Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější VW, který Česko opustil už v roce 2010, se jinde udržel v prodeji dodnes
13.10.2021 | Petr Prokopec
Experiment Volkswagenu, který se u nás a v Evropě setkal jen s velmi omezeným úspěchem, si jinde vedl o poznání lépe. Tak moc, že skon evropského provedení přežil o více jak 10 let, teď už to má ale spočítané všude.
Životní cykly aut se různí značku od značky. Povětšinou se však počítá s šesti či sedmi roky, přičemž v polovině této doby přichází facelift. Rychlejší jsou Japonci a ještě rychlejší Číňané, kteří svá auta výraznějším způsobem modernizují klidně každý rok, to ale nyní ponechme stranou. Ostatně soustředit se budeme spíše na opačný konec škály. Přiměl nás k tomu Volkswagen, jenž chystá konec modelu Fox. Ten se svého času prodával i u nás jako jasně nejlevnější model značky, v roce 2010 to tu ale po létech mizerných prodejů zabalil a později jej nahradil model up!. Neznamená to však, že „liška“ zmizela v noře úplně.
Fox totiž byl od počátku produktem brazilské divize Volkswagenu, která jej poprvé odhalila v roce 2003. K mání byl následně nejen v Jižní Americe, ale rovněž v Mexiku. Zde se ovšem prodával pod názvem Lupo, neboť tehdejším prezidentem země byl Vincent Fox a VW nehodlal nic riskovat. Je nicméně možné, že kdyby 3,8metrovému hatchbacku ponechal původní označení, dočkal by se lepších prodejů. Takto ale byl vůz v roce 2009 stažen kvůli nezájmu z mexického trhu.
V Brazílíi, Argentině a dalších jihoamerických zemích nicméně Fox pokračoval dále, přičemž se dočkal i výraznějších modernizací a mnoha variant. Z nich za větší pozornost stojí hlavně CrossFox, jenž byl po roce 2018 přejmenován na Fox Xtreme. V obou případech přitom došlo na úpravy, jenž měly z hatchbacku udělat menší SUV. Přizvednuta tak byla světlá výška, objevily se ochranné prvky karoserie a podvozku a na víko zavazadelníku zamířilo rezervní kolo. Pohon předních kol ale zůstal.
Automobilka přitom pod kapotou nabízela napříč celým portfoliem řadu pohonných jednotek od litrového tříválce přes přeplňovanou jedna-dvojku až po 1,4litrový čtyřválec. Poměrně překvapivé nicméně bylo, že i v Brazílii byl k dispozici turbodiesel, stejně jako svého času také v Evropě. V případě převodovek pak zákazníci mohli volit mezi pětistupňovým manuálem, který byl posléze nahrazen šestistupňovým, a pětistupňovou robotizovanou převodovkou.
Minulý čas je nicméně v předchozí větě na místě, VW totiž s výrobou hatchbacku po 18 letech a 2,5 milionech kusech končí. Nikoliv však kvůli nezájmu publika, neboť i v září letošního roku šlo o dvacátý nejprodávanější vůz na brazilském trhu. Místo toho je důvodem skutečnost, že Němci potřebují na tamní montážní lince prostor pro model T-Cross. Ten je v rámci registrací na pátém místě, rozhodnutí tak dává jistý smysl. Jakkoliv to ale neznamená, že bychom „lišku“ nelitovali, nakonec měla tužší kořínek, než se komukoli v Evropě svého času mohlo zdát.






VW Fox vydržel ve výrobě neskutečných 18 let. Letos se ale jeho příběh uzavře, Němci totiž potřebují na montážní lince více prostoru pro žádanější a pochopitelně i novější T-Cross. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 5 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 6 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 8 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva