Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mluvčí Mercedesu chtěl popřít informace o konci řady výkonných motorů, udělal spíš opak
23.12.2019 | Petr Prokopec
Doba je zlá a jakkoli výjimečným autům obecně nepřeje. Informace o konci 75 procent procent Mercedesů-AMG tak svým způsobem nepřekvapily a mluvčí firmy je ani není s to věrohodně popřít.
Koncem tohoto týdne se světem začaly šířit informace o velké čistce u Mercedesu, jejíž obětí by se měly stát hlavně výkonné modely s písmeny AMG ve znaku. S odvoláním na své zdroje v automobilce je publikovaly obvykle dobře informované Financial Times, a tak je nešlo brát na lehkou váhu, třebaže mohly znít zvláštně.
Je třeba říci, že AMG platí za nejziskovější modely Mercedesu, ale co je to firmě platné v momentě, kdy se její průměrné emise CO2 pohybují okolo 138 gramů na kilometr. Za každý gram a prodané auto nad nový limit 95 g CO2/km se bude brzy platit 95 Eur, což by firmě v následujících letech působilo obrovské potíže - snadno by na pokutách mohla platit více než vydělá. Aby se to nestalo, plánuje zredukovat nabídku modelů AMG o neskutečných 75 procent.
V reakci na tyto informace se britskému Autocaru vyjádřil tiskový mluvčí Mercedesu s cílem vše popřít, moc přesvědčivý ale nebyl. Konkrétní informace odmítl komentovat, což se obvykle děje v momentě, kdy nejsou zcela nepravdivé. A dále jen dodal: „AMG je výrazným strategickým pilířem Mercedesu se zcela jasnou strategií, jenž se týká budoucích pohonných jednotek. Počínaje prvními plug-in hybridy, které přijdou na trh v roce 2020 a jenž bude následovat nová řada aut s elektrifikovaným ústrojím, přispěje i AMG ke snížení průměrných firemních emisí.“
Vidíte v tom popření oné čistky? My ne. Ve skutečnosti na ní klidně může dojít, jen zasažené modely by neskončily zcela - což ostatně ani zpráva Financial Times neříkala - skončily by ve své současné podobě. Skončily by tedy jejich zejména osmiválcové motory, které by byly nahrazeny jinými.
Již jsme ostatně již dříve zmiňovali, AMG momentálně počítá hlavně s dvoulitrovými čtyřválci, které se mají vyvinout do náhrad alespoň některých současných V6 a V8. Například příští generace Mercedes-AMG C63 má vsadit právě na dvoulitr, jenž pohání i model A45, nicméně oproti menšímu hatchbacku bude jednotka hybridizována.
Dá se přitom předpokládat, že využití čtyřválce bude mnohem širší, agregát totiž aktuálně nabízí až 421 koní. Je tedy o poznání silnější než takový atmosférický pětilitrový osmiválec, který byl k mání ještě před 10 lety. Dynamicky by tedy budoucí modely AMG strádat nemusely, navíc lehčí jednotka by prospěla i jejich chování v zatáčkách. Byť je samozřejmě jasné, že řadě lidí nebude takový downsizing příliš po chuti.
Mercedes nicméně opravdu nemá příliš mnoho dalších možností, kterak snížit emise. Zvláště pokud chce nabídku modelů AMG udržet co nejširší. Začíná být ale nad slunce jasné, že portfolio se bude lišit hlavně rozměry a designem, pod kapotou zřejmě ona rozmanitost skončí. Bude přitom zajímavé sledovat, jaké agregáty padnou přísnějším normám za oběť. Dny osmiválců jsou ale nejspíše u většiny aut sečtené.












Mercedes hodlá do budoucna osadit dvoulitrovým čtyřválcem daleko více aut než jen A45 nebo CLA45. Jeho hybridizovaná verze by měla pohánět i příští C63
Zdroj: Autocar
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 2 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva