Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda jde proti proudu, v době elektrické pošle na trh motor, s nímž ostatní končí
28.9.2020 | Petr Prokopec
V současné době nenajdeme mnoho velkých automobilek, které by zkoušely dělat věci „jinak”. Mazda je výjimkou a v časech, kdy ostatní experimentují téměř jen s elektrickým pohonem, vsadí na nový R6 a zadní pohon.
Označit Mazdu v dnešním automobilovém světě za anomálii, je možná slabé slovo. Prakticky všechny větší automobilky se pod tíhou regulací ženou směrem k elektrickému pohonu, aniž by se zabývaly tím, že to na většině míst nepřinese nic dobrého. Prát se s vůlí těch, kteří určují pravidla hry, je nepohodlné, ať už jsou ona pravidla jakkoli nesmyslná. Japonci ale věří, že to vždy nakonec bude zákazník, kdo rozhodne o tom, zda nějaké auto prodají a nebo nikoli.
V době hromadného dowsnizingu tak sázeli na velké atmosférické motory, v době odklonu od dieselů chystají převratný nový nafťák a v době hybridizace a elektrifikace věří svému „dieselu na benzin”. Koho tedy překvapí, že v momentě, kdy se třeba i v nabídce takového Audi A4 stávají šestiválcové motory stále větší raritou, chce Mazda vrátit do nabídky právě ten?
Automobilka se touží posunout směrem k prémiovému segmentu a podle ní to nepůjde tak, že bude kráčet s proudem. Naopak, Mazda je přesvědčena, že bodovat mezi náročnou klientelou lze uspokojováním jejích jinde stále hůře uspokojitelných choutek, což má hlavu a patu. Již dříve tak ve zprávě určené investorům oznámila příchod šestiválcového benzinového motoru a šestiválcového turbodieselu a tyto záměry se nyní stávají realitou.
Podle japonského Bestcarwebu jsou práce na nové generaci Mazdy 6 v plném proudu a auto skutečně přejde na pohon zadních kol. Pod přední kapotou si pak najde místo šestiválcový motor, který si Mazda nechala patentovat, a nová automatická převodovka. Na nákresech z žádosti o patentovou registraci si pak můžeme prohlédnout nákresy šestiválce, zejména pak jeho zajímavě řešených svodů, a s ním i pojetí osmistupňového automatu.
Skutečně nejzajímavější jsou nákresy svodů, které se zdají být modulární. Mazda by je tedy mohla využívat u šesti- i čtyřválců. Změn uspořádání výfukového portu vedla také k fyzickému zmenšení motoru. Samotná jednotka má využívat technologii SPCCI, v podstatě tedy půjde o další „diesel na benzin“. To by nejspíše znamenalo také mild-hybridizaci a přeplňování kompresorem.
Jak jsme již naznačili, pohonná jednotka v kombinaci se zmiňovanou osmistupňovou převodovkou zamíří hlavně do nového šasí s pohonem zadní nápravy. I tento krok potvrzuje posun značky směrem k prémii, přičemž Mazda 6 by se jej měla dočkat v roce 2022. Nový motor má mít 3 litry objemu, přes 300 koní výkonu a přitom spotřebu okolo 6,5 litru benzinu na 100 km. To je kouzelná kombinace vlastností.
Na další vývoj jsme tedy zvědavi, přičemž bychom se vůbec nedivili, kdyby automobilka o všem detailněji promluvila ještě letos. Mazda totiž letos slaví sté výročí své existence a zatím nepřišla s žádným pořádným darem. Tím by snadno mohla být právě nová technika, která ukáže, jak „jinak” Mazda i po těch 100 letech smýšlí.
Nákresy z patentového úřadu ukazují, jak Mazda hodlá řešit svůj nový řadový šestiválec. Takové motory z trhu spíše mizí, Mazda s ním přichází, k tomu má přidat osmistupňový automat a pohon zadních kol. Foto: IP Force
Zdroje: Bestcarweb, IP Force
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz