Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: nová generace se dočká pětice karoserií a řadových šestiválců
14.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Chystaná třída E nabídne sportovnější vzhled, řadu nových technologií a dokonce i řadové šestiválce. Dočkáme se pěti variant karoserie, hybridů i vysokých výkonů.
Mnichovská pětka trápí faceliftované stuttgartské éčko lepším odbytem. To pravděpodobně změní až příchod nové generace E-Klasse, který je plánován na rok 2016. Ta má být podle prvních zpráv vzhledově sportovnější a jízdně dynamičtější než dosud. Údajně se u ní také dočkáme aerodynamičtější karoserie, která s pomocí nové architektury pro zadní pohon vykouzlí prostor pro delší rozvor náprav a zároveň i kompaktnější záď.
Místo k životu posádky má být o něco větší, i když další nárůst zavazadelníku se prý nechystá. Po vzoru nové třídy C však bude éčko kvůli úspoře hmotnosti ošizeno na velikosti palivových nádrží. Ve standardní výbavě budou buď bi-xenonové svítilny, nebo moderní full-LED osvětlení. Všeobecně se novinka s trojcípou hvězdou hodlá ubírat cestou ke kořenům, na druhou stranu také bude usilovat o maximální počet zákazníků, a tak dorazí minimálně v pěti karosářských verzích.
Klasický čtyřdveřový sedan a jeho verze s prodlouženým rozvorem (výhradně pro čínský trh) mají být dostupné v roce 2016 ihned po uvedení na trh. T-model, neboli kombiverze dorazí o rok později spolu s čtyřmístným kupé. O rok později se portfolio rozroste ještě o kabriolet. Hovoří se ovšem také o verzi Sportsvan, která údajně byla pro aktuální generaci zamítnuta kvůli reálnému ohrožení prodejů luxusní třídy R. Zda se jí dočkáme je ve hvězdách, ovšem vsadili bychom si, že to tak pro zaplnění veškerý skulin nabídky nakonec dopadne.
Dvoudveřové varianty prý hodlají opět využívat techniky třídy C (tentokrát té aktuální), budou ale samozřejmě za „éčkové ceny“. Na oplátku se zákazníci o půvabnější karoserie mají těšit na větší kabinu, vyšší pohodlí a výbavu nabušenou bezpečnostními a komfort podtrhujícími prvky. Model CLS má zároveň zůstat v izolaci, třebaže nebude po technické stránce jiný než éčko.
Zajímavou informací je také velmi pravděpodobný návrat k řadovým šestiválcům, který by se znamenal come-back po dlouhých dvaceti letech. V roce 1997 Mercedes využíval u éčka takovou jednotku (M104) se čtyřventilovou technikou v pěti objemových variantách a zákazníci s ní byli údajně velmi spokojeni.
Naftová a rovněž řadová šestiválcová pohonná jednotka OM 603 byla v éčku také docela běžným motorem. Chystají se údajně nové třílitry se shodným vrtáním a zdvihem a označením M 256 (benzin) a OM 656 (nafta). Zážehové verze s nimi budou disponovat výkonem 367 a 435 koní a to hlavně s pomocí dvojice turbodmychadel. Zpočátku (po uvedení na trh) si ovšem budou muset zákazníci vystačit se čtyřválci M 254 a rovněž čtyřválcovými turbodiesely OM 654.
V roce 2019 prý dorazí naftový šestiválec s objemem 2,9 litru, který nabídne 313 koní a 650 Nm, což bude odpovědí na motorizaci 535d u BMW. Zároveň si prý Mercedes připravuje ostrou vznětovou verzi se 400 koňmi a 750 Nm, s nímž bude éčko konkurovat M550d xDrive. Stejně jako u mnichovských se Mercedes vydá u vrcholné nafty cestou pohonu všech kol (4Matic) a doplní ho devítistupňovým automatem. Chystají se však samozřejmě i zelenější verze, a sice lehce hybridní varianta s elektromotorem, který přiloží svých 41 koní k dobru.
Dále se prý Mercedes chce orientovat na plug-in hybridní verze se čtyřválcovým naftovým motorem o výkonu 170 koní a benzinovým dvoulitrem s 211 koňmi. U obou bude asistovat silnější elektromotor, který přidá k udávaným výkonům dalších 122 koní. Maximální točivý moment celé souustavy zakotví na hodnotě 500 Nm. S ohledem na poslední třídu S a nové céčko, se dá očekávat docela slušná armáda technologií a velice dobré jízdní vlastnosti. Zdá se, že by se v Mnichově a Ingostadtu měli mít na pozoru.

Mercedes třídy E v roce 2016 dorazí jako sedan. Postupně se však portfolio rozroste na minimálně pět variant
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera (4)
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera (3)
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejčtenější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
21.11.2025
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Živá témata na fóru
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.20. 13:27 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
