Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster ukázala svou možnou podobu, vizuálně i technicky bude úplně jiná
23.6.2021 | Petr Miler
Duster má čerstvě po faceliftu, protože ale současná generace je vlastně jen faceliftem té první, dlouho s námi už nevydrží. Chystá se úplně nové auto, skutečný nástupce přinese řadu změn.
Uplynulo jen něco přes tři roky od chvíle, kdy se u nás začala prodávat nová Dacia Duster. Na některé trhy navíc dorazila teprve loni a na jiné přišla dokonce až letos. Přesto už má po faceliftu a živě se mluví o podobě jejího nástupce.
Současné provedení totiž na trhu nevydrží až tak dlouho, a to jednoduše proto, že aktuální Duster není tak nový, jak se tváří. Jde jen o rozsáhlý facelift předchozího provedení, který staví na úplně stejných technických základech a vlastně i velmi podobném designu. Mateřský Renault tak dopředu činil s vědomím, že tohle auto nezůstane na trhu po obvyklou dobu, aby se mohlo efektivně přizpůsobit novým evropským normám.
Nový vůz je tedy už dávno ve vývoji a podle Marca Susse, produktového šéfa vozů rumunské značky, ten současný nevydrží v prodeji déle než 6 let. Současný Duster má tedy skončit už v roce 2023 a Duster III dorazí jako auto modelového roku 2024. A tak není nemístné si malovat, jak vlastně bude vypadat.
Do toho se pustil grafik Kléber Silva, který vzešel z podoby nových nejlevnějších modelů značky a přidal prvky z konceptu nového velkého SUV včetně zbrusu nového loga. Vizuálně tak působí o dost jinak, třebaže Kléber zjevně stavěl na základech dnešního provedení. A byť nevíme, zda by se takto vyhlížející Duster III setkal s vřelým přijetím, nezaměnitelný by byl zcela jistě.
Vůz ovšem nebude nový jen svým vizuálním pojetím, zcela se změní i jeho technická podstata. Zatímco dnes staví na archaické platformě Renaultu B0, novinka má stejně jako Sandero s Loganem přepřáhnout na moderní CMF-B. To může působit jako velmi vítaná věc, neboť může posunout Duster celkově vpřed, tato mince má ale zásadní druhou stranu, která část věrných zákazníků tohoto modelu může zklamat - CMF-B standardně neumožňuje zástavbu pohonu všech kol.
Ten je jedním z výhod Dusteru, který jej částečně dělá tím, čím je. Jde o schopný off-road, který při svých cenách nenachází smysluplnou konkurenci. Pokud bude jeho třetí generace jen předokolkou, může být větší, vybavenější a pořád levný, volbou lidí potřebujících čas od času projet třeba rozbahněnou polňačkou bude jen stěží. Pochopitelně, Renault může najít řešení, jak 4x4 Dusteru ponechat, musel by ale upravovat CMF-B jen kvůli němu. A tomu je při omezených rozpočtech, které jsou spojené u Dacie úplně se vším, obtížné věřit.
Automobilka přitom zásadní změnu základů potřebuje, neboť s rokem 2025 přijdou nové emisní normy a Duster se jim musí přizpůsobit. Zanevře tak na diesely, dostane nové motory 1,2 a 1,5 TCe a přidá hybrid E-Tech, který se bez moderní platformy neobejde. Vypadá to tedy na další model, který s novou generací ujde pár kroků vpřed i pár vzad.




Současná Dacia Duster právě prošla faceliftem, protože je ale sama spíše faceliftem originálu, mluví se už o té třetí. Foto: Dacia
Vůz dozajista použije části designu konceptu Bigster i novou podobu loga značky. Jak by výsledek mohl vypadat, ukazují ilustrace Klébera Silvy níže. Foto: Dacia
Zdroje: Kléber Silva@Instagram, Dacia
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 11 minutami Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před hodinouMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva