Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Městské elektrokupé se dočká malé výrobní série ještě letos, přičemž nadále počítá s dojezdem 1 000 km. Sporťáku pro změnu zůstalo 1 090 koní.
Do předloňského roku o švýcarské značce NanoFlowcell nikdo neslyšel. Na domácím autosalonu však tahle firma odhalila koncept elektrického kupé Quant, který by podle svých tvůrců měl díky 925 koním a 11 600 Nm dosáhnout stovky za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlosti přes 380 km/h a dojezdu v rozmezí 400 až 600 kilometrů. Loni Švýcaři tyto parametry ještě vylepšili, neboť výkon zvedli na 1 090 koní a dojezd na 800 km. Stále se však pohybovali jen v teoretické rovině.
Kromě vylepšeného konceptu Quant F se ovšem na minulé ženevské motor show představilo také městské elektrokupé Quantino, které přece jen již mělo k realitě blíže než zmiňovaný sporťák. V jeho případě totiž měl každý ze čtyř elektromotorů usazených ve 22palcových kolech produkovat pouze 136 koní, což mělo vést k maximálce přesahující 200 km/h a tisícikilometrovému dojezdu. A ano, stále jsme u teorie.
Značka NanoFlowcell nicméně nebude v Ženevě chybět ani letos, přičemž dočkat bychom se měli vylepšených verzí obou modelů. My se nejprve podíváme na zoubek menší novince, která je popisována jako „téměř standardní“. Po stránce vizuální se sice de facto nezměnila, její elektromotory však nově disponují již jen 109 koňmi. Zda či jak toto snížení výkonu ovlivní jízdní dynamiku či dojezd, to Švýcaři nezmiňují.
Podstatnějším se zdá být, že ještě v prvním pololetí letošního roku by se do světa měla vydat malá testovací várka předprodukčních prototypů. Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak máme v brzké budoucnosti očekávat spuštění malosériové výroby. Cenu elektrického „prcka“, který počítá s vnitřní konfigurací 2+2, 48voltovou architekturou a elektrickým pohonem všech kol však NanoFlowcell zatím nezveřejnilo.
Naši pozornost tedy můžeme přesměrovat k většímu modelu Quant F Evolution, jehož osud by měl být stejný jako u Quantina. Nicméně zde se bude čekat na úspěch menšího vozu, neboť automobilka stále ještě nemá kapacity a zdroje na výrobu dvou modelů. I proto nejspíše o vylepšené verzi elektrického sporťáku padla jediná zmínka, a sice spojená s výkonem, který nadále počítá s 1 090 koňmi.
My pak jen dodáme, že oba stroje využívají jako zdroj energie dvě nádrže blíže nespecifikovaného elektrolytu. V jedné se přitom nachází kladně nabitá, ve druhé pak záporně nabitá tekutina. Obě jsou následně pumpovány skrze palivové články, v jejichž srdci najdeme membránu, na níž dochází k řízené výměně elektrického náboje. A právě ten je následně využit k samotnému pohonu.
Aktuálně bohužel nadále není známo, jak je to s nabíjením. Nevíme tedy, zda se kupříkladu počítá s vypuštěním „prázdného“ elektrolytu a nahrazením „nabitým“. V takovém případě by samozřejmě sériové výrobě dost bránila nevyvinutá infrastruktura. Jsme tedy zvědavi, s čím se Švýcaři v Ženevě pochlubí a zda jejich plány skutečně dojdou naplnění.


Švýcarská značka NanoFlowcell se na domácím autosalonu pochlubí vylepšenými verzemi svých konceptů Quantino a Quant FE. První z nich by přitom mohl v brzké době zamířit k zákazníkům
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
před 7 hodinamiSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
před 9 hodinamiMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 10 hodinamiNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
dnesBMW začne své vozy osazovat lepší a levnější náhradou karbonových vláken, může změnit svět aut
dnes
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.