Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Note DIG-S 2014 dostal přeplňovaný tříválec s Millerovým cyklem
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Japonská značka ohlásila vrcholnou verzi Note pro Ženevu. Opepří ji továrním tuningovým paketem Dynamic Styling a výjimečným tříválcem DIG-S.
Sportovně se tvářící Note už tu nedávno byl. Japonci ho představili na chicagském autosalonu ve slušivém sportovním sáčku s označením SR a my jsme spekulovali nad tím, zda se objeví také u nás v Evropě. Vypadá to, že zřejmě ano, jelikož do Ženevy přijede provedení s příplatkovým paketem Dynamic Styling a nazlobeným tříválcovým motorem DIG-S osazeným kompresorem, od kterého si značka slibuje mnoho. Kromě toho se modernizovaný Note vyznačuje upraveným podvozkem, který prý nabídne nejen lepší kvalitu jízdy, ale i jistější průjezdy zatáčkou.
Nejprve se raději pro složitější techniku vrhněme na stylingový paket Dynamic, který bude dostupný od výbavy Acenta. Podle Nissanu je opravdu takřka shodný s SR pro americký trh, přičemž obsahuje například dvoubarevná šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, zadní okna s vyšším stupněm tónování, nárazník s karbonovými doplňky nebo decentní střešní spoiler. Kromě toho se zalíbí slušivými nástavci prahů a agresivnějším předním nárazníkem osazeným leskle černou maskou chladiče a světlomety s podobným nádechem.
Nový tříválcový motor DIG-S o objemu 1,2 litru má přímé vstřikování benzinu a přeplňování kompresorem, který dokáže vybičovat k aktivitě dokonce 98 koní, což je zhruba o 18 více než má atmosférická verze. Na silnici přes přední kola se dostane také 147 Nm, výrobce však slibuje také velmi příznivou spotřebu, která má činit 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 dosahují 99 gramů na kilometr). Těchto dobře znějících paramatrů dosahuje jednotka s využitím systému start-stop a také velmi netradičního Millerova cyklu s dvoustupňovým zdvihem sacích ventilů. Výhodou má být údajně vyšší efektivita spalovacího procesu. Jak to tedy funguje?
Jedná se stále o čtyřtaktní motor s prodlouženou expanzí, u něhož jsou všechny čtyři doby (sání, komprese, expanze, výfuk) stejné až na fázy komprese. Komprese oproti klasickému Ottovu cyklu probíhá tak, že sací ventil zůstává otevřený a zavírá se těsně před expanzí. Když ventil je otevřený při kompresi, část palivové směsi se vytlačí mimo spalovací komoru. V soustrojí motoru je tedy kompresor, který provede kompresi palivové směsi efektivnějším způsobem, než by se dalo zajistit pístem ve spalovací komoře. Tedy ve spalovací komoře těsně před expanzí se nachází méně palivové směsi, než tomu bylo na začátku komprese, a tudíž je nutné dodat zbytek směsi která unikla mimo spalovací komoru zpět.
Vytlačená část palivové směsi mimo spalovací komoru je tímto způsobem velice dobře promíchána se vzduchem, následně stlačena energeticky efektivnějším způsobem a poté dopravena ve fázi těsně před expanzí zpět do spalovací komory. Tímto způsobem se dosáhne vyššího kompresního poměru, tudíž i vyššího výkonu, nižší spotřeby a emisí. Nissan tvrdí, že v kombinaci s kompresorem, který zvyšuje výkon při nižších otáčkách motoru, je dosaženo „úplnějšího“ spalování. K tomu ještě přidává informaci o elektronické spojce kompresoru, která je schopná ho odpojit, když zrovna není potřeba, což redukuje třecí ztráty.
Očekávání jsou vysoká, neboť Japonci doufají, že bude tento technicky složitý motor tvořit dokonce čtvrtinu všech prodejů Notu. Kromě něho ale nabídne i 1,5litrový turbodiesel s 90 koňmi, přičemž zákazníci budou moci volit u obou jednotek mezi pětistupňovým manuálem a CVT nazvaným Xtronic.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.













Nissan Note s revolučním motorem 1,2 DIG-S vypadá zajímavě, téměř 100 koní s ním bude pěkně hýbat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nejčtenější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
19.6.2025Z obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
19.6.2025Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
19.6.2025Další Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
20.6.2025Šéf Mercedesu pod tlakem definitivně odpískal nahrazení spalovacích aut elektrickými. Asi bude lepší nabízet obojí, říká po sérii fiasek
20.6.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.18. 22:04 - Předseda
- Detektory policejních radarů 07.18. 20:05 - rutak11
- Fiat 500 minicamper 07.18. 19:47 - geomarbes
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.18. 17:37 - katana25
- S větrem ve vlasech.... 07.18. 14:48 - pavproch
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.18. 12:46 - pavproch
- Rychlodotazy 07.18. 00:08 - Zajda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam