Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlepším autem světa byl vyhlášen vůz, který za 1,5 milionu nabízí plechová kola s kryty
21.4.2021 | Petr Prokopec
Této volbě příliš nerozumíme a mizerná hodnota za peníze je jen jeden z problémů. Vůz jistě má své kvality, ve srovnaní s konkurenci ale nepředstavuje Volkswagen ID.4 nic výjimečného.
Kola dělají auto, říká se. Je to relativně drobný prvek, který má ale na vnímání vizuální atraktivity vozu podstatný vliv. Bohužel může být zvláště ve větších velikostech dost drahý, což je nepochybně důvod, proč na Světovém autě roku (WCOTY) 2021 žádná pěkná nenajdeme, alespoň bez bez příplatku.
Stal se jím dle očekávání elektromobil, mezinárodní odborná porota nicméně nakonec na piedestal neposadila Hondu e. Místo toho je novým králem Volkswagen ID.4, který překonal rovněž Toyotu Yaris. Zajímavé přitom je, že ačkoliv v předchozích ročnících byla důležitým kritériem cena, pro letošek již nevadilo, že dva z uchazečů startují na trojnásobné sumě oproti tomu třetímu a jimi nabízená hodnota za peníze je velmi nepřesvědčivá.
Jak je to ale s oněmi koly? Na to vám nejlépe odpoví český konfigurátor Volkswagenu. ID.4 na našem trhu startuje na 991 900 Kč, za což dostáváte baterie o kapacitě 52 kWh a elektromotor naladěný na 148 koní. A co je podstatné, také 19palcová ocelová kola. Ta přitom nejsou součástí základní výbavy jen v případě nejnižší úrovně City, ale rovněž vrcholné nazvané Max. Znamená to tedy, že za bezmála 1,5 milionu korun dostáváte plecháče s ozdobnými poklicemi. To není pro VW ani Světové auto roku zrovna dobrá vizitka.
Je pochopitelné, že výbava pro porotu jistě nehrála až tak zásadní roli, hodnota za peníze by ale měla. A v tomto ohledu je ID.4 opravdu nezajímavý. I když se zadíváme na techniku, nenacházíme nic světoborného, kvůli čemu by ID.4 mělo pokořit celý zbytek planety. Na jeden zátah zvládne maximálně 522 normovaných kilometrů (nikoli však s oněmi základními 52 kWh), což rozhodně není rekord, časem 8,5 sekundy potřebným na sprint na stovku pak elektrické SUV taktéž nikoho neohromí. Stejně jako maximálkou 160 km/h či nejvyšším výkonem 204 koní, který míří pouze na zadní osu.
Němci pochopitelně chystají i verzi se dvěma elektromotory a tedy s lepší dynamikou, ovšem na tu si budeme muset počkat. Ovšem ani ta zkrátka nepřináší nic, co bychom už neviděli. Stejné je to i v interiéru a poměr k ceně už si zhodnotíte sami. Ani taková Honda e není výhodnou nabídkou, umí ale oslnit publikum aspoň řadou displejů okupujících celou palubku, které lze přepnout třeba na spořič obrazovky s akváriem. ID.4 nicméně v tomto ohledu nabízí pouze novodobou klasiku, tedy digitální kokpit a centrální displej.
Volba porotců tedy není příliš přesvědčivá, taková je ovšem doba. Raději se proto přesuneme do dalších kategorií. Mezi luxusními vozy přitom zvítězil Mercedes-Benz třídy S, který pokořil Land Rover Defender a Polestar 2. Porsche 911 Turbo pak vypráskalo Audi RS Q8 a Toyotu Yaris GR, načež se stalo Sportovním autem roku 2021. Honda e si pak spravila reputaci v kategorii městských aut, kde Yaris znovu nezamířil na trůn, stejně jako Honda Jazz.
Ve finále se rozdávalo ještě Designové ocenění roku, jenž si odváží Land Rover za nový Defender. Britské SUV si přitom na opasek připnulo skalpy Hondy e a Mazdy MX-30. Tím jsme se dostali do finále, respektive nejspíše na počátek nové éry. Momentálně totiž již ani nepředpokládáme, že by napříště titul vyhrálo cokoliv jiného než elektromobil. Půjde ale o skutečné světové auto roku? Po letošku si to nemyslíme.
Světovým autem roku (WCOTY) 2021 se stal VW ID.4. Foto: Volkswagen
I v nejvyšší výbavě nabízí pouze ocelová kola s kryty. Ač se to na první pohled nezdá, jsou to skutečně „plecháče”, jak praví konfigurátor. Foto: Volkswagen
Nová třída S opanovala luxusní segment... Foto: Mercedes-Benz
...zatímco 911 Turbo vládne sporťákům. Foto: Porsche
Honda e zabodovala alespoň mezi městkými vozy... Foto: Honda
...a Land Rover Defender zaujal svým designem. Foto: Land Rover
Zdroj: WCOTY
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 7 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 10 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 18:59 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry