Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němce ohromil stav VW Passat, když ho rozebrali na díly až po najetí 150 tisíc km
22.8.2020 | Petr Prokopec
Běžně tyto testy končí už po ujetí 100 tisíc km, Němci se ale rozhodli domácí produkci nešetřit a Passatu naložili dalších 50 tisíc km. Dobře, že tak udělali.
Německý Auto Bild loni zveřejnil výsledky dlouhodobého testu Volkswagenu Passat Variant, úplný výsledek to ale vlastně nebyl. Auto sice v redakci strávilo více než dva roky, během kterých najelo tradičních 100 tisíc kilometrů, dočkalo se obvyklé zátěže a nakonec i pozitivního hodnocení 1-, které postačilo na zařazení mezi nejlepší auta dlouhodobých testů. Jenže pak se Němci rozhodli pro poněkud neobvyklý krok.
Vůz nerozebrali, místo toho se rozhodli zkoumat jeho kvality dále. Došlo tedy na najetí dalších 50 tisíc kilometrů, díky čemuž kombi najelo poněkud obvyklejší nájezd, jakého dosahuje ve firemních vozových parcích. Než se ovšem k samotnému hodnocení dostaneme, na chvíli nakoukneme do zákulisí.
Passat sice i nadále boduje u velkého množství zákazníků, nicméně jeho obliba v posledních letech postupně klesá. Stojí za tím take to, že diesely upadly v nemilost a Passat je typické dieselové auto. Kromě toho měl Volkswagen velké problémy s novými modifikacemi, jež si vyžádal příchod nové měřicí procedury WLTP. Auto Bild tak nakonec měl šťastnou ruku, když zakotvil u 1,8litrového benzinového motoru se 180 koňmi, který byl dříve velmi okrajovou záležitostí. Dnes je mezi zákazníky citelně četnější, a tak jej lze brzy čekat častěji i v nabídkách autobazarů.
Z testu Němců pak vyplývá, že této pohonné jednotky se lidé vůbec nemusí bát. Po skončení testu její výkon činil 188,5 koně, zatímco průměrná spotřeba se zvedla z úvodních 7,1 litru na 7,2 l/100 km. Sprint na stovku pro změnu poklesl, a to z 8,3 sekundy na rovných 8 sekund. Horší pak sice byla brzdná dráha za studena, nicméně jakmile se vůz zahřál, zakusovaly se již třmeny do kotoučů vehementněji než na začátku. V případě brzd, jízdní dynamiky či spotřeby tak Němci nemají jediný důvod ke stížnostem.
O trochu jiná je již situace v případě jednotlivých komponentů, výtky jsou spojeny hlavně s dvouspojkovou převodovkou DSG. Trhané řazení je ovšem obvyklou slabinou tohoto automatu, nyní se k němu přidaly i problémy se systémem start-stop. Ten bývá v kolonách příliš pomalý, zatímco jindy aktivuje pohonnou jednotku příliš rychle, kvůli čemuž se nestihne ani aktivovat posilovač řízení. U faceliftovaného modelu (který pochopitelně nebyl předmětem testu) ale již mělo dojít ke změnám, vylepšena byla i kamera na zádi či masážní sedadla.
Právě tímto směrem mířily výtky redakce, stejně jako na multimediální systém, který trpí na průběžný vývoj a modernizace. Některým redaktorům pak nepřišla příliš pohodlná sedadla, zatímco jiní by se prý bez problému obešli bez adaptivních tlumičů, čímž by snížili pořizovací cenu. Zvláště poté, co ve 133 tisících kilometrech bylo zjištěno, že na přední nápravě dochází u tlumičů k prosakování oleje. I to je ale problém, který je majitelům Volkswagenu Passat dobře znám.
Při pohledu na tento výčet stížností by se mohlo zdát, že kombík po najetí dodatečných 50 tisíc kilometrů nakonec odjede z testu se špatným hodnocením. Realita je však přesně opačná, vůz je nadále ozdoben výslednou známkou 1-. Žádná z výše zmíněných stížností totiž nebyla zásadní, navíc v některých případech šlo pouze o subjektivní názory. Následná demontáž provedená firmou Dekra pak neodhalila žádnou korozi, nečistoty v motoru pak byly pod normou.
Dle redakce by tak vůz bez problémů mohl bez větších investičních zásahů pokračovat ještě dalších 50 tisíc kilometrů, což je jistě pozitivní závěr. Stejně tak Němci očekávají, že najet s tímto autem statisíce km bez velkých problémů nebude nic nedosažitelného. Ukazuje se tedy, že moderní Passat je stejným či dokonce ještě větším „držákem“ než předchozí generace, a to přesto, že je napěchován daleko větším množstvím asistenčních a bezpečnostních systémů. A jakkoliv ty jsou momentálně nejčastějším terčem kritiky, zde se příliš neprojevily.
VW Passat Variant po najetí 150 tisíc kilometrů rozhodně nepůsobí zhuntovaným dojmem, naopak by dle redakce měl zvládnout dalších 50 tisíc bez dalších investic a možná i další statisíce bez velkých problémů. Ilustrační foto: Autoforum.cz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva