Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 675 LT plně odhalen, je rychlejší než Ferrari 488 GTB
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka pokoří stovku za 2,9 sekundy a dvoustovku za 7,9 s. Za to vděčí nejen vyššímu výkonu, ale i nižší hmotnosti.
Letošní autosalon v Ženevě bude nejspíše prost jakéhokoliv překvapení. Aktuálně totiž již známe prakticky veškeré bomby, jež budou na výstavišti Palexpo odhaleny. Kupříkladu jen za dnešek jsme si mohli představit Audi Proloque Avant, Aston Martin Vulcan, Hondu Jazz, Fiat Doblo Trekking či Mitsubishi XR-PHEV II. K těmto a dallším novinkám se nyní přidává McLaren 675 LT neboli Long Tail, který odkazuje na legendární McLaren F1. Zároveň hodlá jaksepatří zatočit s novým Ferrari 488 GTB, které do Švýcarska dorazí rovněž.
Naše představení můžeme začít v zadní části vozu, která dala vozu název. Oproti kupé 650S totiž byl výrazně přepracován zadní spoiler, který zároveň slouží jako vzduchová brzda. Ve srovnání s dárcovským vozem je nově o 50 procent větší, pročež délka sporťáku z Wokingu narostla ze 4 509 milimetrů na 4 546 mm. Mimo to došlo k poklesu výšky o jedenáct milimetrů na 1 188 mm a rozšíření o dva milimetry na 2 095 mm. Zachován tak zůstal pouze rozvor 2 670 mm.
Ač je přitom novinka siluetou podobná McLarenu 650S, karoserie počítá s větším množstvím karbonu. Najít ho můžeme na předním nárazníku i bočních prachových lištách, stejně jako na zádi, kde obklopil dvě uprostřed výhružně trčící koncovky výfuku. Ten je pro změnu vyroben z titanu, přičemž vůči standardu spoří 1,1 kilogramu. Další dietou se pyšní interiér, kde najdeme skořepiny převzaté z McLarenu P1.
Mimo to automobilka pustila k vodě klimatizaci, tu však můžete na přání dostat zpátky na palubu bez jediného příplatku. Kromě toho můžeme zmínit ještě kryt motoru vyrobený z plexiskla, což má opět příznivý vliv na hmotnost. Ta totiž ve výsledku poklesla o sto kilo na 1 230 kg, díky čemuž je novinka 675 LT nejlehčím modelem v řadě Super Series (kromě kupé 650S do ní spadá také stejně vybavený Spider).
Přesunout se můžeme k samotnému agregátu, kterým je i nadále nadvakrát přeplňovaný osmiválec. Ten však byl řádně přepracován a podle McLarenu je 50 procent všech dílů nových. Proto má ostatně pohonná jednotka specifický kód M838TL. Z 3,8litrového objemu přitom produkuje 675 koní a 700 Nm, což stačí na zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a na dvoustovku za 7,9 s.
Ve srovnání se základním kupé je novinka o jednu desetinu, respektive o půl sekundy rychlejší. Mnohem podstatnější je však ono v úvodu zmíněné pokoření konkurenčního Ferrari, které je v rámci akcelerace na dvoustovku rovněž o 0,5 sekundy pomalejší. Nejvyšší rychlost 330 km/h je však u obou rivalů shodná, po stránce spotřeby je McLaren o trochu žíznivější (11,4 litru versus 11,7 l/100 km).
Tím máme veškeré podstatné oblasti zmapované, dodat tak již můžeme jen fakta, jež se týkají prodeje. Ten bude zahájen v červenci, přičemž ceny mají startovat na sumě 260 000 GBP (cca 9 717 000 Kč). K mání bude pouze kupé, které může být vyvedeno v pěti odstínech (oranžová McLaren Orange, bílá Silica White, červená Delta Red, zelená Napier Green a šedá Chicane Grey).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.



















Nový McLaren 675 LT je nejrychlejším modelem v rámci tzv. Super Series. Navíc dokáže pokořit i konkurenční Ferrari 488 GTB
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
