Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje
29.1.2020 | Petr Prokopec
Nová pravidla EU tlačící automobilky pod hrozbou vysokých pokud do co nejúspornějších motorů či elektrických aut straší většinu výrobců. Bugatti jsou ale zjevnĚ úplně ukradené.
Boj o záchranu planetu má občas zcela iracionální dopady. Jedním z nich je to, že jeho důsledky v prvé řadě ekonomicky pociťují lidé, kteří nemají zrovna peněz na rozdávání. Kvůli tlaku Evropské unie na výrobce z trhu mizí malá a tudíž levná auta, která v budoucnosti logicky zmizí i z nabídky ojetin. Nemajetní budou muset udržovat při životě starší vozy, nebo vlastní auto nebudou mít vůbec.
I ve středu trhu budou zákazníci biti. Už teď se proslýchá, že výkonnější verze obyčejných aut budou „na příděl”, tedy kusově omezované pro každý trh, aby se výrobce s průměrnými emisemi CO2 vešel do stanovených mezí. Taková Škoda Octavia RS tak jednou může být nedostatkové zboží a i prémiové značky se musí uskromnit.
Audi už si nemůže dovolit nabízet modely jako S4, S5, S6 a S7 s benzinovým šestiválcem, muselo přejít na naftu. Diesely mají nižší spotřebu a tedy nižší emise CO2, takže se prodejem takových vozů čtyři kruhy nemusí příliš trápit. Zákazníci pak při zájmu o S4 s benzinovým V6 jako dosud prostě ostrouhají - Audi si v obavách o ztrátu konkurenceschopnosti netroufne zdražit ani tyto relativně drahé o statisíce. Buď je udělá jinak, nebo vůbec, tedy alespoň v Evropě, v USA se nic nezměnilo.
Hrozba vysokých pokut CO2 zkrátka děsí všechny, jen výrobcům aut pro bohaté může být ukradená. Auta s vysokými emisemi CO2 totiž nejsou zakázaná jako třeba ta s vysokými emisemi NOx, jsou „jen” zatížená oněmi pokutami. To je nepřímo zakazuje ve většině sfér trhu, nejbohatší zákazníci opravdu prestižních značek ale nebudou mít problém si připlatit i za ně.
Potvrzují to slova šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna, který nejnověji uvedl, že šestnáctiválcový motor, který pohání Chiron a roztáčel i všechna čtyři kola předchozího Veyronu, tu s námi zůstane ještě celou další dekádu. Má přitom emise 516 gramů CO2 na kilometr, což značku jasně předurčuje k pokutám ze strany Evropské unie - je to 421 gramů nad limit, to znamená pokutu 39 995 Eur za každý prodaný vůz. Jde o přes 1 milion Kč, u čehokoli normálního likvidační kvóta. Většina Bugatti se ale prodává za sumy okolo 60 nebo 70 milionů a lidé si připlácí miliony za jinak lakované kusy karoserie. Bude je tedy trápit 1 milion navíc za pokutu Bruselu? Ani omylem, ani nebudou vnímat, že do ceny se promítá i to.
Průměrným majitelem vozu z Molsheimu je podle slov samotné automobilky člověk, který má ještě dalších osmdesát aut, tři soukromé tryskáče a minimálně jednu jachtu. O realitách ani nemluvě. Pro někoho takového 1 milion korun není skoro nic.
Winkelmann přitom dodává, že řada lidí bere koupi Bugatti jako investici. A stejně tak se zakrátko začnou dívat i na jeho samotné hnací ústrojí. „Pokud půjde o poslední spalovací motor svého druhu, pak to znamená, že se stane vyhledávaným sběratelským artiklem.“ A to znamená, že cena půjde nahoru, alespoň dle šéfa značky. „EB110 je ve hvězdných výšinách, nahoru jde i Veyron. Nemusím tak být věštec, abych věděl, že se tak stane i v případě Chironu.“
Bugatti tedy s propadem hodnoty nepočítá, stejně jako zákazníci. Naopak předpokládá, že Chiron bude i jako ojetina stále dražší, a to právě kvůli spalovacímu ústrojí, které by v současné době mělo být vnímáno spíše jako negativum. Není tedy nelogické se domnívat, že v Molsheimu již s emisními pokutami prostě počítají a jednoduše je promítnou do ceny. Zákazníci si toho ani nevšimnou a firma zároveň zajistí, že Chiron skutečně bude jen růst na ceně.
Jelikož Winkelmann uvedl, že hodnotu šestnáctiválce vnímá i šéf koncernu Herbert Diess, je prakticky jisté, že Bugatti dostalo oficiální požehnání k zachování osmilitrového agregátu bez ohledu na CO2. To znamená, že si jej skutečně budete moci koupit i v době, kdy většina Evropanů bude donucena jezdit maximálně tak půllitrovými dvouválci, jimž podpůrnou ruku podávají elektrické jednotky spotřebovávající stále dražší elektrickou energii. Jak moc fér vám to přijde, posuďte sami.
![Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje - 1 - Bugatti Chiron 2020 motor W16 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje - 2 - Bugatti Chiron 2020 motor W16 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje - 3 - Bugatti Chiron 2020 motor W16 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje - 4 - Bugatti Chiron 2020 motor W16 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje - 5 - Bugatti Chiron 2020 motor W16 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Osmilitrový šestnáctiválec Bugatti se dle šéfa značky na odpočinek rozhodně nechystá, nezastaví ho ani milionová pokuta spojená s prodejem každého exempláře
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva