Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2013: nová třída S nabírá jasnější obrysy
27.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Sedm karoserií, řadové šestiválce či podvozek podřízený kamerám kontrolujícím kvalitu silnice - příští třída S chce znovu na vrchol.
Současná největší limuzína s hvězdou na kapotě s kódovým jménem W221 je na trhu už docela dlouho (od roku 2006, zajímá-li vás to, přičemž výstavní premiéra proběhla již na podzim 2005). Čas ale v luxusním segmentu patrně plyne trochu jinak, protože eSko jako auto patřící do důchodu opravdu nevypadá. Přesto nás od premiéry příští generace Mercedesu třídy S dělí necelých dvanáct měsíců.
Nepochybujeme o tom, že budoucí třída S bude chtít ve svém teritoriu opět nově definovat pojmy, jako jsou komfort, ticho nebo výkony, pro tuto chvíli je ale mnohem zajímavější, že Mercedes S se především stane základem pro celou flotilu luxusních modelů.
Podle dostupných zpráv vznikne kromě modelu W222 se standardním rozvorem a délkou 5,1 metru ještě dalších šest aut. Dalším v pořadí má být už tradiční prodloužená varianta Long (nebo Lang, podle toho, kde nakupujete) měřící 5 280 mm a nesoucí interní označení V222. Za automobilem X222 se má ukrývat vůz prodloužený až na 5 450 mm, což na první pohled možná nedává smysl, ale měli bychom pamatovat na to, že Mercedes bude nucen nahradit výpadek po ukončení výroby strojů značky Maybach. A protože i ty byly v prodeji ve dvou velikostech, jako zastoupí ten větší šestidveřový Mercedes S 600 Pullman s délkou 5 750 mm.
Ve výrobním programu stuttgartské značky se dále objeví nástupce současné třídy CL (C216), který podle některých zdrojů přejde na označení SLC, v rámci interní pravidel ale ponese následující kód C217. Mercedes ale nezůstane pouze u dvoudveřového kupé. Ve snaze znepříjemnit život vozům jako Bentley Continental GTC nebo Aston Martin Rapide poprvé nabídne také otevřenou variantu (A217) a kabriolet doplní velké „čtyřdveřové kupé“.
Aby mohl Mercedes podobným způsobem měnit jednotlivé karosářské verze, k tomu nestačí upravit stávající šasí. Příští třída S proto bude postavená na nové modulární platformě s pohonem zadní nápravy a významně přestavěnými čtyřprvkovými závěsy předních kol, které mají od sebe dosud nepoznaným způsobem od sebe oddělit síly působící na odpružení, brzdy nebo řízení. Nová podlahová plošina pochopitelně musí být dostatečně flexibilní, aby pojala cokoli od hybridního čtyřválce, až po dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu přes 680 koní ve variantách Pullman nebo AMG, které si více než kdy jindy budou chtít vyšlápnout na Rolls Royce/BMW a Bentley/Volkswagen.
Ptáčci štěbetají, že Mercedes S i v budoucí generaci odolá masivnějšímu nasazení uhlíkových kompozitů a místo toho se ve větší míře uplatní při jeho konstrukci hliník, hořčík a vysokopevnostní oceli. Výjimkou má být pouze S 63 AMG, který dostane karbonovou kapotu, střechu, víko kufru a mluví se dokonce i o dveřích, i když to už trochu zavání sci-fi.
Němečtí konstruktéři se pochopitelně budou chtít vytáhnout před svými kolegy z Mnichova a Ingolstadtu, a proto lze počítat s nasazením těch nejmodernějších technologií. Samozřejmostí má být připojení na sítě, programovatelné přístroje, dynamicky řízená světla LED, head-up nebo v bezpečnostních pásech integrované airbagy. K naprostým novinkám má pak patřit systém nazvaný Magic Carpet Ride (něco jako Jízda na létajícím koberci), který bude pomocí kamer a laserových čidel prozkoumávat silnici před autem a podle kvality povrchu, rychlosti a nastaveného režimu bude nastavovat tlumiče a odpružení.
Zajímavé také je, že dva až tři roky po uvedení Mercedesu S by měla pod přední kapotou proběhnout menší re-evoluce. Stuttgart pro svou vlajkovou loď totiž chystá novou generaci řadových šestiválců spalujících benzín i naftu, čímž se možná Mercedes ještě více přiblíží jednomu ze svých největších rivalů. Zdá se, ze se máme na co těšit.
Foto: Automobilemag, Zdroje: GT Spirit, Automobilemag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch