Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda popřela, že by chystala návrat značky MPS, nebudou ani další turba
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prezident japonské automobilky má pocit, že výjimečné zážitky nabízí již standardní modely. Není tedy třeba rozptylovat techniky sportovními verzemi.
O sportovních modelech japonské automobilky se mluví již hezkých pár let, přičemž dle posledních informací se Mazda 3 MPS měla ukázat s výkonem 300 koní na autosalonu ve Frankfurtu. Že se tak nestalo, je dnes nad slunce jasné. Stejně tak nedorazilo ostré provedení ani do Tokia, veškeré naděje fanoušků značky tak byly upřeny na „Město andělů“. Zvláště z toho důvodu, že Mazda chystala odhalení nové generace CX-9, který měl dle spekulací dostat pod kapotu 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec.
Veškeré dohady o novém agregátu se vyplnily na sto procent, nicméně velké SUV bylo jedinou novinkou značky. Prezident společnosti Masamichi Kogai navíc zároveň utnul veškeré naděje příznivců, kteří doufali, že turbo by se mohlo nastěhovat pod kapotu Mazdy 3 a 6. Ačkoliv totiž sice bylo potvrzeno, že pohonná jednotka se do daných motorových prostorů vejde, k její implementaci nedojde. A to dokonce ani v případě menšího SUV CX-5 - do jiných modelů se prostě nové turbo nepodívá.
Kogai zároveň popřel, že by automobilka chystala jakýkoli další turbomotor, s čímž začaly pohasínat i naděje na návrat jakéhokoli opravdu výkonného provedení modelu 3. Verze SkyActiv-G 165 sice není vysloveně slabá, moderním hot hatchům s výkony okolo 300 koní se ale se svými 165 hřebečky může rovnat jen stěží. Mazda je si toho vědoma, nápravu ale nechystá.
„Není potřeba, abychom přicházeli s modely MPS nebo podznačkou MazdaSpeed, neboť všechny naše modely nabízejí působivý řidičský zážitek,“ dodává k celé záležitosti Kogai. Mimo to neutíná prezident značky jen spekulace o sportovních derivátech, ale také o možnosti vzniku separátní divize ve stylu Lexusu či Infiniti. Podle něj by takový krok byl jen rozptýlením od klíčových modelů, jejichž vývoji je třeba věnovat maximální a úplnou pozornost.
Politika Mazdy pro příští roky tedy i nadále počítá jen se standardními výjimečnými produkty, které budou k dostání za dostupné ceny. Pokud tedy toužíte po sportování, budete si muset prozatím vystačit s roadsterem MX-5. Do budoucna by pak mělo dorazit ještě kupé RX-9 osazené rotačním motorem, momentální prohlášení Kogaie však jeho příchod spíše směřuje ke konci dekády než ke spekulovanému roku 2017. Je ale také možné, že jde pouze o mlžení.



Mazda 3 MPS se stejně jako větší Šestka ukázala již před časem na neoficiálních ilustracích, do reality se však zatím tyto deriváty nechystají
Zdroje: Car Advice, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
před 8 hodinamiMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
před 10 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 11 hodinamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včeraFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva