Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou

(+ videa) MX-5 dostala do vínku tvary fastbacku, který se po složení středního střešního panelu mění na Porsche 911 Targa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou

23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) MX-5 dostala do vínku tvary fastbacku, který se po složení středního střešního panelu mění na Porsche 911 Targa.

Čtvrtá generace Mazdy MX-5 asi není tím strojem, jehož vzhled by plnil sny zástupů fanoušků jízdy s větrem ve vlasech. V tomto ohledu se přitažlivějším zdá evropský bratr japonského roadsteru, tedy Fiat 124 Spider, zvláště pak ve verzi Abarth. Nicméně, jak jsme řekli již mnohokrát, vkus je záležitostí čistě subjektivní. Co tedy jednomu nepřijde přitažlivé, může druhý považovat za absolutní vrchol krásy. Dané téma tedy nechme stranou a pojďme se soustředit na aktuální novinky.

Ty souvisejí s autosalonem v New Yorku, kde se ukázala avizovaná a vlastně již delší dobu očekávaná verze MX-5 RF. Daný přídomek stojí za slovy „Retractable Fastback“, což do značné míry definuje rozdíl, jakým se novinka liší od předchozího Roadsteru Coupe. Ten totiž po složení pevných střešních panelů zachovával siluetu modelu osazeného plátěnou střechou. Nyní ovšem máme tu čest s kupé-targou.

Daný systém velmi připomíná Porsche 911 Targa, neboť také v tomto případě jsou po stisknutí tlačítka aktivovány elektromotory, jenž odsunou zadní panel. Střední část střechy je pak následně uschována za sedadly, stejně jako zadní okno. Díky tomu zavazadlový prostor pobere stejných 130 litrů jako varianta s plátěnou střechou, kterou je ovšem třeba ovládat manuálně.

Mazda aktuálně bohužel nezmiňuje, o kolik kilogramů se zvýšila hmotnost verze RF, o 0 kg ale určitě nepůjde. Dá se tedy předpokládat, že zhoršena bude také jízdní dynamika, ovšem ani v tomto ohledu nemáme k dispozici žádná oficiální data. Víme pouze tolik, že střecha se stáhne či natáhne za pouhých 12 sekund, a to i při rychlostech do 10 km/h.

Po stránce motorické bude na severoamerickém trhu k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který produkuje 157 koní. Tuto sílu pak má přenášet na zadní kola jen šestistupňový automat. Evropa by vůči tomu měla dostat stejnou selekci jako v případě roadsteru, tedy jak manuální převodovky, tak i 1,5litrový čtyřválec naladěný na 131 koní.

Závěrem pak již zmíníme, že pouze této verzi je určena nová exkluzivní barva Machine Grey, která je dle automobilky prémiová a má navodit pocit, jakoby jí ručně nanášel opravdový mistr. Prostřední střešní panel je přitom možné nalakovat stejným odstínem či kontrastní černou. Tím dostupné informace končí, ceny se dozvíme později.


Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 1 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 01Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 2 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 02Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 3 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 03Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 4 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 04Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 5 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 05Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 6 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 06

Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 7 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 07Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 8 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 08Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 9 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 09Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 10 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 10Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 11 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 11Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 12 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 12Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 13 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 13Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 14 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 14Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 15 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 15Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 16 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 16Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 17 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 17Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 18 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 18Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 19 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 19Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 20 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 20Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 21 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 21Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 22 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 22Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 23 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 23Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 24 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 24Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 25 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 25Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 26 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 26Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 27 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 27Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou - 28 - Mazda MX-5 RF 2016 prvni sada 28
Nová Mazda MX-5 RF dostala do vínku pevné střešní panely, které lze ovládat automaticky. Po jejich složení však vůči předchozí generaci nedostanete klasický roadster, nýbrž targu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.