Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti
7.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britská manufaktura a výrobce snad nejklasičtějších automobilů to v Ženevě zkouší s baterkami a elektromotorem.
Elektromobily jsou dopravní prostředky čekající více než sto let na objev rychle obnovitelného a současně lehkého zdroje s dostatečnou zásobou energie. Když se tak stane, tedy pokud se tak vůbec někdy stane, lidé od britské značky Morgan mohou s poklidným hlasem říci „jsme připraveni“.
Jejich baterkami poháněný vůz vznikl také díky dotaci od asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem. Automobilka původně naznačovala, že stroj bude založen na hliníkové platformě společné pro modely Supersports a Aero Coupe, ale nakonec vychází z typu Plus 8 postaveném na šasi vyrobeném z lepeného a nýtovaného aluminia.
Elektromotor o výkonu 163 koní a nevyšším točivém momentu 380 newtonmetrů dodala společnost Zytek. Ve spojení (a to je na tomto voze zajímavou novinkou, dost možná jedinou) s pětistupňovou manuální převodovkou dosáhne Morgan Electric Plus E při hmotnosti 1 250 kg stovku za 6,0 sekundy a jeho nejvyšší maximální rychlost je 185 km/h.
Kapacitu baterek firma neuvádí, nicméně tvrdí, že na plné nabití stačí na dojezd 193 kilometrů. Podle Steveho Morrisa, provozního ředitele Morgan Motor by to mělo být příjemné svezení. „Chtěli jsme vědět, jak moc může být elektromobil zábavným tak jsme si jej vyrobili, abychom to zjistili,“ vysvětluje Morris. „Plus E kombinuje náš tradiční vzhled s pokročilými technologiemi použitými při stavbě a pohonnou jednotku dodávající spoustu síly při jakékoli rychlosti. S manuální převodovkou prodloužíme jednak akční rádius a zároveň více zapojíme do hry řidiče,“ dodává Morris.
K možné výrobě ze strany Morganu nepadlo ani slovo, takže zatím můžeme Electric Plus E považovat za další z řady ověřovacích pokusů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Elektrické retro naživo v Ženevě
Morgan se rozhodl použít místo jednostupňové přímé převodovky použít klasický pětistupňový manuál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
SsangYongu v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 2 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 3 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 4 hodinamiPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 6 hodinamiČas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring