Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1: finální dynamika zveřejněna, stovku dá za 2,8 s
21.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský hybridní supersport se rozjede na 300 km/h za pouhých 16,5 s, na 350 km/h ho zastaví omezovač. Z třístovky pak zastaví na 246 metrech.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali zahájení výroby britského hybridního supersportu McLaren P1. Ten se nyní již vydal k prvním zákazníkům, což automobilka nedoplnila krátkým tiskovým prohlášením a jednou slavnostní fotkou, nýbrž zveřejněním kompletních technických dat. Ty mají očividně za úkol přilákat novou klientelu, neboť rozebráno ještě nebylo všech 375 plánovaných exemplářů.
Základem každého supersportu jsou samozřejmě údaje o zrychlení, proto začneme s nimi. Tak tedy, stovku McLaren P1 pokoří za 2,8 sekundy, dvoustovku za 6,8 sekundy a třístovku za 16,5 sekundy. Kromě toho zvládne pokořit čtvrtmíli (0-400 metrů) za 9,8 sekundy při rychlosti 245 km/h, zatímco maximální tempo bylo elektronicky omezeno na 350 kilometrů v hodině.
Při těchto hodnotách by pro vůz nemělo být problémem pokoření rekordu Porsche 918 Spyder z Nürburgringu, neboť německý supersport je jak pomalejší (dvoustovku dává za 7,9 sekundy a třístovku za dlouhých 23 s), tak i těžší. Aktuálně však ani jeden handicap německému hybridu nevadil, neboť pod sedm minut se dostal jako první. Navíc je otázkou, jak moc velká je „udržitelnost” zmíněných hodnot. Jak víme, P1 je hybridní a energii z akumulátorů donekonečna drancovat nejde...
Působivá je rovněž decelerace McLarenu. Ze třístovky vůz zastaví na 246 metrech, což mu trvá pouhých 6,2 sekundy. Stejná disciplína ze dvoustovky pak zabere 116 metrů a 4,5 sekundy, zatímco ze stovky karbon-keramické brzdy zabrzdí model P1 na 30,2 m, tedy o sedm metrů dříve než běžný sedan. Potřeba je přitom jen 2,9 s.
Úplně nereálná by nemusela být ani udávaná spotřeba, ačkoliv při jízdě 8,3 l/100 km můžete rovnou zapomenout na výše uváděné zrychlení, s takovou spotřebou se jistě nerozjedete ani na sotvku. Ve srovnání s takovým Porsche, které se chce pohybovat pouze na 3,3 l/100 km, je ovšem McLaren ve svém tvrzení mnohem reálnější. Čistě na elektřinu má vůz ujet 11 km, o dost méně než německý sok, což znovu zvedá otazníky nad dlouhodobostí zmiňované dynamiky.
Dodat již můžeme pouze tolik, že aktuálně zabere výroba jednoho exempláře 82 specializovaným technikům přibližně 17 dní, přičemž jen samotné lakování aerodynamické karoserie si vyžádalo tři dni. Navíc většina zákazníků touží po personalizaci u divize McLaren Special Operations, která výrobní proces prodlužuje.
Britská automobilka přesto doufá, že při plném naběhnutí výroby bude montáž jednoho vozu hotová za pouhý jeden den. Ukončení celého procesu se plánuje na polovinu roku 2015, kdy by brány Wokingu měl opustit poslední exemplář. Všech 375 kousků přitom bude vybaveno pouze levostranným řízením.
McLaren P1 již zamířil k prvním zákazníkům, nové má nalákat kompletními technickými parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva