Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 55 AMG 2012: nové SLK AMG předčasně odhaleno
21.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Další den a další únik? Tentokrát jde spíše o dílo vzpoury neposlušných médií. Ať tak či onak, SLK AMG je na světě. Jak vypadá a jak jezdí?
Doplněno 11:00: Vůz byl již oficiálně odhalen, přidali jsme tedy všechny uvolněné snímky SLK 55 AMG, několik upřesněných specifikací a ceny jednotlivých provedení.
Zdá se, že za necelý měsíc po začátku frankfurtského autosalonu už nebudeme mít o čem psát. Jedna frankfurtská novinka za druhou prožívá své virtuální debuty a pokud si to zrovna nepřejí samotné automobilky, postará se o ně někdo jiný. Však jen za poslední týden jsme mohli spatřit uniklé snímky otevřeného Ferrari 458 Spider, nového Porsche 911 991, další generace trojkového BMW F30 nebo jedničkového BMW Performance. A to jsou jen střípky toho, co vše za poslední měsíc spatřilo světlo světa, ať už si to tak přál kdo chtěl.
Dnes si můžeme poprvé prohlédnout nový Mercedes SLK 55 AMG a ačkoli web koncernu Daimler pro média zeje prázdnotou, o klasický únik zřejmě nepůjde. To jen některá média dostala informace a fotky o této novince předem a jedno z nich, jmenovitě německý Autobild, přestal být na automobilku hodný a část dostupných materiálů vypustil v předstihu. Tím spustil lavinu, která během pár hodin zaplavila další podobně disponované magazíny a na světě máme představení takřka kompletní. Zatím vám řekneme vše, co víme, a přidáme něco přes 10 oficiálních fotek ukazujících vše podstatné, plné představení ale přineseme až poté, co Mercedes všechny materiály oficiálně uvolní. Předpokládáme, že se tak stane během relativně krátké doby, ale jistě není od věci vědět to klíčové s předstihem. Tak se na to pojďme mrknout.



Může se vám zdát, že nové SLK 55 AMG je už starý známý, to je ale opravdu jen dojem daný tím, že se automobilka v minulosti až neobyčejně „rozpovídala” o motoru tohoto skvostu. Po prvotním avízu nám byl podrobně představen inovovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, který dokáže v rozmezí 800 až 3 600 ot./min vypínat až čtyři válce a vesele zamávat hloupým regulacím normované spotřeby, které devastují trh výkonných spalovacích motorů. Toto vypínání přitom funguje na požádání, dovoluje tedy vozu i přes výkon 422 koní dostupný v 6 800 ot./min a točivý moment 540 Nm posazený do 4 500 ot./min. projít testy normované spotřeby se spotřebou jen 8,4 litru benzinu na 100 km jízdy, aniž by přišel o cokoli ze svého charakteru. Naopak si oproti předchozímu provedení téhož motoru pomohl k 60 koním navíc a jeho spotřeba je před očima bruselského úředníka - považte - o 3,5 litru nižší. Jde tak konečně o řešení, které výrazně snižuje normovanou spotřebu a přitom neobtěžuje zákazníka, což se v případě tolik omílaného downsizingu rozhodně říci nedá.
Toto není nic nového, dobré motorové zprávy je ale třeba si zopakovat, neboť v dnešní době jich slýcháme opravdu minimum. Nyní víme i to, jak takto disponovaný vůz pojede, byť podstatný údaj je jediný - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je již dílem elektronického omezovače, první zmíněné číslo ale nezní ani trochu špatně. Je o 0,3 sekundy lepší než v případě staršího SLK AMG s 360 koňmi a rychlejší než třeba současné BMW M3 kupé nebo Porsche 911 Carrera S, což nejsou žádná ořezávátka.
O tento výsledek se stará nejen nový motor, ale i přenos výkonu na silnici, který má na starosti zadní náprava a automatická převodovka 7G-Tronic s lamelovou spojkou, které u Mercedesu říkají AMG SpeedShift. Ta funguje v případě tohoto modelu ve třech režimech nad rámec toho běžného - sportovní, manuálním a v režimu tzv. „ovládané efektivity” (Controlled Effieciency), což je právě mód, ve kterém motor začne „šlapat” jen na čtveřici válců a převodovka se tomu pochopitelně přizpůsobí (zřejmě bude udržovat otáčky motoru mezi 800 a 3 600). Upravený je pochopitelně podvozek, který je snížený a přitvrzený, vůz také dostal jiné řízení s obchodním označením Direct Steer (přímé řízení). Co přesně přináší, to zatím netušíme, automobilka ale slibuje lepší ovladatelnost i agilitu vozu. Do třetice je novému SLK AMG standardně vlastní vektorování brzdného momentu, které se má postarat o stabilnější chování vozu při brzdění v zatáčkách, stabilizační systém se třemi úrovněmi fungování (předpokládáme standardní režim, sportovním režim a úplné vypnutí - tedy doufejme) a pochopitelně i výkonnější brzdy.
Pokud by vám to všechno bylo málo, budete si moci ještě připlatit za tzv. AMG Handling Package, jenž přinese ještě tužší podvozek, ještě lepší brzdy pro přední osu, jiný třiramenný volant částečně obšitý Alcantarou a - pozor - samosvorný diferenciál. Zní to všechno krásně, Mercedes s AMG se zjevně snažili vytvořit řidičské auto, v paketu Handling ale zoufale postrádáme přímo řazenou převodovku, která je pro precizní „handling” podstatnější více než cokoli ze zmíněného...
Začali jsme tentokrát neobvykle u techniky, ani odlišný vzhled vozu ale nehodláme přehlédnout. Vůz má totiž očividně přepracovaný vzhled předních i zadních partií - vepředu je zjevné použití odlišného nárazníku s většími přívody chladícího vzduchu ke všemu, co jej vyžaduje, odlišnými LED světly pro denní svícení a začerněným prostředkem jeho spodní části. Podobný motiv se projevuje i vzadu, kde je novému SLK AMG vlastní použití jiných světel, nárazníku s černým zakončením difuzoru a čtveřicí koncovek výfuku. Změny pak najdeme i na boku, kterému jsou vlastní výraznější prahy a také (alespoň v případě prezentačních snímků) černě lakovaná kola v designu AMG.
Vynechali jsme jen nová hlavní světla s černým „pozadím”, neboť ta budou k mání ve dvou provedeních. Na snímcích vidíte příplatkové aktivní bi-xenony s nasvěcováním zatáček, standardně dodávaná světla by ale měla vypadat velmi podobně, minimálně ono začernění bude vlastní všem SLK 55 AMG bez rozdílu.
Interiér vozu pochopitelně ctí základní křivky výchozího SLK, ke kterým přidává tříramenný sportovní volant bizarních tvarů (na snímcích je opět ten příplatkový s částečným čalouněním Alcanatrou) a stejně laděná sedadla. Těm bude vlastní systém Airscarf (vzdušná šála, dejme tomu), který vám pohladí krk hřejivým vzduchem v momentě, kdy se rozhodnete cestovat bez střechy nad hlavou. Interiér jako celek má připomínat ten z reprezentativního modelu SLS AMG Roadster, což se mu podle nás i docela daří. Výsledek ale posuďte sami.
Zdá se, že o novém SLK 55 AMG víme vše podstatné. Vůz svou veřejnou premiéru zažije v září na autosalonu ve Frankfurtu, do prodejů se dostane na začátku příštího roku. Jeho základní cena byla stanovena na 72 590 Eur (necelých 1,8 milionu Kč), tradiční Edition 1 pro nadšené první zákazníky přijde na 85 520 Eur (bezmála 2,1 milionu Kč). Pokud byste se rozhodli pro zmíněný AMG Handling Package, připravte si dalších 4 641 Eur navíc (cca 110 tisíc Kč). Pokud se objeví jakékoli další podstatné informace týkající se tohoto modelu, nepochybujte, že budeme opět mezi prvními, kteří vám je informace přinesou.
Všechny oficiálně uvolněné fotografie nového Mercedesu SLK 55 AMG

































Je zajímavé, že mezi oficiálními snímky nejsou všechny, které zprvu unikly jinými cestami
Všechny zprvu dostupné snímky nového Mercedesu SLK 55 AMG













Oficiální odhalení nového Mercedesu SLK AMG už nám mnoho nového věru nepřinese
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
před 5 hodinami
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele v Sepangu je Acosta 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
Nejnovější články
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
před hodinou
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
před 2 hodinami
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
před 4 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
před 5 hodinami
Ford zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu „na neurčito”, jeho tragický příběh se po 4 letech chýlí ke konci
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
