Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci se odvázali, vrcholnému Mercedesu nadělili nesmyslnou funkci, ze které jeho typické klienty asi trefí
14.3.2023 | Petr Miler
Když se němečtí technici odvážou, jde nevyhnutelně do tuhého. Tentokrát vzali ryze praktickou funkci jeho off-roadů, navlékli ji na techniku vrcholné třídy S a naučili ji dělat nesmysly. Podívejte se, jak umí vůz rozpohybovat.
Současná generace Mercedesu třídy S je v prodeji už třetím rokem a není problém na některé z prodaných exemplářů narazit v provozu. Vůz nabízí všechno, co lze od moderního Mercedesu očekávat, tedy i systém označený E-Active Body Control. Jeho podstatou je 48voltový elektrický obvod kombinovaný se vzduchovým odpružením Airmatic a aktivními tlumiči s elektromotory u každého kola. Ty umí nezávisle na sobě měnit polohu kola vůči karoserii, což se u třídy S pochopitelně stará hlavně o maximální komfort jízdy.
Možnost rychle měnit pozici jednotlivých kol mimo jiné ruší potřebu osadit podvozek klasickými stabilizátory, což chování na silnici zpříjemňuje na úroveň jiným aut zapovězenou - přejet s třídou S příčný práh je skoro jako nepřejet nic. Dosud Mercedes E-Active Body Control využíval hlavně u svých off-roadů, kterým dovoluje efektně i efektivně vysvobodit se při zapadnutí v terénu pomocí funkce zvané Free Drive. Její podstatou je, že v případě úplného uvíznutí se díky jakémusi „poskakování” dostane překážející materiál pod kola. V té chvíli vzorek otáčejících kol zabere a dojde k uvolnění vozu, který následně může i díky pohonu všech kol 4Matic opustit past.
U třídy S je něco takového k ničemu, protože ale systém E-Active Body Control funguje v principu pořád stejně, dokáže auto také stejně rozpohybovat. Skákání eSka kvůli snaze opustit písečnou dunu by asi bylo hodně mimo realitu, vůz ale může díky témuž systému i s koly na zemi létat nahoru a dolů, jak to dělají vozy v rapperských klipech. A přesně takovou možnost mu nyní němečtí technici dali.
Zatím nevíme, zda se objeví i v sériových autech, nebo jde jen o následek toho, že technici značky nevěděli co s volným časem, o výsledek se ale na každý pád podělil na LinkedInu šéf komunikace značky. Video níže nejlépe ukazuje, jak mimořádně flexibilní systém Mercedesu je, neboť i velké a těžké eSko se díky němu kroutí za zvuku hudby jako tanečnice u tyče.
Je to jistě zajímavé, ale jinak naprosto nesmyslné. Čest výjimkám, typickými klienty třídy S jsou ovšem starší byznysmeni, které by z toho, že se jejich auto začne podobným způsobem vykrucovat na ulici, leda trefilo. Na pozoruhodnosti celého řešení to ale nic nemění, nakonec se na to podívejte sami.






E-Active Body Control od Mercedesu v akci s hudebním doprovodem vám na videu níže ukáže, jak umí zahýbat s třídou S. Jestli tuto funkci dostanou i sériové vozy, zatím nevíme, v tuto chvíli ji ale nemají. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Tobias Just@LinkedIn
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 2 hodinami
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 4 hodinami
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
