Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci se odvázali, vrcholnému Mercedesu nadělili nesmyslnou funkci, ze které jeho typické klienty asi trefí
14.3.2023 | Petr Miler
Když se němečtí technici odvážou, jde nevyhnutelně do tuhého. Tentokrát vzali ryze praktickou funkci jeho off-roadů, navlékli ji na techniku vrcholné třídy S a naučili ji dělat nesmysly. Podívejte se, jak umí vůz rozpohybovat.
Současná generace Mercedesu třídy S je v prodeji už třetím rokem a není problém na některé z prodaných exemplářů narazit v provozu. Vůz nabízí všechno, co lze od moderního Mercedesu očekávat, tedy i systém označený E-Active Body Control. Jeho podstatou je 48voltový elektrický obvod kombinovaný se vzduchovým odpružením Airmatic a aktivními tlumiči s elektromotory u každého kola. Ty umí nezávisle na sobě měnit polohu kola vůči karoserii, což se u třídy S pochopitelně stará hlavně o maximální komfort jízdy.
Možnost rychle měnit pozici jednotlivých kol mimo jiné ruší potřebu osadit podvozek klasickými stabilizátory, což chování na silnici zpříjemňuje na úroveň jiným aut zapovězenou - přejet s třídou S příčný práh je skoro jako nepřejet nic. Dosud Mercedes E-Active Body Control využíval hlavně u svých off-roadů, kterým dovoluje efektně i efektivně vysvobodit se při zapadnutí v terénu pomocí funkce zvané Free Drive. Její podstatou je, že v případě úplného uvíznutí se díky jakémusi „poskakování” dostane překážející materiál pod kola. V té chvíli vzorek otáčejících kol zabere a dojde k uvolnění vozu, který následně může i díky pohonu všech kol 4Matic opustit past.
U třídy S je něco takového k ničemu, protože ale systém E-Active Body Control funguje v principu pořád stejně, dokáže auto také stejně rozpohybovat. Skákání eSka kvůli snaze opustit písečnou dunu by asi bylo hodně mimo realitu, vůz ale může díky témuž systému i s koly na zemi létat nahoru a dolů, jak to dělají vozy v rapperských klipech. A přesně takovou možnost mu nyní němečtí technici dali.
Zatím nevíme, zda se objeví i v sériových autech, nebo jde jen o následek toho, že technici značky nevěděli co s volným časem, o výsledek se ale na každý pád podělil na LinkedInu šéf komunikace značky. Video níže nejlépe ukazuje, jak mimořádně flexibilní systém Mercedesu je, neboť i velké a těžké eSko se díky němu kroutí za zvuku hudby jako tanečnice u tyče.
Je to jistě zajímavé, ale jinak naprosto nesmyslné. Čest výjimkám, typickými klienty třídy S jsou ovšem starší byznysmeni, které by z toho, že se jejich auto začne podobným způsobem vykrucovat na ulici, leda trefilo. Na pozoruhodnosti celého řešení to ale nic nemění, nakonec se na to podívejte sami.






E-Active Body Control od Mercedesu v akci s hudebním doprovodem vám na videu níže ukáže, jak umí zahýbat s třídou S. Jestli tuto funkci dostanou i sériové vozy, zatím nevíme, v tuto chvíli ji ale nemají. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Tobias Just@LinkedIn
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 4 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS Superbike pokračuje v Mostě 10:00
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
Nejnovější články
Ford v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 2 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 4 hodinamiChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 6 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva