Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon

Vývoj nezastavíte, a tak i jedno z vůbec nejlevnějších podobných aut kráčí s dobou. Ovšem, zatímco jiné vozy se při podobných změnách mohou těšit na víc, Ladě Granta přibyly jen 3 koně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon

13.3.2021 | Petr Miler

Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon

/

Foto: AvtoVAZ

Vývoj nezastavíte, a tak i jedno z vůbec nejlevnějších podobných aut kráčí s dobou. Ovšem, zatímco jiné vozy se při podobných změnách mohou těšit na víc, Ladě Granta přibyly jen 3 koně.

Nikdy by nás nenapadlo zesměšňovat levná auta - postavit vůz, který dokáže za málo peněz dobře zabezpečit základní potřeby lidí majících hlouběji do kapsy je obvykle těžší než postavit superauto za miliony. Bohatí lidé často nebudou rozlišovat, jestli automobilka bude chtít 20 nebo 30 milionů za nějaký superstroj, pakliže bude opravdu dobrý. Zákazníci z opačného spektra trhu ale budou rozlišovat, jestli za vůz budete chtít 200 a nebo 220 tisíc, ať už bude umět cokoli.

Přesto je trochu úsměvné vidět, jak se v těchto sférách posouvají technické možnosti. Zatímco i u docela normálních aut je běžné, když po letech na trhu dostanou nové motory nabízející klidně desítky koní navíc, ruská Granta, tedy jasně nejlevnější model značky Lada, si po 9 letech na trhu s modernizací pro rok 2021 bude muset v základním provedení vystačit se 3 kobyklami k dobru. Místo 87 koní tak její atmosféricky plněný motor 1,6 nabídne koní 90.

Optikou procent to není až tak marné, jde o 3,44 procenta a kdyby podobné vylepšení stihlo Bugatti Chiron, rázem dostane k 1 500 koním dalších 51 k dobru. Ale tady jsou to ve výsledku zkrátka 3 koně, které zřejmě řidiči zpoza volantu nepoznají. Naštěstí nejde o jedinou novinku, konstrukce motoru je prý z 50 % nová a z toho vyplývá řada dalších výhod.

Lada tak motoru dopřála i odlehčené hřídele, písty či ventily. Zároveň dostal táhla z většího, 1,8litrového agregátu a motor se dále může chlubit víkem ventilů s efektivnějším odvětráním i jinak koncipovaným rozvodový řemen. Vyšší tedy není jen výkon, ale i točivý moment, který povyskočil ze 140 na 143 Nm a 80 procent z něj je k dispozici už od 1 tisíce otáček.

Výše zmíněné má vylepšit jak dynamiku, i které se Lada nezmiňuje, tak spotřebu, která by v závislosti na verzi měla klesnout o 0,2 až 0,3 litru benzinu na 100 km. A nižší by měly být také servisní nároky díky prodlouženým intervalům výměny či kontroly některých součástí.

Nakonec tedy znovu nejde o nic legračního, zvláště když si uvědomíme, že se bavíme o autě za 484 000 rublů, tedy asi 145 tisíc Kč, které dokáže celkem spolehlivě odolávat nástrahám provozu v poněkud divokých ruských podmínkách. Zda nový motor ceny ovlivní, zatím nevíme, v ceníku se zatím Lada dále zmiňuje jen o tom původním.


Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon - 1 - Lada Granta facelift novy motor 2021 01Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon - 2 - Lada Granta facelift novy motor 2021 02Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon - 3 - Lada Granta facelift novy motor 2021 03Nejlevnější Lada za 145 tisíc dostala nový základní motor, přidal ji pozoruhodný výkon - 4 - Lada Granta facelift novy motor 2021 04
Granta je nejlevnějším modelem Lady, který se prodává v přepočtu od 145 tisíc korun. I tak se dočká podstatné inovace - nového základního motoru silnějšího o 3 koně, který přinese i další pozitiva. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.