Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč
3.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mazda nehodlá koukat na stáří jednoho ze svých nejzábavnějších aut se založenýma rukama. V Lipsku představila další limitovanou edici.
Ač se to možná nezdá, Mazda MX-5 třetí generace, kterou znalí mezi sebou zvyknou označovat interním kódem NC, je na trhu již od roku 2005. A přestože japonská automobilka má ve zvyku protahovat životní cyklus oblíbeného roadsteru na více než běžných šest let, i tak je tento vůz svým způsobem v důchodovém věku.
Jak dlouho potrvá, než Mazda představí nástupce, je momentálně předmětem diskusí. Mělo se za to, že by to mělo být poměrně brzy, jenže Japonci před pár dny oznámili, že hodlají při vývoji nové generace MX-5 spolupracovat s Fiatem. Ne že by to měl být automaticky signál pro komplikace, ale koordinace automobilek může projekt poněkud pozdržet. Aktuálně se mluví o letech 2013 až 2014 a to by znamenalo, že se NC na trhu zdrží téměř stejně dlouho jako první MX-5 NA (ta se prodávala od 1989 do 1998).
Aby firma udržela zájem, pustí se patrně ve větší míře do speciálních edicí, což se zrovna tento týden potvrzuje. Nejdříve jsme vám představili model MX-5 Yusho (v japonštině znamená vítězství) osazený upraveným čtyřválcem s novými písty, ojnicemi, výfukovým systémem, ale především mechanicky poháněným kompresorem zvyšujícím výkon dvoulitru na 241 koní a točivý moment 274 newtonmetrů. Nejde zatím oficiálně o produkční záležitost, ale že by zrovna Němci nezatoužili po něčem podobném s plnou tovární zárukou? Tomu se snad ani nechce věřit.
Přesto zatím nemůžeme říci, jestli a kdy se tento vůz dostane do výroby, každopádně tu dnes máme další specialitu - omezenou 200kusovou sérii Mazdy MX-5 Senshu, která k mání stoprocentně bude. Tisková zpráva říká, že přídomek znamená japonsky „hráč“ a vůz byl představen na právě probíhajícím lipském autosalonu AMI.
Pokud můžeme usuzovat podle fotek, v podeji se objeví jak roadster s plátěnou střechou, tak i kupé (tak mu alespoň říká Mazda) s pevnou sklápěcí střechou; dvoulitrový čtyřválec o výkonu 160 koní a šestistupňovou manuální převodovkou bude oběma automobilům společný. K mání bude Senshu pouze v jednom ze tří laků - černém, červeném a bílém. Vůz návdavkem dostane antracitově zbarvená sedmnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 205/45 R17, snížený podvozek na tlumičích Bilstein, matně černý difuzor pod zadním nárazníkem, boční pruhy, chromované koncovky výfuku a místo lesklého lemu přední masky lem černý.
Kabinu zdobí sedačky oděné do černo-šedivé kůže a prošívané rudými nitěmi a stejná barevná kombinace se opakuje také na vnitřní straně dveří nebo palubní desce. Součástí výbavy jsou rovněž originální koberečky, hliníkové pedály, klimatizace, audio značky Bose, tempomat nebo xenony.
Mazda MX-5 Senshu bude v Německu za 29 190 euro, což v přepočtu dělá cirka 750 tisíc. Pokud by vás zaujala, určitě není problém si ji u našich západních sousedů objednat.
Součástí modelu z omezené série Senshu bude snížený podvozek s tlumiči Bilstein
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 2 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 3 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 4 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 6 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva