Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští
3.6.2021 | Petr Prokopec
Stále více automobilek v posledních letech dává přednost jedinému typu aut, která jsou aktuálně v kursu. Na kupce jiných typů zanevírají, neboť je jich relativně málo a dále jich ubývá. Toyota ale vše na jednu kartu vsadit nemíní.
Před několika málo dny jsme si posvítili na nejprodávanější auta světa v roce 2020. Jakkoliv by ale nejspíše řada lidí s ohledem na soudobé trendy čekala, že nejlepší desítku budou tvořit jen SUV a pick-upy, realita je jiná. Oba tyto styly mají totiž v top 10 jen po třech zástupcích, ve zbytku tu pak máme Toyotu Camry a Corolla, Hondu Civic a Nissan Sylphy/Sentra. Právě tato čtveřice je přitom poněkud anomálií, neboť ve všech případech se jedná primárně o sedany, jimž někdy sekundují hatchbacky a kombíky téhož názvu.
My se budeme podrobněji zabývat prvním a desátým místem v daném žebříčku, kde se umístily Corolla a Camry. Toyota má tedy mezi nejlepšími hned dva zástupce s tříprostorovou karoserií. V tomto kontextu se tedy ani nelze divit, že japonská automobilka odmítá se sedany skončit a plánuje je dále vyvíjet a vyrábět. Podle svých slov se nehodlá řídit žádným politickým rozhodnutím či aktuálními módními trendy, rozhodující je pro ni zájem zákazníků. A ten je nemalý, neboť Corolla jako jediná loni překonala metu milionu prodaných aut.
Kolik z této porce připadá na sedany, momentálně nevíme, nicméně je jisté, že půjde o většinu - jako hatchback je Corolla populární v končinách, kde se jí zase tolik neprodává. A i když nově Toyota zařazuje do nabídky Corollu Cross, což je crossover mající blízko k SUV, dominantní mají zůstat zbylé karosářské typy. Ostatně Japonci předpokládají, že se sedany osloví jejich tradiční klientelu poté, co třeba Chevrolet Cruze či Ford Fusion zmizely z trhu.
Camry je nicméně nabízena jen jako sedan, přičemž ten má za loňský rok na kontě 592 648 prodaných kusů. Meziročně pak sice propadl, za tím však kromě koronaviru stojí i modernizace vozu v půli životního cyklu. Je tedy velmi pravděpodobné, že letos Camry půjde nahoru. Zvláště když vůbec poprvé v historii je vůz na americkém trhu k mání s pohonem všech kol. Mimo to pak nově nabízí bezpečnostní paket Toyota Safety Sense již v základu.
Japonské automobilce se tedy rozhodně nedivíme, že kráčí proti proudu, zvláště když jí konkurence vyklízí pole. Je totiž nad slunce jasné, že SUV a pick-upům nepropadl á nepropadne každý. Navíc každá móda jednou končí, a jiné to nebude ani v tomto případě. Zda se tak stane za rok či za pět let, je otázkou. Nicméně jakmile se tak stane, Toyota bude opětovně před ostatními. A stejně jako u čipů za to bude moci děkovat současnému rozhodnutí nemířícímu slepě k jedinému cíli.
Toyota Corolla Sedan a Toyota Camry patří mezi velmi žádané vozy. Není tedy divu, že japonská automobilka zůstává sedanům věrná. Zvláště poté, co jí konkurence vyklidila pole. Foto: Toyota
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 50 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva