zavazadelníku však již ve standardu nabízí větší, po sklopení zadní řady sedadel pak máte k dispozici až 1 664 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
