Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech
30.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínsko-britské MG podpoří svou expanzi do Evropy novými turbomotory, kromě jiného chystá též litrový tříválec jako konkurenci pro 1,0 Ecoboost.
Aby mohla bývalá britská automobilka MG patřící čínskému koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) pomýšlet na úspěšné rozšíření svého obchodního teritoria z Británie na zbytek Evropy, bude potřebovat více než jen ambice a odhodlání. Podobně jako ceny či design produktů budou neméně důležité třeba i použité motory a jejich rozmanitost.
Samozřejmě také MG chce dostát potřebám co největšího počtu zákazníků a zároveň nemá chuť platit pokuty za nadlimitní produkci oxidu uhličitého, tudíž se jeho konstruktéři vcelku logicky dostali do stejné uličky s legislativními mantinely, jako jejich kolegové z jiných automobilek.
Výsledkem bude nová generace benzínových motorů s přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadly, navržené především podle metodiky měření spotřeby a emisí NEDC. „Naším měřítkem pro litrový motor musí být Ecoboost od Fordu,“ tvrdí šéf oddělení vývoje motorů v MG a bývalý výkonný ředitel britské pobočky společnosti Ricardo Paul McNamara. „Ford uvedl tuto technologii jako první a změnil vnímání. Našim cílem je být konkurenceschopný a dosáhnout co nejlepší výsledky v reálném světě,“ říká McNamara.
Přeplňování se nevyhnou ani větší pohonné jednotky, turbodmychadla dostane připravované čtyřválce o objemu 1,4 a 1,5 litru. Včetně tříválce budou montovány do modelů MG3, MG5 a crossoveru konkurujícího Nissanu Qashqai, vycházejícího ze šanghajského konceptu MG CS. S patnáctistovkou pak můžou počítat také zájemci o prozatím největší model MG6.
Paul McNamara kromě jiného potvrdil, že jeho lidé pracují na dvouspojkové převodovce s lamelami v olejové lázni, které budou zvládat přenášet točivý moment 360 newtonmetrů a verzi se „suchými spojkami“ pro motory s maximem 225 newtonmetrů. První z nich se v prodeji objeví ještě letos, druhá nebude k dispozici dříve než v roce 2015.
Také prodej motorů Turbo GDI odstartuje nejdříve v Číně a to na konci roku 2014. Do Evropy se pak dostanou v roce následujícím.
Adeptů na nové turbomotory a dvouspojkové převodovky je spousta
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Nové BMW M5 natočili při ostrých testech na Ringu, jeho ohavná hmotnost vyšponuje výkon do stratosféry
5.4.2024 - Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5.4.2024 - Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5.4.2024 (1) - Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6.4.2024 - Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 20:29 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch